Doista, tko bi htio odabrati partnera samo prema njegovim prehrambenim navikama? Da ne živim u sretnoj mesojednoj simbiozi meni, hranidbenoj izbirljivici, informacija o tome što moja potencijalna srodna duša voli vidjeti na tanjuru značila bi kudikamo više od glazbe koju sluša, filmova u kakvima uživa ili knjiga koje (ne) čita. Sličnog je razmišljanja, očito, bila i španjolska redateljica i bivša food bloggerica Isabel Coixet čija je serija "Foodie Love" prva španjolska koprodukcija prikazana na HBO-u.
U osam polusatnih nastavaka Coixet niže priču nadahnutu svim profinjenim restoranima što ih je posjetila, ali i neobičnim mjestima na kojima se zatekla, a premisa je sljedeća – dvoje relativno mladih ljudi u srednjim tridesetima, previše zaposlenih da bi voljeli, ali dovoljno entuzijastičnih da bi svaki slobodan trenutak provodili isprobavajući granice svojih okusnih pupoljaka, upoznaje se preko neke čudne kombinacije aplikacije za dejtanje i ocjenjivanje hrane. Suludo! Ili možda ipak ne? Serija koja inspirira koliko pričom toliko i prekrasnim kadrovima hrane u Španjolskoj je već nominirana za jednu od najvažnijih filmskih nagrada, Feroz, a mene je navela da se zapitam – kakve još neobične aplikacije za pronalazak partnera postoje? I postoje li uopće?
S obzirom na desetljetnu "zauzetost", moje znanje o tom području počinje i završava s Tinderom. Svajpaš lijevo, svajpaš desno… Prema posljednjim podacima, lani je samo u Americi svoje "odsvajpalo" 7,8 milijuna korisnika što Tinder ponovno postavlja na vrh ljestvice najpopularnijih aplikacija za upoznavanje. Ne želeći ulaziti u psihologiju njihova korištenja, potpuno nezainteresirana za moralistička pitanja poput "jesu li tamo samo ljudi željni usputnog seksa" ili "uništavaju li takve aplikacije smisao upoznavanja i osobnog kontakta", odlučila sam provjeriti što još internet može ponuditi.
Razmišljajući o temi sjetila sam se pomalo bizarnog Christian Minglea koji se svojevremeno neprestano reklamirao na, ni manje ni više nego Food Networku. Bila je to aplikacija namijenjena upoznavanju ljudi koji njeguju i dijele strogo kršćanske vrijednosti i obvezuju se da će iste poticati kod svojeg partnera te u istom duhu odgajati buduću djecu. Toliko o seksu…
No već kratko pretraživanje internetskih bespuća donijelo mi je prvi pravi pogodak – "Sizzl" – jer ništa ne kaže "volim te" kao miris frigane pancete rano ujutro. Ova se aplikacija, naravno, ne shvaća posve ozbiljno, a meni je osmijeh na lice izmamila time što, umjesto da se raspituje o mojim političkim ili vjerskim stavovima, želi znati preferiram li pancetu od svinjetine ili puretine (kao da dvojba uopće postoji) i volim li je hrskavu, sirovu ili pečenu. Aplikacija kojoj se nikad ne bih pridružila (iako pozdravljam njezino postojanje) svakako je "SaladMatch". U suštini je to vrlo dobro osmišljena marketinška kampanja lanca JustSalad iz New Yorka jer njihovim klijentima omogućuje da, ovisno o tome kakvu salatu vole, koji njihov restoran i u koje doba dana posjećuju, pročešljaju kroz niz drugih na salatu orijentiranih samaca. Tko zna, možda umjesto srodne duše pronađu nekoga tko će im prije povratka u ured reći da imaju malo zelenjave među prednjim zubima. A i to se cijeni…
Od ostalih hrani usmjerenih aplikacija najsimpatičnijima su mi se učinile "GlutenFree Singles" za ljude koji, naravno, ne konzumiraju gluten i od svojeg partnera očekuju isto (što me pomalo podsjetilo na strogu retoriku Christian Minglea) i "Hot Sauce Passion" za ljubitelje, naravno, ljutih umaka koji ima i book club za posjetitelje željne umnih razgovora i dio za camchat -pa svakome po osobnim preferencijama…
Postoji, uvjerila sam se, oveći bazen aplikacija u koji tražitelji partnera mogu zaroniti. Postoje one samo za farmere, za ljubitelje visokih ljudi, za poklonice i poklonike bradatih muškaraca, postoji čak i "Tindog" pomoću kojeg, zateknete li se u Americi, možete potražiti kvartovskog kompića svojemu kućnom ljubimcu. No bilo je i čudnih pronalazaka, poput "ClownDatea". Nakon njega postaje jasnije odakle izvire taj nerazumni strah od klaunova ili "GhostDatea" za ljubitelje paranormalnog zainteresirane za izlaske s povratnicima na ovaj svijet… Izbor je, daje se zaključiti, ogroman, šarolika paleta pa ostaje nejasno zašto je Drakula u najnovijoj televizijskoj interpretaciji obroke tražio na Tinderu. Na nekom od "grab a vampire" aplikacija sigurno bi polučio mnogo bolji uspjeh.