Godina iza nas po mnogočemu je bila specifična i svi smo se morali prilagoditi životu u pandemiji na razne načine. Prvih nekoliko mjeseci zatvorene ekonomije bilo je zaista nešto što nas je šokiralo, ali morali smo se naučiti živjeti pod drugačijima uvjetima. Već smo mnogo puta pisali o tome kako smo fokus prebacili s kupovanja odjeće na stvari za uređenje doma, a nemali broj ljudi je, suočen sa svojim domom kao nikad prije, krenuo u renovaciju ili preuređenje. U Hrvatskoj su i potresi utjecali na to pa su mnogi, nažalost, bili primorani mijenjati i popravljati domove.
Podaci vodećeg online trgovca namještajem i predmetima za uređenje doma, Vivrea, govore o tome da su nam se navike kupovanja online itekako promijenile u samo godinu dana. Oni su to primijetili na svih devet tržišta srednje i istočne Europe na kojima su prisutni, uključujući i Hrvatsku, i to u razdoblju od ožujka 2020. do ožujka 2021. U tom periodu zabilježili su porast prometa ode oko 25 posto, a zanimljivo zvuči i podatak da su imali rast više od 144 posto za kartična plaćanja.
Svim tržištima je zajedničko da su najveći broj transakcija, od ukupnog broja narudžbi registriranih u analiziranom razdoblju, ostvarili kupci u dobi od 25 do 54 godine, s udjelom od 69,10 posto. Najznačajnija promjena odnosi se na sve veći interes za internetsku kupnju među osobama starijima od 55 godina, od čega je najizraženiji rast transakcija od čak 195 posto zabilježen u dobnoj kategoriji onih starijih od 65 godina.
U Hrvatskoj se u periodu između ožujka 2020. i ožujka 2021. čak 63 posto svih transakcija odnosilo na narudžbe plaćene bankovnim transferima i karticama, od čega su gotovo 50 posto bila kartična plaćanja, čime je zabilježen rast od 12 posto u odnosu na prethodnu godinu. Hrvatski kupci su pritom najviše kupovali komade za uređenje i opremanje doma iz kategorija ukrasa, kuhinjskih predmeta i posuđa te kupaonskog namještaja i dodataka.
Pandemijski period utjecao je na veće korištenje mobilnih uređaja pa je najveći porast zabilježen kod kupnji putem mobitela, s oko 35 posto, dok su Vivreovi kupci, s rastom od oko 3 posto, nešto više kupovali i putem računala.