Dok su mnogi njezini kolege i kolegice tijekom karantene pauzirali od svega, Cate Blanchett okrenula se manje unosnom dijelu posla. Holivudske blockbustere zamijenila je eksperimentalnim projektima visoke kulture. Jedan od takvih je "The Four Temperaments" Marca Brambille, koji će se od petka, 18. rujna prikazivati u berlinskoj galeriji Michael Fuchs, a ako iste u blizini, možete ga pogledati i na aplikaciji Acute Art na svom pametnom telefonu.
U eksperimentalnom filmu Cate stalno ponavlja dvije fraze: "Volim te" i "Ne volim te" dok se boja u kojoj je vidimo stalno mijenja - iz žute u crvenu, zatim u plavu pa u zelenu.
Radi se o studiji koja kroz te boje, ali i glumičine izraze prikazuje četiri osnovna tipa temperamenta, kako ih je opisao antički filozof Galen - sangvinik (žuta), kolerik (crvena), melankolik (plava) i flegmatik (zelena).
"Biste li mogli stvoriti dramu koristeći samo dvije rečenice i četiri osnovna karakterna tipa koji pričaju jedan s drugim - a sve u izvedbi jednog glumca?", bila je osnovna ideja, objasnio je Brambilla. Nije slučajno izabrao Cate, za koju kaže da je najviše zaslužna za to što je uspio napraviti film.
"Njezin raspon i mogućnost ulaska u lik jedinstveni su čak i među najiskusnijim glumcima", izjavio je Brambilla.
To nije prvi put da Blanchett sudjeluje u projektu koji nije profitabilan nego pripada u visoku kulturu. Prije četiri godine sudjelovala je u projektu "Manifesto" Juliana Rosefeldta. Radilo se o 13 kratkih filmova koji su istovremeno prikazivani u njujorškoj zgradi Park Avenue Armory. U filmovima je glumica čitala manifeste slavnih umjetnika, od dadaističkog umjetnika Kazimira Maljeviča do redatelja Jima Jarmuscha, a u svakom je filmu imala drugačiju "ulogu" - u jednom je bila školska učiteljica, u drugom beskućnik, i slično.
Brambilla je navodno odlučio angažirati Blanchett za svoj "The Four Temperaments" nakon što je vidio "Manifesto". Projekt su snimali za vrijeme karantene, no umjetnik kaže da proces ne bi bio puno drugačiji i da su okolnosti bile uobičajene.
"Mislim da će se umjetnost morati približiti ljudima izvan galerija i muzejskih zidova. Uz pojam virtualne stvarnosti - a sada i 'proširene' stvarnosti, možemo unijeti umjetnička djela u gotovo bilo koji prostor, javni ili privatni, a angažman publike može u nekim slučajevima biti snažniji nego u konvencionalnom muzejskom postavu", rekao je Brambilla povodom dostupnosti njegovog filma na aplikaciji Acute Art.
On je inače talijansko-kanadski video umjetnik koji je dosad izlagao u njujorškoj MOMA-i te svim važnijim američkim muzejima suvremene umjetnosti, a radovi su mu prikazivani na filmskim festivalima u Veneciji i Sundanceu. S Marinom Abramović radio je na operi "Sedam smrti Marije Callas", gdje je bio zadužen za filmski intermezzo.