Duša i svijest su pojmovi koji su u našem jeziku vjerojatno najteže dohvatljivi, najteže objašnjivi. Riječi kao da nisu dostatne da ih suzbiju u definiciju, a um da ih obuhvati i dokuči. Zato ljudska bića i jesu sklona traženju objašnjenja na metafizičkom planu, kroz filozofiju, religiju, astrologiju i, odnedavno, "Ljudski dizajn". Ako još niste čuli za ovu potonju metodu, riječ je o još jednom alternativnom tumačenju ljudske psihe, energije i osobnosti, koji liči na kombinaciju natalne karte i testa ličnosti.
Svrha Ljudskog dizajna jest, kažu stručnjaci, ponovno otkriti tko smo - interpretirati svoje jastvo i povezati se s njime. Grafikon koji nas opisuje omogućuje nam da se kroz život krećemo sa znatno većom lakoćom, jer nam pruža uvid u sve što nas privlači, odnosno rezonira s našom energijom. Pokazuje nam odakle je crpimo, kako je izražavamo, kako je najbolje možemo iskoristiti i na koje bismo je polje trebali usmjeriti. Koncept je osmislio Alan Robert Krakower, poznatiji pod pseudonimom Ra Uru Hu, koji je navodno doživio specifično mistično iskustvo susrevši se s "Glasom". Iz razgovora s Glasom crpio je informacije koje su kasnije postale baza novoj new-age praksi.
Dizajn funkcionira na sljedeći način: u našem tijelu prepoznaje se devet centara od iznimne energetske važnosti. To su Glava, Ajna, Grlo, G/Identitet, Srce/Ego, Sakralni centar, Korijenski centar, Slezena i Solarni pleksus. Svaki je od centara odgovoran za jedan set naših impulsa koji utječu na engergiju. Glava nosi inspiraciju, Ajna mentalnu stabilnost, Grlo je simbol za komunikaciju, g/Identitet za jastvo i ljubav, Srce/Ego predstavlja snagu volje, Sakralni centar životnu energiju, rad i kreaciju, Korijenski centar adrenalinsku energiju, Slezena preživljavanje (imunitet, intuicija tijela), a Solarni pleksus emocije. Centri mogu biti definirani i nedefinirani - definirana mjesta su nam prirodna te čine bazu naših bića, dok su ona nedefinirana usmjerena od strane okoline a ne potiču od nas samih; to su polja na koja se nećemo oslanjati prilikom donošenja odluka i osmišljavanja strategija.
Ljudski dizajn svrstat će vas u jednu od četiri osnovne kategorije. Razliku među njima čini energetsko polje, odnosno kvaliteta aure koja određuje kako postupamo s odlukama i osjećajima, kako navigiramo vlastitim životom. Za određivanje kategorija ključni su Strategija i Autoritet, dva osnovna elementa. Dok Strategija, kako joj i samo ime govori, upućuje na to koji su naši mehanizmi pri izgradnji vlastitog života, Autoritet je onaj dio u nama koji smo zatomili kroz život, a koji je u punini djelovao samo u našemu djetinjstvu. To su upute koje mi dajemo nama samima, koje nisu "umrljane" onime što smo bili naučeni ili prisiljeni naučiti kroz život.
Manifestatori
Na svijetu je samo 9% Manifestatora. Oni su ljudi od akcije - oni koji dijele sa svijetom svoje ideje i revolucionarne misli. Imaju zatvorenu auru, pomalo su nedostupni, samozatajni i zatvoreni sami u sebe. Iako će svi čuti za njih, nitko neće moći dokučiti tko su oni zaista. Mijenjaju svijet, inicijatori su i informatori. Ne podnose čekanje, odgađanje, kontrolu i savjete. Djeluju po svome i na taj način postižu što žele. Manifestatori su Nikola Testla, Frida Kahlo, ali i Adolf Hitler i njemu slični. Nisu poslani na svijet da svoje velike ideje zadrže za sebe - poslani su da bi ih predstavili svim ostalim tipovima, koji zatim uče i upijaju od njih. To znači da su i vrsni komunikatori, što nekad za svijet može biti spasonosno, a nekad pogubno.
Generatori
Generatori se dijele na dva podtipa - na Čiste i Manifestirajuće Generatore. Svaki podtip čini oko 35% svjetske populacije, što znači da su Generatori najčešći tip osobnosti. Jedna od njihovih najizraženijih karakteristika je radišnost. Kada rade ono što vole, mogu postići mnogo, ali su isto tako skloni postati radoholičarima, robovima svojih profesija. Kao i Manifestatori, svjesni su toga da su sami odgovorni za sebe, stoga su vrlo poduzetni. Energični su i vole multitasking. Jednostavno moraju puno raditi, jer u suprotnom osjećaju nemir i frustraciju. I dok Čisti Generatori u naletima inspiracije i motivacije streme vrhovima te tako i napreduju, Manifestirajući Generatori su skloni preskakanju koraka i užurbanom djelovanju koje za njih često biva kontraproduktivnim te dovodi do burnouta. Poznati Generatori su, primjerice, Oprah Winfrey, Albert Einstein i Bill Clinton.
Projektori
20% populacije čine Projektori. I oni imaju tendenciju preuzeti vodstvo i dijeliti mudrost s ostatkom svijeta, ali na posve drugi način od Manifestatora i Generatora. Oni vole širiti svijetom svoju strast, ali i upijati tuđu. Na neki način žive po svome i opiru se društvenim kalupima. Teže drže koncentraciju, upijaju tuđu energiju i potrebno im je mnogo vremena za odmor i punjenje. U društvu su poznati po tome da su puni razumijevanja, ali i nesigurnosti: u strahu od toga da njihovo duhovno vodstvo neće biti trebano, Projektori imaju tendenciju objeručke prihvatiti svaki poziv i odgovoriti na svaki upit - čak i kad ga nema, sami ga upišu. Zato se često nađu u prijateljstvima, vezama i na poslovima koji ih istinski ne isupnjavaju. Poznati Projektori su princeza Diana, John F. Kennedy i Pablo Picasso.
Reflektori
Stvar tipična za Reflektore, koji čine manje od1% ukupne populacije, jest da nemaju definiran niti jedan energetski centar. To znači da su prilagodljivi te da nadnaravnim intenzitetom osjećaju i razumiju tuđe emocije. Upijaju okolnu energiju, a pritom ne emitiraju svoju. Ta im karakteristika omogućuje da uspješno razrješuju složene situacije i odnose te usmjeravaju ljude prema naprijed. Imaju sposobnost uvidjeti tko je tko, a što je što - u društvu funkcioniraju kao zrcalo. Primjer poznatog Reflektora je Michael Jackson.
Ako vas zanima koji ste tip, što vas pokreće i što ste dosad "krivo" radili u životu, svoj dizajn odnosno kartu možete napraviti ovdje.