Blagdansko raspoloženje

Čini li nam se ili (shopping za) Božić dolazi sve ranije?

30. listopad 2021.
Fotografija: Profimedia

Brendovi su već krenuli s božićnom propagandom, a jedan od razloga su i problemi uzrokovani pandemijom. Pitanje je, hoćemo li pokleknuti i s pripremama krenuti ranije no ikada?

"Približavamo se kraju listopada, što znači da se Mariah Carey već krenula odmrzavati", piše na memeu jedne Instagram stranice i zgodno tim putem nagovještava početak odbrojavanja dana do Božića i festive sezone. Čim prođe Halloween, prebacujemo se u božićni mode, doduše - adventski kalendari beauty brendova, božićne kolekcije za dom i odjeću krenule su već ovih dana. Svake godine se čini da odbrojavamo do Božića sve ranije i ranije i nekako to više ne iznenađuje, ali pomalo iritira iako se na kraju svi prepustimo toj radosnoj atmosferi i sami počnemo skrolati između ponuda za nove ukrase i božićne poklone. Zanemarujemo pritom da božićno doba sa sobom donosi dodatne troškove i pretjerano kupovanje, a kampanje brendova iz svih sektora na to nas potiču sve ranije, pa trošenje za Božić umjesto jednog mjeseca traje dva - ili tri. Pidžama, dekica, limitirano izdanje make-up kolekcije, svijeća s mirisom ginger kolačića... Poticaj kupcima da već krenu s pripremama za Božić još više je izražen u SAD-u i Velikoj Britaniji, a sve je dodatno pogurano posljedicama koje je ostavila pandemija koronavirusa.

Primjerice, shopping platforma Nordstrom svojim e-mail pretplatnicima je 14. listopada poslala obavijest kojom upozorava/ohrabruje kupce da već krenu razmišljati o blagdanskom shoppingu jer bi se "najtraženiji pokloni mogli brzo rasprodati, a shipping bi se mogao odužiti". Problemi u lancu nabave krenuli su s pandemijom koronavirusa i neće tako brzo nestati, dapače, postat će veći s većim prometom na web shopovima. Nike, Everlane, Under Armour već se bore s problemima s nabavom, osobito nakon zatvaranja tvornica u Vijetnamu zbog delta soja koronavirusa. Brendovi kao što su Gap, Target i Amazon također su krenuli s blagdanskim porukama i božićnim raspoloženjem na svojim stranicama, signalizirajući kupcima da je vrijeme za shopping, dok ne bude prekasno. Jer nitko ne želi uručiti poklon za Božić nekoliko dana kasnije. 

Očekuje se da će potrošnja u sezoni blagdana skočiti za osam posto u usporedbi s 2020. godinom, piše Business Of Fashion, a neizvjesnost oko same dostave uzrokovat će da se počne trošiti još ranije. Nadodajmo svemu i sezonska sniženja, koja će krenuti s Black Friday sniženjima (koja posljednjih godina postaju Black Week i izlika za nepotreban shopping), ali i revenge shopping kojim želimo nadoknaditi sve ono što smo propustili prošle godine. Dok brendovi traže strategije kojima će zadržati vjernost kupaca i spriječiti kašnjenje paketa, mi kao konzumenti pak trebamo stati na kočnicu prilikom shoppingiranja, i unatoč tome što je Božić "već krenuo", ne pokleknuti pred baš svakim good dealom na kojeg naiđemo.