Vrhunski doživljaj

Budućnost putovanja: malene grupe, prirodne ljepote te vrhunska domaća hrana i piće

08. rujan 2020.
FOTOGRAFIJE: Damir Fabijanić/Free Spirits Tours

Nije svako putovanje isto, ali posebno pamtimo ona na kojima smo bili s nama bliskim ljudima, a prijateljima na povratku uvijek pričamo o najboljoj hrani i piću koje smo tamo probali. Najviše pamtimo zanimljive ljude koje smo upoznali. Upravo takvo iskustvo osmislila je ekipa iz Zagreba.

U ova nesigurna vremena, kad se pravila za putovanja izvan zemlje mijenjaju iz dana u dan, mnogi su se serijski putnici okrenuli otkrivanju domaćeg terena. Već nam je svima dobro poznato da naša zemlja, iako malena, krije brojne lokacije koje se po mnogočemu mogu ravnopravno uspoređivati sa svjetskima. Osim prirodnih ljepota, uvijek su tu hrana i piće koji su senzacionalni.

A jedna je ekipa iz Zagreba odlučila spojiti sve to u jedinstven projekt - ESCAPE. Radi se o projektu turističke agencije Free Spirit Tours, koja odnedavno nudi enogastronomske ture za manje grupe, privatne ili poslovne. Augustin Fabijanić i Juraj Zebec, vlasnici i osnivači agencije te pokretači ovog projekta, kažu da su razmišljali o nečem sličnom još otkad su pokrenuli Free Spirit Tours prije šest godina.

"Shvatili smo da se ljudi često pitaju gdje bi za vikend? Gdje da odvedu poslovne partnere? Da vole razgovarati o restoranima koje su posjetili i vina koja su pili. Internet je preplavljen informacijama o restoranima, konobama, vinarijama, ali rijetko tko nudi jedinstveno iskustvo koje je veće od samo sjedenja u restoranu. Npr. šišanje ovaca u blizini vjetrenjača. (smijeh) S obzirom na to da smo u početku kao agencija bili orijentirani na masovniji oblik turizma, želja nam je bila kreirati proizvode namijenjene manjim grupama.

Imali smo znanje u vođenju turističke agencije i eno-gastro iskustvo koje smo stekli uz bliske nam ljude (osnivače enogastro časopisa 'Iće i piće' i dućana 'Sol i Papar') pa je bilo logično razmisliti o pokretanju projekta kojim bi klijente upoznali s jedinstvenim enogastro doživljajima koje će konzumirati na jedinstveni način i prema vlastitim željama.

image
Pripremanje domaćih specijaliteta

Cilj ESCAPE-a je ponuditi personalizirane i ekskluzivne boutique aranžmane ili evente, enogastro karaktera, namijenjene klijentima čiji je motiv vezan za druženje s prijateljima ili posao", kaže Fabijanić.

Osim organiziranja tura, i to najčešće po Zagrebu, Zadru i Dubrovniku, bavili su se i organizacijom evenata, a upravo to im je pomoglo u osmišljavanju, ali i realizaciji ovakvih manjih tura koje su pomno osmišljene, kao što je ESCAPE.

"Ljudima se sviđa ideja i koncept što nas jako veseli. Enogastronomska iskustva su nešto za što se svi vole vezati. Isto tako, enogastronomija je u vrhu motiva pri odabiru pojedine destinacije za putovanje. Svi moraju jesti i piti, a kada je to upakirano u doživljaje kakve mi nudimo, onda dolazimo do onog wow efekta - ESCAPE doživljaja.

Smatramo da svi žele provesti vikend s prijateljima, da ljudi koji rade u korporacijama žele nagraditi svoje timove ili ključne kupce, samo je važno da im se osvijesti činjenica da postoji nešto za njih, nešto drugačije i jedinstveno", nadovezuje se Zebec.

Lokacija kojom su toliko oduševljeni da su o njoj snimili već tri videa je otok Pag.

"To je mjesto koje je jedinstveno što po svome vizualnom dojmu (zovu ga 'Mjesečev otok'), tako i po namirnicama koje taj otok daje, a koje kvalitetom spadaju u sam gastronomski vrh. Utjecaj bure i soli koje ona raznosi po otoku, utječe na apsolutno cjelokupni život otoka, a pogotovo na poljoprivredu. Nevjerojatna je količina entuzijazma koju otočki ljudi, unatoč specifičnim uvjetima, ulažu u održavanje sustava.

Primjer je Boris iz Boškinca kojem je sol nošena burom uništila većinu prinosa u vinogradu prije koju godinu i praktički eliminirala cjelokupni prihod od vina za tu godinu. Nakon toga je došla ova nesretna korona, a on unatoč tome širi energiju kao da je dobio na lotu...

image
Šišanje paške ovce iskustvo je koje se ne zaboravlja

Obilaskom terena smo naučili koliko treba cijeniti ljudske napore i entuzijazam u ovakvim izazovnim vremenima, a samim time koliko je zadovoljstvo te ljude i njihove proizvode, kroz experience, približiti našim klijentima", ispričao nam je Tin Fabijanić.

Iako ESCAPE rade tek posljednjih mjesec dana, imaju puno planova za budućnost. Razmišljanja o širenju na regiju postoje, ali ona će malo pričekati dok se situacija s pandemijom ne smiri. Dotad, plan je obići najzanimljivije lokacije u Lijepoj našoj.

image
Vrhunsko vino dio je doživljaja

"Hrvatska nije velika, ali nudi jako puno toga i to je velika prednost. Iz Zagreba si za par sati u bilo kojem dijelu zemlje.
Kada odabiremo lokaciju prvo raspišemo experience koje bi htjeli prezentirati i vidimo da li imamo partnere na toj lokaciji s kojima bi te doživljaje mogli realizirati. Važno je da su ti doživljaji ponovljivi i da svatko tko je zainteresiran ih može u budućnosti doživjeti.

Pag je bio sjajna priča jer su Martina (Paška Sirana), Branimir i barba Bepo (konoba Bile), Boris (Boškinac) i Marko (Coral Wine), odmah prihvatili ideju te smo kreirali odličan program koji smo počeli nuditi našim klijentima. S obzirom na to da se približava vrijeme berbe, Plešivica nam je destinacija koju ćemo sljedeću obraditi, a nakon toga Zadar i Zagreb. Cilj je napraviti set reportaža s kojima bismo pokrili cijelu Hrvatsku", kaže Zebec.

Ono što vas očekuje na ESCAPE turama možete vidjeti u videima koje su snimili o svom iskustvu na Pagu – od sirane, šišanja ovaca, isprobavanja vina i jednostavno uživanja u svemu što otok nudi. Projekt je to za sve koji vole aktivniji odmor na kojem će upoznati zanimljive ljude i isprobati vrhunsku hranu i piće.