Make it fashion

Koja je fora s dizajnerskim tepisima?

26. srpanj 2022.

Fotografija: Ikea

Uvijek je prisutan hype oko neke materijalne stvari koja s vremenom postane opsesija. Od primjerice sneakerheadova pa sve do nove pomame za tepihom s dizajnerskim potpisom, ili onim ručno izrađenim.

Brendovi koji su na sceni ostali (i opstali) kao uspješni nikada ne prodaju samo proizvod. Netko više, a netko manje uspješno oko imena uspijeva ispričati priču s kojom će se konzument poistovjetiti, tim bolje ako će zatim silno željeti postati dio te priče, odnosno dio brenda. I jedan odjevni komad dovoljan je kako bi se razvio osjećaj povezanosti na relaciji brend-kupac. Kako bi u tome bili što uspješniji, naravno da (u ovom slučaju) modni brendovi ulaze u svaki aspekt našeg života - od odjeće, modnih dodataka, kozmetičkih linija i opreme za dom. Zašto govorimo o ovome? Jer se čini kao da je moda prepoznala potencijal u dizajnerskim predmetima za dom, konkretno u tepisima koji postaju novi predmet žudnje. Ono što su tenisice bile do sada, mogli bi postati tepisi. 

Opsesija kreće negdje 2019., s lansiranjem kolekcije koju je Virgil Abloh za Off-White kreirao u suradnji sa švedskom Ikeom. Tepih u stilu perzijskog s natpisom "Keep Off" i danas je jedan od najželjenijih komada iz kolekcije i nalazi se jedino na stranicama preprodavača, poput Stock X-a, po cijeni od oko 2700 eura, a željen je i onaj u obliku Ikea računa.

image

Virgil Abloh x IKEA kolekcija
Fotografija: Promo

Missoni i Supreme samo su neki od brendova koji nude luksuzne i skupocjene tepihe. Od dekorativnog komada kojeg se uzimalo zdravo za gotovo, tepih postaje centralni dio intimnog prostora koji ima moć transformirati interijer, kao i pokazati pripadnost nekom brendu. U svemu tome, ovaj "trend" vraća fokus na umjetnički zanat ručne izrade tepiha. Na Tik Toku #rugs ima više od 460 milijuna pregleda, kao i popularni #rugtok i #rugmakeing. Kod novih generacija probudila se želja za izradom vlastitih tepiha (što nije lak pothvat), no mogi se odlučuju upravo za ovakav način zanimacije, što se u nekim slučajevima razvija u privatni biznis.

Okejstudio, cc-tapis ili Mush Studios primjeri su suvremenih proizvođača dizajnerskih tepiha koji su na Instagramu skupili velik broj obožavatelja, dizajnu pristupaju s nekonvencionalne strane, a pritom mlađim generacijama otkrivaju čari ručne izrade - pa dok materijalne stvari sve brže gube svoju vrijednost, u nekoj mjeri vraća se svijest o pravoj važnosti rukotvorine.