Fitness revolucija još uvijek je u punom zamahu i većina je ljudi na ovaj ili onaj način integrirala tjelovježbu u svoj život. Dok trčimo u prirodi, plešemo u dvoranama, istežemo se na prostirci ili igramo tenis, upoznajemo se s raznim nedostacima fitness opreme. Prečvrsti modeli tajica koji zaustavljaju cirkulaciju, tragovi crvenila na koži od loših materijala, kratke hlačice koje imaju iritantnu naviku podizati se pri svakom koraku - koliko ljudi, toliko zamjerki. Kukanje je urodilo plodom, jer na inovacijama se konstantno radi: provode se brojna istraživanja, a i body positivity je naučio brendove da S, M i L nisu jedine veličine ljudskih tijela. No najveći izazov i proizvođačima i potrošačima je vjerojatno isti: kreirati/pronaći kvalitetan sportski grudnjak.
Nešto što se danas podrazumijeva, u nekom trenutku u prošlosti je bilo nezamislivo. To vrijedi i za žene u sportu. Prva sudionica (odnosno njih 22) Olimpijskih igara natjecala se u Parizu 1900. godine. "Revolucija" se dogodila sedamdesetih, kada su se žene počele intenzivnije uključivati u sportska događanja na lokalnoj i globalnoj razini. Devedesetih se trend već rasplamsao, a modne i sportske kuće počele su intenzivno surađivati. A kada je nastao prvi sportski grudnjak? Tek 1977. godine! Prvi model bio je improviziran, a dizajneri su se od onda ozbiljno uhvatili u koštac s ovim izazovom. Međutim, grudi su toliko individualan dio tijela da je gotovo nemoguće razdijeliti proizvode u kategorije po veličini. Širina ramena i trupa, veličina, oblik, čvrstoća ali i osjetljivost grudi - sve to igra svoju ulogu u odabiru savršenog komada. Dodajte tome još i problem tabua i izazov postaje još veći.
Prošloga mjeseca adidas se okomio upravo na dekonstruiranje tog tabua. Svojom hrabrom kampanjom presjekao je put svima onima koji odbijaju ili se boje o tome javno govoriti. Objavivši 25 fotografija golih ženskih grudi različitih veličina i oblika na neki je način proslavio ljepotu različitosti i obvezao se svojim kupcima da će to zauvijek imati na umu tijekom kreiranja svojih komada. Kolekcija koja stoji iza te kampanje sastoji se od čak 43 različita modela sportskih grudnjaka u 72 veličine.
Dobra je to vijest za sve žene koje se muče s pronalaskom adekvatnog modela, ali i snažan dokaz toga koliko je teško proizvesti univerzalno prihvatljiv komad. Danas se procesu proizvodnje kvalitetnog sportskog grudnjaka pristupa kao znanstvenom projektu: adidas je, primjerice, za potrebe ove kolekcije surađivao s Joannom Wakefield-Scurr, profesoricom na Sveučilištu Portsmouth u Engleskoj koja je vodila istraživanja vezana uz zdravlje dojki. Različite modele prilagodili su različitoj uporabi, pa se tako u asortimanu sportski grudnjak za trčanje razlikuje od onog za jogu ili treninge snage.
Podesive naramenice, kopče i zatvarači sve su češći elementi ovog dijela sportske opreme. Radi se na tome da se sportski grudnjaci mogu lakše obući i lakše skinuti, da su istovremeno i čvrsti i ugodni za nošenje. Zahtjevi se čine komplicirani i teški, ali ne i neizvedivi. U utrku u kojoj za sad predvodi adidas uključili su se i Under Armour, Gymshark i Nike. U svoje nove kolekcije uključuju više veličina, a time i više mogućnosti za žene različite građe. Nemamo što reći, nego - bilo je i vrijeme!