U divnim ilustacijama freelance ilustratorice i grafičke dizajnerice Maje Tomljanović, koja živi u Samoboru, uživa više od 28 tisuća ljudi na Instagramu, među kojima se nalazimo i mi. Nakon deset godina rada kao grafička dizajnerica, Maja se 2016. vratila svojoj prvoj ljubavi - ilustraciji. Od tada na vlastito i naše zadovoljstvo izrađuje šarene i životopisne ilustracije koje prodaje na Etsy shopu gdje se osim printeva mogu kupiti majice, platnene torbe i odnedavno čestitke.
Kako i inače radi iz vlastitog doma, njezin život i poslovnje nije se uvelike promijenilo.
"Svojesvrsna izolacija nije neki veliki problem, a i nije mi se puno toga promijenilo u dnevnom rasporedu, osim što sada dok radim usporedno odrađujem i online školu pa je posao malo rascjepkan, ali sve stižem još uvijek. Narudžbe odrađujem sada samo jednom tjedno, što sam inače radila dva puta. To je možda najveća promjena. Prije nego se cijela priča s epidemijom zahuktala kod nas, napravila sam veće narudžbe repromaterijala tako da sam mirna i mogu neometano obrađivati narudžbe koje mi dolaze u Etsy shop", govori Maja i kaže da je kreativnost nije napustila, štoviše, cijela situacija još ju je više inspirirala za stvaranje, pa na Instagramu pokazuje ilustracije života za vrijeme izolacije.
"Bude mi lakše kada se posvetim crtanju jer svaku situaciju u kojoj se nalazimo napravim s dozom smijeha i sreće. Najvažniji poslovi koje sam dogovorila prije epidemije se nisu otkazali tako da sam neke upravo završila, a na nekima još uvijek radim. Nekoliko ih je na čekanju, a najbitnije je da novi poslovi i upiti i dalje dolaze i dogovaraju se", kaže nam. Bez obzira na sve, nastavlja raditi kao i do sada, stvarati i čekati da se život vrati u donekle normalno stanje.
Posao neće izgledati isto nakon epidemije, ali treba se prilagoditi situaciji, izvući ono najbolje iz nje, naučiti nešto i krenuti dalje, smatra ilustratorica. Sada je ipak komunikacija ključna, osobito jer je velika većina potencijalnih i stalnih klijenata stalno prisutna i online. "I treba iskoristiti ovo vrijeme za učvrstiti svoj brend, povezati se što više s klijentima, dati im ono nešto što im sada treba, ponuditi im priču i ne nužno gurati prodaju. Bitno je izgraditi odnos koji će kasnije uroditi plodom, učvrstiti temelje i širiti mrežu".
Kako i inače prodaje radove online, nije osjetila pad prodaje. Ljudi zapravo kupuju još više, na čemu je iskreno zahvalna, kao i na podršci ovakvog tipa.
"Osim Etsyja prodajem na još nekim domaćim i stranim online platormama gdje se isto tako ne vidi pad prodaje. Ali uvjerena sam da je to sada kratkotrajni prvi impuls i da će nakon toga uslijedit pad sukladan s razmjerima financijske krize. A isto ću osjetiti i financijski gubitak od offline prodaje jer sam prodavala u nekim sezonskim trgovinama koje rade isključivo dok traje turistička sezona, a iste vrlo vjerojatno neće biti", govori nam za kraj i izdvaja nam svoje omiljene hrvatske kreativce: Iva Viljevac, Dilemma Posters i Terra Ceramica.
Kako pomoći?
- Umjesto online shoppinga u stranim trgovinama, kupovinom podržite domaći dizajn - većina narudžbe prima preko društvenih mreža
- Razveselite dragu osobu poklonom iz izolacije - od odjevnog komada do dekoracije za dom ili nakita
- Domaće kreativce pronađite pod #ggzakreativce i #cantstopcreativity te ih preporučite svojim prijateljima.