Briga o sebi

Seksualni wellness je novi self-care

19. rujan 2022.

Fotografija: Profimedia 

Da je lova u orgazmu može se zaključiti nakon procjena da će seks industrija gotovo utrostručiti svoju dobit u sljedećih pet godina.

Nakon što su godinama ignorirani, seksualno zdravlje i zadovoljstvo napokon su u fokusu. Sve se otvorenije i bez srama govori o intimi, o željama i strastima – i to onim ženskim, napokon. Da je seks ušao u mainstream, odnosno da se narativ o ženskom užitku, ali i zdravlju mijenja, mogli smo vidjeti na brojnim primjerima televizijskih serija i emisija koje su sve redom bile hit. Od omiljenog serijala "Sex Education" preko emisije Gwyneth Paltrow "Sex, Love and Goop" pa sve do dokumentarca "Principles of Pleasure". Sve otvorenije prikazivanje seksa i popratnih sadržaja prati sve otvorenije razgovaranje o njemu, ali i stavljanje naglaska na seksualni užitak kao neizostavni dio brige o sebi.

Upravo je zbog toga seksualni wellness najvažniji oblik brige o sebi u 2022., a očekuje se kako bi u idućih pet godina mogao doživjeti veliki skok – Business Wire predviđa da bi do 2027. mogao doseći zaradu od 125 milijardi dolara. No, nemojte se dati zavarati, jer kod njega priča nije samo o seksu i zadovoljstvu, iako – naravno – uključuje i taj važan dio. Seksualni wellness podrazumijeva sve proizvode koji omogućuju sigurniji seks i koji poboljšavaju seksualno iskustvo, tako da su tu uključeni i kontracepcija i vibratori, seksepilna odjeća, ali i menstrualne čašice i testovi za trudnoću...

Sve otvorenije prikazivanje seksa prati sve otvorenije razgovaranje o njemu i stavljanje naglaska na seksualni užitak kao neizostavni dio brige o sebi

Neupitno je da jačanjem te industrije žensko zdravlje i zadovoljstvo dobivaju sve više prostora nakon što su godinama gurani u drugi plan. Osvježenje je što će zapravo, kako mnogi predviđaju, ova godina biti u znaku orgazma kao glavne forme self-carea. Benefite ženskog (samo)zadovoljavanja sada su počeli isticati i liječnici, koji sve više naglašavaju kako je za cjelokupnu dobrobit – uz fizičko i mentalno – vrlo važno i seksualno zdravlje.

Naravno, sve te promjene potaknule su i rast popularnosti seksualnih igračaka, a da se radi o lukrativnom biznisu, potvrđuju nam i zvijezde koje su odlučile uskočiti na vlak male seksualne revolucije. Trebali smo znati da će to biti idući wellness trend čim se u sve uključila Gwyneth Paltrow početkom prošle godine i predstavila prvi Goopov vibrator. Ali ona nije jedina. Dakota Johnson investirala je u brend Maude, Demi Lovato predstavila je vibrator u suradnji s brendom Bellessa Boutique, Lily Allen lansirala je seks igračku u suradnji s Womanizerom, dok je Huda Kattan, vlasnica popularnog brenda Huda Beauty, podržala Ketish. Poanta njihovih proizvoda jest da su – osim što su učinkoviti – vrlo luksuzni i elegantni, gotovo poput detalja za dom koji možete držati na noćnom ormariću pored kreveta, a ne skrivati na dnu ladice. Osnivačice tih brendova time žele stvoriti i okruženje u kojem se slobodnije i razgovara o tijelu, seksu, intimnosti, ženskom zdravlju i odnosima.

image

NIXIT menstrualna čašica od mekanog silikona/LORA DICARLO Baci simulator oralnog seksa za savršenu stimulaciju klitorisa / MAUDE libido. gumeni medvjedići pojačavaju seksualnu želju / MAUDE Vibe osobni masažer s tri brzine/GOOP DTF dodatak prehrani koji jača seksualnu želju i raspoloženje / KIKI DE
MONTPARNASSE The Gold Wand luksuzni dildo umotan u 24-karatno zlato/VELLA Women‘s Pleasure serum s CBD-om / MOON JUICE Sex Dust dodatak prehrani koji vraća energiju i jača libido

Maude je bio jedan od predvodnika promjena u industriji jer su korisnike osvojili igračkama koje izgledaju poput skulptura te im ponudili organske kondome i personalizirane lubrikante. No brendovi danas moraju nuditi više od proizvoda pa se Maude tako uključio u razgovor i odlučio rušiti tabue vezane uz užitak ističući i brojne dobrobiti upotrebe raznih igračaka. Naime, one nisu rezervirane samo za zadovoljstvo, već pomažu i kod simptoma menopauze kao što je vaginalna bol te isto tako mogu biti korisne i muškarcima koji se susreću s problemima erektilne disfunkcije, preuranjene ejakulacije i smanjenog interesa za seks. Isto tako, ne morate ih upotrebljavati u paru - sve je veća ponuda igračaka za koje nije potreban partner i koje su kreirane za postizanje ženskog zadovoljstva.

Mnogi smatraju kako je veliki rast interesa za igračkama, između ostalog, potaknula i mogućnost anonimnog kupovanja u online trgovinama – osim što nude privatnost, izbor je zaista velik, a dostava stiže na adresu u standardnom paketu, pa neće svi susjedi znati da vam je upravo stiglo nešto za igrice u spavaćoj sobi. Veliki boom krenuo je kada smo bili u lockdownu zbog pandemije koronavirusa te se očekivalo da će rast stati jednom kada ponovno budemo slobodni, ali to se nije dogodilo. Dapače, Google pokazuje kako i dalje raste pretraživanje pojmova kao što su "najbolje seks igračke", "lubrikanti" i "najneobičnije igračke za seks". Ovo potonje nismo provjerili, to prepuštamo vama.

Stižu promjene i u načinu prezentacije proizvoda za seksualno zdravlje – oni neće biti sakriveni, odvojeni, razbacani, već lijepo istaknuti u svojem odjelu

Industrija seksualnog wellnessa i dalje raste i postaje sve zanimljivija različitim igračima, pa i onima u modnom svijetu. Prvi je primjer Rihanna čiji brend donjeg rublja Savage x Fenty nudi komade za vezanje – od čupavih lisica do satenskih traka. Nadamo se kako će uskoro ući i na tržište seksualnih igračaka jer je neupitno da bi barbadoska poduzetnica ponudila kvalitetan proizvod. Ipak, kad govorimo o seksualnom wellnessu, ne govorimo samo o seksu i orgazmu. On donosi promjene ne samo u spavaćoj sobi već i mnogo otvoreniji razgovor o menopauzi, koja postaje sve vidljivija tema, nova rješenja za menstruaciju i popratne tegobe, a kao jedan od nadolazećih trendova očekuju se dodaci prehrani usmjereni na otklanjanje seksualnih problema. Stručnjaci najavljuju i kako će se promijeniti i način na koji se prodaju i prezentiraju proizvodi za seksualno zdravlje – oni neće biti sakriveni, odvojeni, razbacani, već lijepo istaknuti u svojem odjelu.

Predugo je fokus bio samo na tome kako biti privlačnija, kako ne izgubiti muškarca, kako ga zadovoljiti... a premalo na seksualnoj dobrobiti, koja bi trebala biti na prvom mjestu. E pa, stiglo je vrijeme za ženski orgazam.