Zlatna virtualna groznica

Kako je sirova estetika nadmašila stilizirane fotografije

02. srpanj 2020.
Fotografije: Profimedia; Tik Tok 

Hiperstilizirane fotografije Instagrama pretječa sirova estetika TikToka, najbrže rastuće društvene mreže na svijetu, koju ne zaobilaze ni luksuzni brendovi.

Nalazimo se u zanimljivom razdoblju digitalne ere, kad se ljudi ponekad osjećaju povezanije putem društvenih mreža nego u stvarnosti. Iako je neobičan osjećaj sresti uživo osobu čiji život poznajemo s Instagrama, realnost je da nam se neke osobe doista čine bliskima jer ih svakodnevno "susrećemo" u virtualnom svijetu. Do jučer je hiperstiliziran Instagram bio jedini put do uspjeha, a od karantene kao da su se svi prisilno uhvatili TikToka i sirove estetike šaljivih snimki uz, ponovno savršeno, koreografirana videa nepostojeće, nužne opuštenosti, donoseći #autentičnost koju, paradoksalno, upravo ovim copy-paste efektima ne pokazuju. Čini se da je baš ta sinestezija trenutačno najbrže rastući trend u stvaranju sadržaja pa pogledajmo što se sve krije iza platforme koju su ne tako davno koristile samo mlađe generacije.

TikTok najbrže je rastuća platforma među društvenim mrežama na svijetu, s 800 milijuna aktivnih korisnika i 7. najčešće instalirana aplikacija desetljeća koja koristi snagu umjetne inteligencije i strojnog učenja za videoefekte i filtere. Iako se na tome bazirao i Snapchat, TikTok je uspio stvoriti zajednicu koja mnogo lakše otkriva novi sadržaj, što je u doba svakodnevnog dopaminskog partyja nužno za opstanak. Ovo je raj za sve s malim fokusom pozornosti jer su videa trajanja od 5 do 60 sekundi.
Zanimljivo je da je Kevin Mayer, novi izvršni direktor TikToka i COO ByteDancea, kineske tvrtke u čijem je vlasništvu, na ove pozicije prešao iz Disneyja, gdje je radio kao voditelj strateški ključnih streaming usluga. Ako pogledamo Disneyjevu povezanost s glazbom u zabavnim sadržajima i sinkronizacije pjesama kao najčešće korištene opcije TikToka, ovo itekako ima smisla i potencijalno može upućivati na premium sadržaje vlastite produkcije na TikToku, koji trenutačno ne postoje, a potom i moguće širenje na gaming i merchandising koji nitko ne radi bolje od Disneyja.

Content kreatori svakako su u fokusu platforme jer im omogućava viralnost i velike brojke pregleda za koje bi im na drugim popularnim društvenim mrežama trebali mjeseci, ako ne i godine. Mark Zuckerberg je na internim sastancima Facebooka, čiji su zapisi procurili, izjavio kako je TikTok poput funkcije Explore za priče na Instagramu pretvorene u cjelovitu aplikaciju.
Izazovi (engl. challenge) su specifičnost TikToka jer korisnici za razliku od drugih društvenih mreža kroz njih primarno stvaraju sadržaj. Iako je sve krenulo od smiješnih videa, TikTok je dokaz kako se važna poruka može prenijeti na zabavan način.
#EduTok je jedan od najpopularnijih izazova s više od 46 milijardi videoprikaza koji je poticao korisnike da stvaraju motivacijski sadržaj za niz tema, a uz to su lansirali i mentorship program za zemlje s nižim razinama pismenosti.
#ForClimate izazov u suradnji s Crvenim križem prenio je poruku o klimatskim promjenama uz kreativne filtere, efekte i naljepnice te je postigao 384 milijuna pregleda videa.

image
Gucci

#PetBff je kampanja u kojoj su osim širenja svijesti o udomljavanju životinja donirali sredstva nakon korisničke objave određenog broja videa. Kampanja je nadmašila očekivanja s 2,4 milijarde pregleda videa. 

TikTok ne zaobilaze ni luksuzni brendovi poput Burberryja koji je uz izazov imao i efekt s logotipom brenda. Tu su i Gucci te Balenciaga koja je za sada radila samo plaćeno oglašavanje, a Rihannin Fenty Beauty na platformi je popularniji od svih njih sa 634,7 tisuća pratitelja i 8,5 milijuna lajkova. Popularnost pokazuje i nevjerojatna situacija Prade koja ima 142,6 tisuća pratitelja iako i dalje nemaju nijedan objavljen video na platformi.

image
I Prada ima svoj profil 

Činjenica da algoritam pravodobno prepoznaje kreativan sadržaj i masovno ga pokazuje omogućuje svakom da postane influencer, bez striktne podjele s drugih platformi i definiranja po razinama pratitelja. Istovremeno je za ovo potrebno na vrijeme prepoznati prave profile i izazove, što možete jedino svakodnevnim korištenjem TikToka.

Budući da svaka društvena mreža želi korisnike koji se stalno vraćaju, na TikToku odlično prolazi sadržaj u epizodama koje, primjerice, omogućavaju kratke kreativno editirane prikaze svaki dan kroz 30 dana poput odjevnih kombinacija, hrane ili plesa.
Kad smo kod plesa, mislim da ovu priču možemo završiti s tipičnim TikTok plesnim izazovom #happydance koji trenutačno ima čak 6,3 milijarde pregleda. Je li se jednostavno prilagoditi na ovaj mindset? Nije, ali da vam je netko rekao u počecima Instagrama, Facebooka i YouTubea koliko biste daleko mogli stići osobno ili sa svojim biznisom samo ako redovito krenete objavljivati sadržaj - s današnjim spoznajama siguran sam da biste barem pokušali. Stoga bi svi trebali širom otvoriti oči i um i iskoristiti prilike ove zlatne groznice društvenih medija.