Umjetničke radove i šarolike ilustracije slovenske umjetnice Alje Horvat pratimo već neko vrijeme. Prepoznat ćete ih po cvijeću, zemljanim i pastelnim bojama, ženskim portretima koji često dolaze u službi komentara društvenih događaja i po nostalgičnom duhu koji je utkan u svaki rad Alje Horvat. Mariborska 24-godišnja umjetnica proslavila se putem društvenih mreža koje su joj poslužile kao odličan kanal kojim će doprijeti do velikog broja ljudi. Karijeru je nakon fakulteta započela kao grafička dizajnerica, a s ilustracijama je krenula kako bi dodatno ispitala svoje mogućnosti i kreativne granice. Vrlo brzo je po šarolikom dizajnu postala prepoznatljiva, suradnje su se nizale jedna za drugom, pa je krajem 2020. godine dospjela i na listu Forbes 30 Under 30 Europe Class of 2020, koja odaje priznanje mladim poduzetnicima, dizajnerima i inovatorima. Anthropologie, Vichy, Barcaffe samo su neki od brendova s kojima je ostvarila suradnju.
Aljine radove klijenti su zapazili na društvenim mrežama, a smatra da je s njima krenula u pravo vrijeme, dok Instagram još nije bio u tolikoj mjeri napučen estetikom koja je danas više prisutna.
"Mislim da sam se našla na pravom mjestu u pravo vrijeme. Moje ilustracije počele su privlačiti klijente i pratitelje i nakon toga, sve se odvilo brzo. Kod nas se umjetnost i dalje percipira samo kao hobi, a ne nešto od čega se zarađuje, tako da mi je drago da od svoje umjetnosti mogu živjeti", prepričava nam Alja s kojom smo se zapravo čuli kako bismo razgovarali o lansiranju njezine modne linije o kojoj mašta od adolescentskih dana. Sneak peak u kolekciju nam je pružila na Instagramu, a na prvi pogled su nas privukli uzorci i siluete koje inspiraciju vuku iz prošlih vremena. Šezdesete i sedamdesete godine prošlog stoljeća Alja naprosto obožava. Kaže kako, slušajući glazbu i gledajući filmove iz ovih perioda, poželi da se rodila u to vrijeme.
"Izgleda da sam u dubini duše zapravo jako stara", govori Alja u šali. Modna kolekcija koja uskoro stiže - krajem svibnja, rađena je po njezinim pravilima. Osim samog dizajna, svi motivi i uzorci su njezin rad, pa je kolekcija 100 posto proizvod Alje Horvat. Odjeća se proizvodi u maloj obiteljskoj tvornici u Sloveniji, korištene boje i materijali su ekološki prihvatljivi i posjeduju certifikat OEKO-Tex Standard pa time ispunjava i uvjete održivog modnog brenda, što joj je također bio važan faktor u novom koraku njezine karijere.
"Josef Frank i William Morris su neki od umjetnika koje volim i pratim, utjecali su na moj rad u jednom segmentu. Prenijela sam to i na modnu kolekciju, a nastala je iz želje oživljavanja slobodnog duha šezdesetih i sedamdesetih godina, ali sve s modernim zaokretom.", govori nam. Nada se u budućnosti nastaviti s razvijanjem modne kolekcije, a sve ovisi o tome kako će kod kupaca proći ova prva, koja će biti dostupna na njezinoj web stranici. Možda u bliskoj budućnosti možemo očekivati i dekoracije za dom s njezinim potpisom – prilikom uređivanja svog doma, shvatila je koliko voli uređenje interijera pa ne isključuje mogućnost odlaska u tom smjeru.
Iako je na početku karijere često svoje radove znala prodavati po cijeni nižoj od njihove prave vrijednosti, s vremenom i iskustvom naučila je na pogreškama. Dodatni razlog odlaska u modne vode je iskustvo kojeg danas ima – kroz karijeru je već ostvarila suradnje s modnim brendovima s kojima je željela raditi, iako joj najčešće zasluge nisu bile pripisane. No, smatra da se sve odvilo onako kako je trebalo. "Karijera ilustratorice se dogodila spontano. Mislim da su se stvari u prošlosti poklopile baš onako kako su trebale, kako bih se danas našla na putu na kojem jesam. Posljednje dvije godine radila sam na toliko projekata da sam došla do faze izgaranja na poslu, pa sam napokon odlučila ostvariti želju i lansirati modnu kolekciju. Prije su me u tome sprječavale i financije, sam proces pokretanja modne linije je skup i zastrašujuć, a željela sam da sve ispadne onako kako treba”, govori.
Iako tek u 25. godini života, Alja je već renomirana i cijenjena ilustratorica pa su nova uzbuđenja i uspjesi tek pred njom. Jedna je od onih koja može potvrditi da ako radiš ono što voliš, nećeš raditi niti jedan dan u životu. Kreativnost i kreativan posao je zaista život ove umjetnice koji je ispunjava u potpunosti, pa rad ne shvaća kao takav, već kao jedan od načina na koji se opušta. "Volim posao koji radim pa se zapravo prilikom rada opuštam. S druge strane, u slobodno vrijeme obožavam ispijati kavu s prijateljima, izaći na ručak i šetati s mojom ljubimicom Holly", govori perspektivna umjetnica za kraj našeg razgovora.