Supermarket je fascinantno mjesto na kojem se susreću svi društveni slojevi. Mjesto gdje se predstavljaju novi proizvodi i gdje se može eksperimentirati s novim materijalima za ambalažu, utjecajem na kupovne navike i metodama suzbijanja bacanja hrane. Supermarket je utjecajno mjesto koje će u nadolazećim godinama doživjeti drastične promjene.
Od 6. do 11. rujna, Galerija Putolovac u Ilici 112 ugostit će "Supermarket budućnosti", nizozemsku izložbu dizajna hrane. Zagreb Design Week i Nizozemsko veleposlanstvo predstavlja izložbu kustosica Chloé Rutzerveld i Annelies Hermsen iz World Design Embassies, premijerno prikazanu na zadnjem Dutch Design Weeku. Chloé Rutzerveld, kustosica Veleposlanstva, uvjerena je da će se proizvodni proces hrane i njena potrošnja mijenjati. U sljedećih nekoliko godina morat ćemo točno odrediti kako će te promjene izgledati. U tom će procesu ključnu ulogu odigrati dizajneri hrane i inovatori.
"Već postoje pametna rješenja koja hranu čine održivijom, ali mnogi ljudi se i dalje drže starih navika. Velika je razlika između toga što ljudi govore i što rade. Tijekom izložbi, ljudi su često puni entuzijazma oko projekata na temu hrane. Ipak, na kraju ti projekti ne zažive. Zašto je tome tako? Nama je to fascinantno", izjavila je Chloé Rutzerveld.
Na izložbi ćete moći vidjeti radove dizajnera hrane iz cijeloga svijeta kao što su Studio Marije Vogelzang koji predlaže lažno meso, tajvanski spekulativni dizajner i stomatolog Kuang-Yi Ku predstavlja projekt tigrov penis, dok Grkinja Louisa Zahareas dizajnira posuđe prilagođeno objedima putem video poziva.
Dizajneri ubrzano postaju predani u pronalaženju inovativnih rješenja za probleme društvene prehrane. Smišljaju nove proizvode i nove načine implementacije novih proizvoda u društvo, i to često u suradnji sa znanstvenicima, poljoprivrednicima i proizvođačima. Brojni su obećavajući projekti dizajna hrane, no na žalost njihov utjecaj na društvo često je vrlo ograničen.
Ove je godine Veleposlanstvo hrane istražilo ulogu dizajna u postojećem prehrambenom sustavu. Od primijenjenog dizajna do spekulativnih vizija budućnosti. Zašto neki proizvodi završe na policama, a drugi ne? I zašto se dobre ideje ne razrađuju dalje ili ne primjene? Kako možemo donijeti promjenu i ojačati poziciju dizajnera u prehrambenom lancu?
"Supermarket budućnosti" putem sedam tema predstavlja rezultate ovog istraživanja i široku paletu projekata dizajna hrane nastalih za bolji svijet. Napokon, vi, kao potrošač, imate ogroman utjecaj na to što se prodaje jednostavnim odabirom namirnica koje kupujete: meso ili burger od graha? Kravlje ili sojino mlijeko? Domaće, lokalne, plodove ili egzotične iz uvoza? Dogodine ćemo istražiti dalju budućnost, 2050.-u. Što ćemo tada nalaziti u supermarketima? Koje ćemo tehnološke igračke ili futurističke proizvode tada vidjeti, kušati ili iskusiti? Dobrodošli u Supermarket budućnosti!