GG IKONA

Kako je djevojka s Barbadosa pokorila svijet

06. travanj 2020.
FOTOGRAFIJE: Getty Images; Profimedia
Ines Madunić
Ines Madunić

Nekad samo pjevačica kojoj su predviđali da će nestati nakon par hitova danas ima bogatstvo od oko 600 milijuna dolara. Od nje bismo kupili sve - šminku, donje rublje, hoodicu od veganske kože, kremu za lice... Kako je Rihanni to sve uspjelo?

Da, mekano je kao što svi kažu", napisala je Rihanna o svojoj novoj Fenty Maison kolekciji na Instagramu. Radi se o capsule kolekciji od veganske kože - točnije, novog materijala koji je kombinacija poliuretana i poliestera - koja je razbila high fashion šutnju usred krize koronavirusa. Čini se da Rihannu ništa ne može zaustaviti. Nova kolekcija već je spremna i može se naručiti odmah, a inspirirana je radničkim uniformama. 

"Grube, zaštitničke konotacije kože i krute siluete uniformi kombinirane su s mekanom lažnom kožom kako bi dale opušteni Fenty osjećaj – ova jukstapozicija govori u ime Fenty DNK-a kontrasta, buntovništva i redefiniranog luksuza", stoji u opisu. Baggy hlače, hoodica, oversized košulja, minica i haljina u bež, crnoj i boji konjaka koštaju od 630 do 1030 dolara. 

"Odbijam pustiti van nešto što ne zadovoljava moju razinu kvalitete. Kut poruba, veličina rukava, šav... Ako nije savršeno, ne želim to", rekla je u intervjuu za britanski Vogue.

Ovo je šesta kolekcija koju je Fenty Maison izbacio otkad je Rihanna prošle godine potpisala s LVMH-om. Bio je to povijesni trenutak. Ne samo da je bila prva žena koja je pokrenula potpuno novi, originalni brend unutar najveće svjetske high end kompanije nego i prva crnkinja te jedna od najmlađih ikada. Ona je taj dan nazvala "velikim danom za kulturu". 

Tome je prethodilo stvaranje beauty brenda Fenty, kreiranje prve linije donjeg rublja Fenty Savage te nekoliko suradnji s Pumom, a slijedi skorašnje izbacivanje linije preparativne kozmetike za lice, Fenty Skin. A prije toga znali smo je kao pjevačicu. 

image
Rihanna je svaku strast uspjela unovčiti, od glazbe preko šminke do mode

I dok njezini fanovi već stvaraju memeove čekajući njezin novi album nakon hvaljenog "Anti" iz 2015. godine, ona je svojoj tituli r'n'b zvijezde dodala i one poduzetnice, beauty i fashion mogula te multimilijunašice. Njezino se bogatstvo danas procjenjuje na 600 milijuna dolara i najbogatija je glazbenica na svijetu prema procjeni Forbesa. 

Počela je kao curica s Barbadosa koja je maštala o tome da postane pjevačica. Priča je poznata - Robyn Rihannu Fenty otkrio je Evan Rogers, odveo ju u SAD gdje je potpisala ugovor s Def Jamom, a onda i izdala dva albuma laganih ljetnih hitova. Tad još nije bila ni punoljetna. Prvi hit bio je "Pon De Replay", no sve se promijenilo kad je Jay Z odlučio uzeti stvari u svoje ruke i producirati "Good Girl Gone Bad" s naslovnim singlom "Umbrella". U karijeri je dosad objavila osam albuma i u desetak godina postala neponovljiva pop ikona. Kako joj je to uspjelo? 

Za početak, shvatila je na vrijeme da je jedini način da se uspije taj da na početku karijere radiš jako naporno i bez prestanka. Od 2005. do 2012. svake je godine objavljivala po jedan studijski album, svaki pun hitova. "Russian Roulette", "Rude Boy" i "Te Amo" s "Rated R", "S&M", "Only Girl", "Cheers" i "Man Down" s "Loud", "You Da One", "Where Have You Been", "We Found Love" s "Talk That Talk", "Diamonds", "Pour It Up" i Stay" s "Unapologetic"... Čak i ako ne slušate Rihannu, znate ove stvari. A vjerojatno znate i spotove, jer svakim je pomicala granice. 

Još jedna lekcija od Rihanne, koju su prije nje savladale Madonna i Lady GaGa - stalno mijenjanje imidža i koketiranje s modom iznimno je važno kako biste se izdvojili iz mase jednoličnih pop zvjezdica.

image
U haljini kineske dizajnerice Guo Pei na Met Gali 2015.

