On je "propovjednik umjetne inteligencije" i "lučonoša umjetne inteligencije", odnosno tako mu tepaju zbog UI kreacije - influencerice i modela Noonoouri. Joerg Zuber je 46-godišnji grafički dizajner koji putuje svijetom i govori o kreiranju, o važnosti stvaranja i razvijanja drugačijih perspektiva te kako naći inspiraciju u novim svjetovima. Motivacijski je govornik na mnogim konferencijama, a njegova kreacija je postala neuobičajena modna ikona. Namjerno je, kaže, stvorio Noonoouri kao lik iz crtića tako da odmah, na prvi pogled, bude jasno da nije čovjek. U suprotnosti je to s najpoznatijom UI influencericom, Miquelom Sousom poznatijom kao Lil Miquela koja i na prvi i na stoti pogled djeluje kao stvarna mlada žena. Nestvarno dobro izvedena, Lil Miquela danas ima gotovo tri milijuna pratitelja zahvaljujući objavama kojima oponaša stvarni život.
S druge strane, Noonoouri ima 400 tisuća pratitelja na Instagramu i ona je zapravo nešto između animirane junakinje i avatarke koja pomalo podsjeća na popularne anime ili pak Harajuku Girls, japanske plesačice s kojima je Gwen Stefani surađivala na albumu "Love. Angel. Music. Baby". Ideja o avatarki kao fashionistici, kako kaže, pala mu je na pamet u dobi od samo pet godina, kada je prvi put u ruke uzeo Vogue i ostao zauvijek fasciniran ljepotom, velikodušnošću i širinom mode.
Što znači ime Noonoouri?
- Ime je inspirirano umjetnošću. Jednom sam prilikom lutao po umjetničkom sajmu, koji je istovremeno bio i izložba. Naletio sam na jedan umjetnički rad koji me neopisivo privukao. Zvao se "noonoo". Ime je postalo dio mog identiteta, nešto čemu sam se stalno vraćao, čega sam se stalno prisjećao.
A tko je ona?
- Noonoouri je slatka i znatiželjna, ali istovremeno i ekstravagantna. To nisu samo njezine ključne karakterne osobine, to su i njezine vrijednosti. Trenutačno ima 23 godine.
Noonoouri obožava modu. Modne suradnje su je zapravo i pretvorile u jednu od najslavnijih i najutjecajnijih UI influencerica današnjice. Radila je s Kim Kardashian, Furlom, Pumom, surađivala s Vogueom... Na koju ste suradnju iz modnog svijeta najponosniji?
- Na onu s kućom Christian Dior. Zauvijek. To je bio naš prvi plaćeni posao i to je bio naš veliki ulazak u modni svijet. Nakon toga su došle suradnje s Tommyjem Hilfigerom i Lewisom Hamiltonom. Radili smo njegovu vegansku kolekciju. Ostalo je povijest, kako se kaže.
Ali kako doista izgleda život UI modela i njihovih kreatora?
- Mnogo je tu planiranja i organizacije. Ključan je tim koji mora savršeno sinkronizirano funkcionirati. I moramo biti silno ažurni, osobito kada je u pitanju najnovija tehnologija koja se stalno razvija.
Tko čini tim?
- Osam do deset ljudi koji konstantno, svakodnevno rade na njoj. Dizajneri, animatori, kreatori sadržaja, storytelleri.
Noonoouri je strastvena oko ljudskih prava. Možemo je vidjeti kako stoji uz židovsku zajednicu, žene Irana, LGTBQ zajednicu. Zrcali li to vaše vrijednosti? Kako gradite njezine stavove?
- Ona je glas onih koji ga nemaju. Tako sam to zamislio. Htio sam stvoriti lik koji govori umjesto onih koji ne mogu govoriti za sebe i koji govori za one koji su potrebiti, koji su na margini, kojima je sada pomoć potrebna - a to su danas djeca, životinje i priroda.
A tko su njezini uzori?
- Naomi Campbell i Kim Kardashian su njezine zvijezde vodilje. Naomi Campbell joj je i najveći modni uzor jer u sebi nosi jednu karakteristiku boginje s drugog svijeta. Potpuno je fascinantna, kao da nije s ovog planeta.
Koji su njezini budući planovi?
- Biti zabavnija, privlačnija publici.
Često koristite oznaku #morethanhuman. Što ona za vas znači, što predstavlja?
- S Noonoouri želim otići dalje od onog što definiramo kao "ljudski", kao "čovječno". Ona nije čovjek, i to je jasno na prvi pogled. Ali nju prati 400 tisuća ljudi i ona svakako ima snagu, može dići glas za ljudska prava i za ljudskost.
Jeste li uključeni u konkretne akcije?
- Ponosni smo što Noonoouri podržava projekt "Tree of Life" koji je posvećen pošumljavanju Kenije. Prva faza projekta bila je toliko uspješna da se projekt nastavlja - mislim da to sve govori.
Ne mislite li da bi djecu koja se tek upoznaju s internetom i influencerima moglo zbunjivati zamagljivanje granica između stvarnih ljudi i UI modela?
- Za mene je oduvijek bilo najvažnije imati svoj karakter, svoj stav. Kako ga prezentiraš, manje je važno.
Prate vas mnoge slavne osobe. Kako se Noonoouri spaja s njima?
- Slavne osobe razumiju ljubav prema detaljima. Također, znaju koliko je ozbiljnog posla i truda potrebno da se stvori Noonoouri i da se sve što želimo implementira u nju. Ona je odličan primjer za pokazati da ako zaista staneš iza nekih vrijednosti i imaš svoj karakter, imaš i kredibilitet.