Potajno - ili možda ne tako potajno, sad kad priznajem svima, želim imati svijeće koje mirišu poput njezine vagine i, sad po novom, orgazmu, koje na Goopu prodaje za 75 dolara.
Oduševljeno sam i u jednom dahu pogledala "The Goop Lab", šestodijelnu seriju na Netflixu u kojoj su ona i njezini zaposlenici isprobavali nove trendove u lifestyleu, i to od kupanja u hladnoj vodi, petodnevnog posta, terapije psihodelicima do tehnike postizanja ženskog orgazma. Na početku svake epizode stoji upozorenje kako se treba posavjetovati s liječnikom prije nego što krenete u istraživanje bilo čega što Goop preporučuje; ljepši način za napisati: "Ne isprobavajte ovo kod kuće!", zbog čega je Vice nazvao seriju "Jackassom za bogate žene".
Serija je bila kontroverzna i prije nego što je izašla, baš kao što je cijela priča s Goopom, 250 milijuna dolara vrijednim lifestyle brendom koji je Gwyneth osnovala 2008. godine.
Sve je počelo s newsletterom, a preraslo je u wellness carstvo. Osim web portala, Goop izdaje i print časopis, postoji web shop, podcast, wellness summiti i krstarenja, suradnje s modnim i beauty brendovima...
A na čelu svega je Gwyneth, oskarovka i vila wellnessa, koju njezini zaposlenici zovu GP i koja je svojedobno proglašena najomraženijom slavnom osobom na svijetu.
Ubrzo nakon što je njezina tvrtka počela ozbiljno širenje na tržištu, svijet je shvatio koliko je GP suluda - a kad kažem suluda, mislim privilegirana. Osoba koja predlaže da za Božić svojim najdražima - ili sebi - kupite pločicu dehidriranog kavijara (samo 99 dolara za 34 grama) ili WC papir koji košta 956 dolara - dakle, ta osoba očito živi u svom savršenom mjehuriću, daleko od nas koji pod borom uglavnom pronađemo čarape i potkošulje i budemo van sebe od sreće jer nam "to uvijek treba".
Nema dileme oko toga da Gwyneth živi samo u svom wellness svijetu, u kojem je ok reklamirati kristalno vaginalno jaje koje liječi sve, od bolnih i obilnih menstruacija do propadanja mjehura. Ona je bila prva koja je svijetu predstavila parenje vagine i moglo bi se reći da je ultimativna influencerica. Sve što se spomene na Goopu, postat će hit – GP može prodati što god joj padne na pamet. To i dokazuju svijeće koje sam spomenula napočetku. "Ovo miriši poput moje vagine" slomila je internet; Gwyneth je doslovno prodala priču o mirisnoj svijeći. Ničija vagina ne miriši po geranijumu, citrusnom bergamotu, cedru, damaščanskoj ruži i ambreti, kao što ni u trenutku orgazma vrlo vjerojatno nećete odjednom "u nosu" imati miris grejpa, crnog ribiza, cvijeta gorke naranče, gunpowder čaja i turske ruže. Ali, ako to želite, možete imati za samo 75 dolara.
Kritizirali su je i znanstvenici, NASA se čak oglasila kako bi upozorila ljude da Goopove naljepnice za tijelo nemaju mogućnost "detektirati energetsku frekvenciju našeg tijela i vratiti nas na onu idealnu ako ste opterećeni svakodnevnim stresom".
Ljudi je preziru jer kažu da vara ljude, daje im lažne nade, bavi se nadriliječništvom i slično. No, ona se nekako cijelo vrijeme odbijala živcirati zbog toga. Valjda je to od sveg tog wellnessa, joge i beauty tretmana.
Gwyneth Paltrow definitivno je jedna od onih ljudi koje svi obožavaju mrziti. A to i nije tako teško.
Geni su je definitivno nagradili i ne mislim samo fizički; majka joj je glumica Blythe Danner, otac producent Bruce Paltrow i odrasla je u Hollywoodu. Njezina uspješna karijera nije stvar slučaja, nego sudbine. Naposljetku, kum joj je Steven Spielberg.
Ima dvoje prekrasne djece s Chrisom Martinom, frontmenom Coldplayja, s kojim je ostala u jako dobrim odnosima nakon razvoda, pardon – nakon "svjesnog rasparivanja" (consious uncoupling), kako su to objasnili u izjavi; čak idu na odmore zajedno. Odnedavno im se pridružuje i njezin novi muž, producent Brad Falchuck i svi su jedna velika, sretna obitelj. Njezina knjiga recepata zove se "Sve je lako" ("It's All Easy"), baš kao da nam cijelo vrijeme nabija svoj savršeni život na nos.
