Jestivo i biorazgradivo pakiranje moglo bi uskoro potpuno zamijeniti ono plastično, nadaju se iz start-upa Notpla. Uz inovativnu tehnologiju razvili su novi materijal od morske trave i biljaka koji je pravi primjer održivog dizajna. Naziv start-upa je skraćeno od "Not Plastic" - iako njihov proizvod tako izgleda.
"Notpla je održivo pakiranje napravljeno od morskih trava, a misija našeg start-upa je da pakiranje kakvim ga znamo - nestane. Svake godine 8 milijuna tona plastike završi u oceanima. Ponašanje ljudi mora se promijeniti", rekao je kreativni direktor Mark Wood.
Njihov je proizvod jestiv i u kućnom se kompostu može u potpunosti razgraditi za 4 do 6 tjedana. Zasad su ga koristili kao pakiranje za umake, a tankim su slojem obložili i papirnate kutije za dostavu hrane, koje tako postanu nepropusne i lake za recikliranje. Isti je start-up osmislio i pakiranje za tekućinu koja se dijeli na utrkama. Ooha se prvi put koristila na maratonu u Londonu 2019., gdje se unutar pakiranja dijelio energetski napitak. Veće verzije mogu zadržavati tekućinu poput kave, ali i kreme za sunčanje ili zubne paste.
"Cilj je u potpunosti zaustaviti proizvodnju i korištenje milijardi pakiranja od jednokratne plastike tako da ponudimo održivo rješenje", rekao je Wood.
Ove su godine dobili prestižnu nagradu Cannes Lions za dizajn, a u užoj su konkurenciji za Dezeenovu nagradu za održivi dizajn.