Rihanna je, inače, prva pjevačica koja je imala uspješnu suradnju s britanskim DJ-em Calvinom Harrisom. Bila je to "We Found Love", nakon koje su svi željeli takav hit. Kasnije je Harris surađivao s Ellie Goulding, Florence Welch, Arianom Grande, Katy Perry... Ali, Rihanna mu je donijela njegov prvi broj 1 na Billboardu, baš kao i Drakeu. A onda je došao "Anti", koji je The New York Times nazvao "pločom koju snimaš kad više ne moraš prodavati albume". Namjerno ga je dugo pripremala, svaku je pjesmu pomno birala jer je konačno imala kontrolu nad svojim radom. 

"Rihannin spot za 'Bitch Better Have My Money' je hardcore. Svi njezini spotovi su takvi. Obožavam posebno taj jer je tamo Mads Mikkelsen koji glumi o mojoj omiljenoj seriji, 'Hannibal'. Također, u tom spotu Rihanna ima golu curu koja se njiše naglavačke, daje joj crack i ubije ju, ima jahtu i signalni pištolj. I na neku foru moj video je više uvredljiv ljudima?", rekao je Marilyn Manson, šok roker poznat po kontroverznim spotovima prepunim nasilja i seksa. 

Rihanna je kroz cijelu karijeru, odnosno od "Good Girl Gone Bad" do "Anti" vješto balansirala između kvalitetnih i nevinih pop hitova i gotovo eksplicitnih himni ženske seksualnosti, često ih pretvarajući u nježne i seksi pjesme čije je značenje itekako jasno svima, ali nije nam bačeno u lice. Njezino je seksualno oslobođenje bilo prirodnije od onog Britney Spears ili Christine Aguilere, no prije te probuđene sirove snage i otvorene seksualnosti prošla kroz pakao nasilja u vezi.

Njezin bivši partner, Chris Brown, prebio ju je, a fotografije smo, nažalost, svi vidjeli, što je samo doprinijelo njezinoj traumi. Sve se dogodilo 2009. godine, i to prije nastupa na Grammyjima koji je naprasno otkazala. Završila je u bolnici. Iako se kasnije nakratko pomirila s njim, Rihannu je cijelo iskustvo promijenilo. Kad je bila žrtva nasilja imala je samo 21 godinu. Nije ju slomilo. 

Osim pjevanja, bacila se i na glumu, no s nešto manje uspjeha. Puno su uspješnije bile beauty i fashion suradnje koje su na koncu dovele do toga da Fenty postane luksuzan brend. Surađivala je s MAC-om, Pumom, Armanijem, River Islandom i snimila kampanju za Dior.

Što se modnih izbora tiče, Rihanna nije uvijek bila kraljica mode, no u tom periodu prekida s Brownom i preuzimanja kontrole nad svojom karijerom počela je eksperimentirati. I to vrlo uspješno, toliko da je postigla efekt "to samo njoj može proći". Svako njezino izdanje na Met Gali čeka se gotovo pobožno, a "the naked dress" koju je nosila kad je primala nagradu za modnu ikonu odmah je ušla u legendu. 

image
Legendarna 'the naked dress' Adama Selmana koju je nosila 2014.

Unatoč svemu tome zadržala je status pristupačne zvijezde koja fanovima u porukama na Twitteru rješava ljubavne probleme, podržava LGBT zajednicu i općenito je duhovita. Kad su je tabloidi počeli prozivati debelom i njezina je punija figura tjednima bila glavna vijest, ona je napravila meme u kojem se smije na vlastiti račun. Nedavno je objavila selfie na Instagramu na kojem se vidi prištić – nije ga ni pokušala sakriti ili igrati se Photoshopom. 

Priznaje da je osmislila svako ime svakog svog proizvoda, kao i napisala opis i copy za njega – svaki ruž, svaka nijansa pudera i svaki duhoviti hashtag je njezinih ruku djelo.

I dok su izleti u modu prvih nekoliko godina bili upravo to, samo izleti i hobi uz glazbu, pjevanje je sad postao sporedan posao. Fenty beauty bio je prva stepenica. U samo 40 dana od lansiranja brend je zaradio 100 milijuna dolara i potaknuo "Fenty efekt".

Naime, najveća novost koju je uvela bilo je 40 nijansi podloge, nešto što dotad nije postojalo u svijetu kozmetike, a sad je standard. Za razliku od Kylie Jenner, koja je najmlađa milijarderka na svijetu zahvaljujući svojoj kozmetičkoj liniji, kad netko spominje Rihannine poslovne uspjehe nema podsmijeha kad se kaže da je ona self made milijunašica.