#OSTAJEM DOMA

Budi odgovorna kao Chiara: Kako je Talijanka posramila kolegice influencerice

17. ožujak 2020.
FOTOGRAFIJE: Getty Images/Profimedia 

Poduzetnica je trenutno u izolaciji s obitelji u Milanu, a o krizi govori vrlo informirano i smireno, za razliku od nekih njezinih kolegica koje umanjuju opasnosti zaraze.

Uz veliku moć dolazi i velika odgovornost, ali nisu svi toga svjesni niti su dorasli svojoj ulozi. Posebno se to pokaže u doba krize, kao što je ova s koronavirusom. Pogođena je svaka struka, a jedni od javno najeksponiranijih su influenceri. 

Među morem njih koji imaju zavidan broj pratitelja, odavno se izdvojila Chiara Ferragni, koja je počela s modnim blogom The Blonde Salad, a danas je superuspješna poduzetnica koja je stvorila multimilijunsko carstvo. Jedna je od najutjecajnijih osoba na internetu, a samo na Instagramu prati je skoro 19 milijuna ljudi. 

Chiara je u posljednjih nekoliko tjedana i jedna od najaktivnijih influencera na svijetu iako je s obitelji u karanteni u Milanu. Čim je postalo jasno da je stanje u zdravstvu krajnje ozbiljno, ona i njezin suprug Fedez pokrenuli su crowdfunding kampanju za pomoć talijanskim bolnicama, odnosno odjelima intenzivne njege koji nisu više imali kapaciteta za liječenje pacijenata. Par je i donirao 100.000 eura milanskoj bolnici San Raffaele, a kampanja je dosad skupila više od četiri milijuna eura. 

Chiara svaki dan objavljuje fotografije svog "kućnog outfita dana" te je u potpunosti prilagodila sadržaj na profilu krizi koronavirusa u Italiji i svijetu. I ne samo to, nego je upozorila druge kolegice influencerice da paze što dijele s pratiteljima te da ne umanjuju opasnost koronavirusa. Posebno se to odnosi na Kendall Jenner, s kojom je Chiara snimila kampanju Giambattista Valli x H&M prošle godine.

Jenner je na svojim Instagram storyjima podijelila neke grafove koji prikazuju kako većina zaraženih koronavirusom imaju "blage simptome" te kako je smrtnost niska, a zatim je uslijedio story kojim poziva pratitelje da kupe izbjeljivač zubi s njezinim promo kodom. 

"Pročitala sam puno loših komentara i šala o koronavirusu koji poručuju kako je to 'samo jebena gripa'. Vjerujte mi, to nije samo gripa. Možda za neke ljude jest, ali za druge stvara komplikacije. Ako se puno ljudi razboli istovremeno, kao sada u Italiji, bolnički sustav će se urušiti jer neće biti dovoljno mjesta na intenzivnoj njezi i neće biti dovoljno respiratornih uređaja da bi se svima pomoglo. Čak i mlađi ljudi mogli bi imati komplikacije. Problem nije stopa smrtnosti. Jako je važno širiti prave poruke i osvijestiti ljude. Ljudi koji imaju tako snažan glas, kao što je Kendall Jenner, molim vas, nemojte podcjenjivati problem", rekla je u Instagram storyju Chiara. 

Ali, Kendall nije prestala. Pri tome problem uopće nije to što dijeli memeove na račun koronavirusa, jer tko to nije učinio u posljednjih desetak dana. Na kraju krajeva, humor je jedan od najboljih načina da se nosimo s kriznim situacijama. Problem je što mlada Kendall širi dezinformacije i svojim objavama pokušava umanjiti opasnost zaraze. 

Prilično dezinformirana je i njezina sestra Kylie Jenner, kojoj nije baš jasno o čemu se radi i zašto bi se škole i koledži mogli zatvoriti, a ni ostatak Kardashian obitelji baš ne shvaća što se događa, ali barem se "mole" za zdravstvene radnike.  

Chiara se u ovom trenutku, ukratko, pokazala kao vjerodostojan izvor informacija i jedna od rijetkih influencerica koje su dorasle zadatku. Svatko može utjecati u idealnim uvjetima, nije toliko teško staviti estetski ugodnu fotografiju na društvene mreže i dobiti puno lajkova. Društvena odgovornost ipak je nešto više od toga, a tek će vrijeme pokazati kako će to utjecati na posao influencera, kao i svih drugih. 

Chiara Ferragni, naravno, nije jedina koja je shvatila ozbiljnost situacije i koja je, u skladu s time iskoristila svoj položaj da napravi nešto korisno. 

A što je s našim influencerima? Većina ih je prihvatila kampanju samoizolacije i ostanka doma. Ella Dvornik, koja je prije samo nekoliko tjedana rodila drugu kćer, po običaju dijeli duhovit sadržaj iz obiteljskog života pa je u novom vlogu pokazala kako je izgledalo upoznavanje starije kćeri Balie s mlađom Lumi, ali i kako prolazi samoizolacija u njihovom domu. Svakodnevno poziva svoje pratitelje da ostanu doma i da dijele svoje misli i savjete za što lakše podnošenje izolacije. 

Maša Zibar pozvala je sve pratitelje da se samoizoliraju i budu odgovorni prema svima koji su u ugroženoj skupini, a posebno je istaknula kako ne treba paničariti nego informirati se na službenim kanalima. 

Mija Dropuljić podijelila je savjete svojim pratiteljima o samoizolaciji te predložila da vrijeme provedu u prirodi, ali pridržavajući se svih pravila o smanjenju društvene interakcije. 

Lidija Lešić pozvala je sve da pokušaju podržati male poduzetnike koji su trenutno u teškoj situaciji, ali da se svakako drže mjera predostrožnosti. 

S obzirom na manje tržište, ali i zasad relativno kontroliranu situaciju u Hrvatskoj, većina je reagirala ispravno, očito shvaćajući koliko je važno informirati prvo sebe, a onda i svoje pratitelje o svemu što se događa. 

To je samo pokazatelj kako nijedan posao nije banalan i besmislen te kako bismo u svakom trenutku trebali biti svjesni našeg utjecaja na svijet, bilo to kroz društvene mreže ili samo činjenicu da ostajemo kod kuće. 

Koronavirus na nevjerojatne je načine promijenio način na koji živimo i na koji razmišljamo, i to u vrlo kratkom vremenu, ali i pokazao koliko je lako proširiti lažne vijesti, čak i među onima koji su mislili da im se to nikad neće dogoditi. Influenceri će, htjeli ili ne, imati veliku ulogu u tome da prenesu informacije velikom broju ljudi. Ako ih ne znaju, bilo bi puno bolje da šute ili da ih preusmjere na druge izvore jer posljedice bi mogle biti ozbiljne.