Kupamo se u nostalgiji i eskapizmu koji nas tješi i skriva od sadašnjosti i neizvjesne budućnosti. Ova godina izgleda poput vremeplova, a s dolaskom ljeta, vrijeme i lokacija koji su upisani u taj vremeplov su 70-e i 80-e godine; Mediteran. Došlo je do eksplozije vizualnog trenda koji uvjetuje prikaz mora i kamenih plaža, prugaste suncobrane, paštašutu s pogledom na more, plastične stolove za kojima se igraju ljetne kartaške igre, zrelo voće prosuto po ručniku... Takvi i slični prikazi dio su naše kulture i sjećanja pa se tim više, s većom dozom zadovoljavajuće nostalgije, prepuštamo da nas vode u neka druga vremena, no mediteranski retro duh zavladao je u svakom dijelu svijeta, a na njega su se navukle i luksuzne modne kuće koje svoje kolekcije smještaju u mediteransko okuženje.
Najpoznatija i jedna od luksuznijih lokacija - talijanski Capri, nebrojeno je puta bio kulisa modnim i beauty editorijalima. Na stranu Dolce & Gabbana, talijanska kuća kojoj je dolce vita u srži brenda, prema Capriju, Sardiniji, Siciliji, zatim Azurnoj obali ili Ibizi okreću se i kuće poput Puccija, Louisa Vuittona, Bottega Venete, Celinea, Jil Sander, Loewea, Alberte Ferretti... U našem susjedstvu, dizajnerski duo Mates predstavio je nostalgičnu kolekciju za 2022. naziva "Jadran", inspiriranu trendovima, filmovima i fotografijama Jugoslavije šezdesetih godina.
Mediteranski način života, hranu, arhitekturu, brendovi su u velikoj mjeri prigrlili 2020. godine, počevši s Chanelovom Cruise kolekcijom koja je predstavljena i videom Balade en Méditerranée. Snimana je na Capriju i predstavlja slavlje mediteranskog načina života. Tada je krenula i veća fascinacija takvim, ljetnim načinom življenja karakterističnim za ovaj kutak svemira, koji i putem fotografija može potpuno hipnotizirati i ponukati na maštanje. Iz maštanja i nemogućnosti da se u tom trenutku nađemo baš na toj terasi na kojoj se miješa miris oleandra i smokve, barem možemo dodati u košaricu taj parfem, torbicu ili već koji komad koji se u tom okruženju nalazi sa svrhom promoviranja.
------Neki modni i beauty brendovi priklonili su se valu retro mediteranske estetike jer je trenutno riječ o trendu koji je iznimno atraktivan, neki s druge strane takav mindset imaju utkan u svoj DNK. Francuski brend Jacquemus Mediteran i ljetne trenutke slobode i jednostavnosti komunicira kroz odjeću i modne dodatke, kroz kampanje i kroz Instagram profil koji je ujedno službeni profil brenda i njegov osobni portfolio. Jacquemus je estetiku oblikovao u imidž i doveo ga do savršenstva toliko da se danas na prvu veže za ležernu ljetnu, mediteransku estetiku.
Naravno, i događanja sadašnjosti motiviraju brendove da ponude sadržaj koji tvori alternativni i sretniji svijet, a nostalgija se u tom cilju uvijek dokazuje kao najsigurnije utočište. Neovisno o motivaciji, brendovi koji su prigrlili ovakvu estetiku kupcima šalju poruku o novom obliku luksuza koji se redefinira. Nostalgično, jednostavno, gotovo dječje i zaneseno suprotstavlja se onomu što je do sada slovilo za luksuz - on više nije nedostupan svima, nije pretenciozan, nije (barem se tako predstavlja) vezan uz klasu. Pod pojmom luksuza prodaje se iskustvo i dobro iskorišteno vrijeme na pravom mjestu, što su vrjednije stavke od svake Chanel ili LV torbe.