Vjerojatno ste dosad čuli za tzv. indeks dužine suknji koji je 1926. predstavio ekonomist George Taylor. Naime, prema njegovoj teoriji, suknje postaju kraće tijekom vremena ekonomskog prosperiteta i duže tijekom recesije. Kasnija istraživanja pokazala su da ipak postoji period od otprilike tri godine, koliko treba dužini suknji da se prilagode ekonomskoj situaciji. To ipak nije zaustavilo nove teorije koje su se sad prebacile na - štikle.
Ekstremne platforme ponovno je na sebe obula Lady Gaga prošli tjedan u New Yorku, Beyonce je za izlazak obula roza štikle s prilično visokom petom, a Olivia Rodrigo u posjeti Bijeloj kući u srpnju kombinirala je klasični Chanel tvid kostim s platformama. Ni Carrie Bradshaw, kako vidimo prema fotografijama sa snimanja reboota "And Just Like That", nije se odrekla štikli. Čak i muškarci ih vole. Kanye West uz svoj deseti studijski album "Donda" predstavio je i službeni merch u suradnji s Balenciagom, a među komadima je i par crnih čizmi s platformom, koje neodoljivo podsjećaju na glam rock 70-ih.
Novu teoriju o povezanosti ekonomije i visine peta cipela formulirao je Trevor Davis, nekadašnji zaposlenik IBM-a, i to nakon što je s timom analizirao društvene medije i druge online izvore koji spominju cipele na petu i njihovu visinu. Zatim su ih usporedili s ekonomskim pokazateljima u to vrijeme.
"U trenutku kad ekonomski pokazatelji tek krenu prema dolje, visina pete ide prema gore. Ali, ako period recesije traje više mjeseci, visina pete se snižava. To smo interpretirali tako da ljudi koriste modu kako bi se nosili s teškim vremenima. Žele glamur u svojim životima kao protutežu teškoj ekonomskoj situaciji u početku. No, duži periodi lošeg ekonomskog stanja mijenjaju ponašanje kupaca i počinje prevladavati mindset štednje, zbog čega su pete sve niže", rekao je Trevor Davis.