Nemojte me krivo shvatiti, volim osuđivanje i tračanje kao svaka druga osoba, ali imam određeni problem s motivacijom iza toga. Ne volim kad to proizlazi iz zavisti. U redu, svi se volimo rugati celebrityjima jer zaista ne možemo zamisliti koliko sulude živote vode, ali mrziti ih zbog toga što su slavni i sretni zaista je glupo. Pogotovo zato što svi zapravo želimo biti ona. Realno, većina nas bi voljela da živimo kao Gwyneth i zarađujemo milijune na kristalnim vaginalnim jajima. I ne bi nas nijednog trenutka opterećivalo tko nas zbog toga mrzi, dok god postoje oni koji kupuju i vjeruju. Mnogi bi dali sve da imaju njezinu samodisciplinu i vježbaju pet puta tjedno, da su ostali u dobrim odnosima s bivšim partnerom, da imaju znanje, vještine i mogućnosti zbog kojih je ona jedna od najuspješnijih žena u biznisu.
Još jedna kritika koja se često spominje je ta da je sve što Goop prodaje preskupo. Tko bi dao više od 7000 dolara za kremu za lice? Iskreno, ne znam, ali sigurna sam da postoje ljudi koji bi to učinili. Osobno ih ne poznajem – ne poznajem nikoga tko bi dao i puno manji iznos za jednu kremu - ali svatko ima svoje kriterije i svoje budžete.
"Sadržaj će uvijek biti besplatan, ali proizvodi su nam prelijepi. Sastojci su prelijepi. To ne možete dobiti za manje novca. Ti proizvodi ne mogu biti za masovno tržište", rekla je Paltrow. Možda nije pošteno da si svatko od nas ne može priuštiti ono najbolje od najboljeg, ali treba li svakome baloner od 10.000 kuna? Nekome je to bitno, nekome apsolutno ne. U duhu wellnessa i Goopa, sve što na to mogu reći je – od uzrujavanja dobijete bore. Nemojte se živcirati.
Što se tiče optužbi za nadriliječništvo, ljudi vjeruju u svašta i tu se ne može puno toga učiniti. Naravno da ne opravdavam reklamiranje vudu lijekova za ozbiljne bolesti, ali većina proizvoda na Goopu zaista je bezazlena i neštetna za zdravlje.
Ne mislim da ljude treba varati, ali stvar je u tome da Gwyneth zaista vjeruje u sve to što govori. Ona stvarno isprobava i odobrava sve proizvode, vjeruje da kristalna jaja pomažu s upalom mjehura i isprobat će beauty tretman koji uključuje ubode pčela.
Ako netko vjeruje da će im kristalni masažer za lice pomoći da ostvare ravnotežu između privatnog i poslovnog života te potaknuti seksualnu želju, tko smo mi da im objašnjavamo kako samo bacaju novac? Na kraju krajeva, možda će ih taj roler od ružičastog kvarca toliko usrećiti da će se zaista osjećati bolje i shodno tome početi donositi bolje i zdravije odluke u svom životu. Nije nemoguće.
Gwyneth Paltrow zapravo je utjelovljenje wellness industrije, koja je sama po sebi potpuno suluda, a svi ti savjeti stvoreni su da bi se većina ljudi (najčešće žena) osjećala neadekvatno ako nešto ne isprobaju. I jedine osobe koje mogu zaista ozbiljno shvatiti većinu "kontroverznih" savjeta i proizvoda Goopa su žene baš poput GP i njezinih zaposlenika – privilegirane i bogate.
"Ja sam takva kakva jesam. Ne mogu se pretvarati da sam netko tko zarađuje 25.000 dolara godišnje", rekla je svojedobno Gwyneth i u pravu je. Uostalom, zašto bi?
Pretvaramo li se mi da zarađujemo manje nego u stvarnom životu? Netko tko si može priuštiti Max Maru neće tražiti popuste u New Yorkeru. Zašto bi se Gwyneth pretvarala da je siromašna kućanica iz New Jerseyja ili Gospića? Općenito, svi mi koji nismo toliko bogati obožavamo gledati ultrabogate ljude i čuditi se kako žive. Nije bitno radi li se o Gwyneth Paltrow, Kim Kardashian ili kućanicama iz Orange Countyja. Svatko ima svoj guilty pleasure.
I budite sasvim iskreni, i vas zanima kako zapravo mirišu one Goop svijeće.