Djela, ne riječi

Cool i stylish: ovo je samo jedan od načina kojim pridonosimo očuvanju okoliša

30. ožujak 2022.

Fotografija: Canva

Odgovornost je na svakom pojedincu da vlastitim i ispravnim odabirima kroji budućnost našeg jedinog planeta. Tome težimo svakodnevnim postupcima!

Ekološke katastrofe, zemlja koja se pregrijava i društvo koji ne čini gotovo ništa po tom pitanju. Svakodnevno čitamo vijesti o apokaliptičnoj budućnosti koja očekuje nas i generacije koje tek dolaze, dok paralelno gledamo dokumentarce koji prikazuju ljepotu prirode koja bi uskoro mogla nestati u svom izvornom obliku, upravo zbog postupaka čovjeka. Naravno da se u tom stanju javlja ekološka anksioznost, osjećaj panike i nemoći, uz grižnju savjesti dok "nemamo vremena" reciklirati, dok koristimo plastiku u kojoj se planet guši, kupujemo mnogo, a ne nužno... Istovremeno, od paničarenja i ne poduzimanja konkretnih koraka nema zelenije budućnosti. Ekološka osviještenost društvena je odgovornost svakoga od nas, koliko god se činilo da malim postupcima nećemo napraviti veliku razliku, istina je sasvim suprotna. 

image

Fotografija: Biljana Blivajs/CROPIX

Neizbježan korak je redukcija plastike - plastične vrećice, slamke, posuđe lako je zamijeniti alternativnim rješenjima koja su nam već nadomak ruke. Platnene vrećice umjesto onih plastičnih su jedan od prvih i jednostavnih koraka u smanjenju korištenja plastike. Posljednjih godina su tako postale ne samo ekološki saveznik u svakom danu, već i modni dodatak koji se unikatnim dizajnom uklapa u modni stil i izričaj. Da platnena vrećica ne mora biti obična, dokazali su studenti koji su u sklopu Kauflandovog natječaja "Dizajnom za dobre stvari" osmislili četiri modela - po jedan za svako godišnje doba - koje su praktične, a uz to nose važnu poruku o očuvanju okoliša.  

image

Fotografija: Biljana Blivajs/CROPIX

"Globalno zatopljenje svakako je ključna tema u našem društvu koja se često zanemaruje jer mislimo da ne postoje načini na koje možemo utjecati na to. No, počnemo li samo malo više čitati o tome, shvatit ćemo da je tu, zapravo, mnoštvo stoga što možemo promijeniti na svakodnevnoj razini kako bismo doskočili ovom problemu. Hvala Kauflandu na mogućnosti da na ovaj način izrazim svoj stav i potaknem ljude na razmišljanje", izjavila je Sara Bonačić koja je osmislila dizajn za proljetnu vrećicu kojim ukazuje na problem globalnog zatopljenja, a koja je već sada dostupna u 44 trgovine Kauflanda diljem Hrvatske. 

image

Fotografija: Biljana Blivajs/CROPIX

Za Kaufland je ovo još jedan u nizu koraka kojim upozoravaju na važnost ekološke osviještenosti. Prvi je trgovački lanac u Hrvatskoj koji je ukinuo jednokratne plastične vrećice na blagajnama početkom 2020. godine, što je bio početak strategije za smanjenje plastike. Uslijedilo je povlačenje jednokratnog plastičnog posuđa i pribora za jelo, kao i plastičnih štapića i slamki koji su potom zamijenjeni alternativnim održivim rješenjima. Proljetna, ljetna, jesenska i zimska platnena vrećica s kreativnim dizajnerskih rješenjem mladih studenata spaja estetiku i ekološku odgovornost i nosit ćemo ih godinama - bez obzira na godišnje doba.

image

Fotografija: Kaufland