Oduvijek su me opčinjavale ruševine, a kad sam prvi put ugledao urušeni mlin okružen idiličnom prirodom, u francuskoj regiji Dordogne, zaljubio sam se u njega na prvi pogled, otkriva 54-godišnji nizozemski dizajner Piet Hein Eek, koji je svjetsku slavu stekao izradom skulptura i namještaja od - otpada. U njegovim rukama trulo drvo, odbačena vrata ili hrđave metalne šipke postaju luksuzni komadi namještaja koji novi život i dugovječnost pronalaze u interijerima butika, hotela i galerija diljem svijeta. Kako rado ističe, on o važnosti ekologije progovara kroz svoja djela, a među zapaženijima su kolekcija namještaja za Ikeu te kutija za šampanjac brenda Ruinart.
U sjedištu njegove goleme tvrtke u Eindhovenu, nekadašnjoj tvornici baterija, uz veliku radionicu uredio je dućan, galeriju i restoran. "Kad sam se 2006. upustio u pothvat uređenja mlina i okolnih zgrada, nisam ni slutio na kakve ću sve prepreke naići, niti da će mi trebati deset godina da stvorim ovaj raj na zemlji. Na prvi pogled teško bi se moglo reći da su zgrade nove jer sam se trudio ostaviti im prekrasan starinski štih. Koristili smo tradicionalne metode gradnje, ali na nešto suvremeniji način, služeći se samo kamenom, drvetom, betonom i staklom, većinom pronađenima na posjedu. O svakom sam detalju pomno promislio, a najvažnije mi je bilo da ništa ne remeti ljepotu prirode”, kaže Piet Hein Eek koji se u ruševne dvorce zaljubio još kao dječak kad je s ocem posjetio Englesku i u samo tjedan dana obišao 50 zapuštenih dvoraca.
"Nikada nisam bio opsjednut konzumerizmom, ali kad vidim ruševna zdanja, dobijem snažnu želju da ih sve posjedujem. Ona me nadahnjuju, bude mi maštu, vraćaju u prošlost, ali istodobno mi daju viziju budućnosti”, otkriva umjetnik. Pjev ptica, miris divlje mente i žubor vode s mlina najbolje dočaravaju idilu koja vlada na njegovom posjedu u jugozapadnom dijelu Francuske, nedaleko od velebnog Château de Mavaleixa iz 13. stoljeća. "Uvijek kad krećem na put, gotovo tisuću kilometara od svog doma u Eindhovenu, razmišljam o tome kako sam bio potpuno lud kupivši tako udaljeno imanje. No, čim stignem, obuzme me neizmjerna sreća. Najdraža mu su mi ovdje jutra kad sunce tek obasja dolinu, a dok sjedim na trijemu i pijem kavu, uživam promatrajući jelene koji bez straha izlaze iz šume. U vrijeme ljetnih žega osvježim se u dva metra dugom kanalu, a zbog toga što voda neprekidno teče, ovdje nema komaraca. Na posjedu je idilično i zimi kad veliki prozori odaju dojam da ne postoji prepreka između unutrašnjosti i vanjske prirode”, nastavlja dizajner, koji u Francusku obožava dolaziti i zbog proizvoda s okolnih seoskih imanja.
Gotovo sav namještaj na posjedu sam je izradio. Predivne masivne stolce i kauč u mlinu izrađeni su od polutrulih hrastovih roleta koje je ovdje zatekao, a imanje "čuva" drveni čovječuljak kojem se svi razvesele. Za neke detalje u interijeru zaslužna je i njegova bivša supruga Jeannine, vrsna keramičarka, s kojom ima troje djece. Najteži dio obnove bio je "premještanje brežuljka" kako bi imanje spojio s mostom koji vodi do glavne ceste, a čija obnova tek slijedi. Uz to, uskoro kreće i gradnja samoodržive vodene turbine te garaže koje bi se trebale uklopiti u prirodu. Kako je u posljednje vrijeme zauzet brojnim projektima, ostaje mu malo vremena za odlaske na imanje. Trenutačno je, naime, angažiran oko završnih radova prije otvorenja svog prvog hotela, nakon čega planira urediti još deset izložbenih prostora te umjetničku galeriju na staroj željezničkoj platformi koja je također u sklopu njegove tvrtke. A za to vrijeme u njegovom raju mogu uživati i svi ljubitelji mira i prirode, i to po cijeni od oko 450 eura po danu. Gostima željnima avanture Piet Hein Eek preporučuje odlazak u obližnji konjički klub St. Pantaly d‘Excideuil te vožnju automobilom do Limogesa i Périgueuxa, prekrasnih gradova poznatih po odličnoj ponudi restorana, butika te vrijednog porculana. Sam umjetnik rado se uputi do veličanstvenog dvorca Jumilhac le Grand iz 13. stoljeća, okruženog zadivljujućim vrtovima, te do tržnice u Thiviersu gdje se subotom nudi mnoštvo autohtonih proizvoda.