Najveći europski filmski festival otvorio je svoja vrata i ugostio brojne redatelje, glumce, producente i ine filmofile u svoje raskošne kino dvorane. Nakon dvije godine pandemije, dakle otkazivanja festivala, premještanja datuma, stresnog iščekivanja i bala pod maskama, entuzijazam je teško obuzdati. Uz to, konkurencija je fantastična, čime se nastavlja niz od zadnjih nekoliko godina koje su bile zaista značajne i impresivne. Prisjetimo se 2019. kada je Zlatnu palmu osvojio "Parazit", korejski film redatelja Bonga Joon-hoa koji je kasnije prepoznala i Akademija udijelivši mu čak četiri Oscara. Godinu nakon toga festival se u izdanju u kakvom ga već desetljećima gledamo nije održao, da bi nakon pauze konkurencija vrvjela hvaljenim i uspješnim naslovima kao što su "Najgora osoba na svijetu" Joachima Triera, "Heroj" Asghara Farhadija, "Drive My Car" Ryusukea Hamaguchija i "Portret djevojke koja izgara" Céline Sciamme.
I ove godine konkurencija trči ususret visokim očekivanjima. Prvi put će se na velikom ekranu gledati "Elvis", film Baza Luhrmanna snimljen o životu rock ikone Elvisa Presleyja, a posebnu će pažnju posjetitelja zasigurno privući potresan dokumentaran film "Mariupolj 2", čiji je redatelj Mantas Kvedaravicius tragično poginuo u travnju ove godine u Ukrajini, snimajući upravo taj film, nastavak dokumentarca "Mariupolj" iz 2016. koji je prikazivao život Ukrajinaca za vrijeme eskalacije sukoba s Rusijom.
Osim navedenih, donosimo popis filmova o kojima se u Cannesu već priča, a za koje će uskoro čuti čitav svijet. Neki od njih natječu se za najprestižniju nagradu - Zlatnu palmu - dok su neki kandidati za nagrade u selekciji Izvjestan pogled ili izvan same konkurencije.
Broker
Južna Koreja se i ove godine našla u prilici za osvajanje glavne nagrade na Filmskom festivalu u Cannesu, a ovaj put za Zlatnu palmu bori se japanski redatelj Hirokazu Kore-eda s filmom "Broker". Proslavljen naslovima "Obiteljske veze" i "Kakav otac, takav sin" za koji je osvojio i Nagradu žirija na Cannesu 2013. godine, redatelj i ovoga puta planira iznenaditi svoju publiku i to radnjom koja se okreće oko kutija. No nisu u pitanju bilo kakve kutije, već one postavljene s namjenom da ljudi u njih ostave svoju neželjenu dojenčad, da se "riješe" djece koja nisu planirana.
The Start at Noon
Claire Denis kao redateljica potpisuje ovaj film koji će pratiti mladu američku novinarku koja se zaljubi u misterioznog engleskog biznismena. Radnja je smještena u 1984. godinu u Nikaragvu, u kojoj su tada vladali borbeni politički nemiri. Opasne zavjere i labirinti koje podrazumijeva revolucija, tajne i nenaslućena zbivanja dovode novinarku u situacije iz kojih će biti teže pobjeći nego što je mislila.
Crimes of the Future
Obožavani Viggo Mortensen, Kristen Stewart i Léa Seydoux nastupit će u filmu Davida Cronenberga koji se bavi kontroverznom temom transhumanizma. Glavni likovi su umjetnici odnosno performeri koji u sklopu svojih izvedbi demonstriraju metamorfozu vlastitih organa. Ovakva distopijska budućnost koja nam je i bliža nego što mislimo upozorava na to da koračamo prema novoj fazi ljudske evolucije, koja nije ugodna čak ni na ekranu.
Paris Memories
Tri mjeseca nakon što je preživjela teroristički napad u bistrou, Mia je još uvijek traumatizirana i ne može se prisjetiti događaja te večeri. U nastojanju da krene naprijed i nastavi sa životom, istražuje svoja sjećanja i pokušava se suočiti sa svojom traumom. Alice Winocour se kao redateljica u Cannesu već natjecala s dugometražnim filmom "Maryland" i kratkim filmom "Kuhinja", a u filmu "Paris Memories" hrabro se suočava s aktualnim temama i razbija određene tabue.
R.M.N.
Cristian Mungiu rumunjski je redatelj čiji su filmovi već pet puta ugledali svjetla Cannesa, uključujući i ovaj, kojim istražuje ljudske nagone i instinktivna ponašanja u trenutku suočavanja s nepoznatim. Neizvjesna budućnost budi u ljudima najgore ili najbolje - svakako ono najintenzivnije i najjače, pogotovo kad čovjek u neizvjesnost odvodi ono do čega mu je najviše stalo - svoju obitelj. Film se natječe za Zlatnu palmu.
Three Thousand Years of Longing
Australska i američka koprodukcija nastupit će izvan konkurencije te će na ovogodišnjem Festivalu u Cannesu imati svoju svjetsku premijeru. Film potpisuje George Miller, a kao glavna zvijezda nastupa ni manje ni više nego Idris Elba, i to u ulozi Genieja, odnosno Duha iz svjetiljke, koji usamljenoj djevojci nudi ispunjenje triju želja u zamjenu za svoju slobodu.
Triangle of Sadness
Ruben Östlund poznato je ime na ulicama Cannesa. Prije četrnaest godina dočekao je svoju prvu nominaciju za nagradu, a 2011. ju je osvojio u selekciji najcjenjenijih filmova. Pravu je prašinu podigao 2014. godine genijalnim filmom "Turist" kojim je osvojio Nagradu žirija u konkurenciji Izvjestan pogled, no kruna njegovog stvaralaštva svakako je (za sada) film "Trg" koji mu je 2017. osigurao i Zlatnu palmu. I ove ga godine gledamo u glavnoj konkurenciji, a "Triangle of Sadness" nova je Östlundova satira u kojoj će se propitkivati društvene hijerarhije, kroz priču o putnicima na luksuznom krstarenju koji ostanu nasukani na pustom otoku. U filmu se pojavljuje i holivudska zvijezda Woody Harrelson.