Pretraživanjem pojma „old money“ na TikTok dobit ćete preko milijardu pregleda sadržaja koji se odnosi na estetiku, modu, životni stil i slično. O čemu se zapravo radi? Definicija „old money“ odnosno starog bogatstva vezana je uz obitelji ili bolje rečeno dinastije čije se bogatstvo prenosi s koljena na koljeno. Pogledajte primjere u videu:
Ovu estetiku možemo povezati i s pojmom preppy koji se odnosi na studente Ivy League sveučilišta, a svoju zadnju popularnost imao je u ranim 2000-im, iako je popularan još od 50-ih godina prošlog stoljeća. Modni brendovi kao što su Ralph Lauren, Tommy Hilfiger i Abercrombie & Fitch koristili su ovaj pokret kako bi svima omogućili dio starog luksuza koji im je bio i ostao nedostižan s brendovima za koje, osim onih iznimno povlaštenih, nisu nikad ni čuli. Zanimljivo je da se o usponu i padu brenda Abercrombie & Fitch snimio i Netflix dokumentarac koji je dostupan od 19. travnja.
Ova estetika prati dinastije poput Kennedyjevih, Gettyja, Rotschilda, europskih plemićkih obitelji, ali i likova iz serija "Gossip Girl" i "Elite" pa i kultnih "Okrutnih namjera", no zašto je baš sada tema toliko popularna?
Osim generalnog povratka trendova iz 2000-ih moramo uzeti u obzir snažnu potrebu za pripadanjem određenoj estetici generacije Z. Sve generacije utjelovljenjem određene estetike oblikuju svoje identitete, kako online tako i offline, a danas je više no ikad granica između ta dva svijeta smanjena.
Druge estetike koje su popularne uključuju recimo cottagecore i Y2K, ali svima je zajednički nostalgičan povratak u neka druga, jednostavnija vremena. Kao i eskapizam o kojem smo pričali u prethodnom Bridgerton Hypeu i ovdje možemo vidjeti bijeg od stvarnosti - kako informativne, tako i materijalne.
Jedan primjer ovog trenda je i TikTok profil @spoiledserena, sa 8,6 milijuna lajkova, koji dokumentaristički prenosi priče o poznatim eventima poput crno-bijelog bala Trumana Capotea u njujorškom Plaza hotelu iz 1966. godine i pravim pripadnicima ovog svijeta, primjerice životima sestara Miller iz 90-ih od kojih su dvije postale kraljevske princeze, a jedna se udala u obitelj Getty.
Gotovo svaki video započinje sa „Zamisli da si…“ ili „Ovo je tvoja pozivnica za…“ pa se tako na trend može gledati i kao na aspiraciju za promjenom, bijeg od prebrzog života današnjice, nemilosrdne poslovne hustle kulture koju predstavlja nouveau riche, antiteza starom bogatstvu.
Možda je paradoksalno da se ovaj trend toliko popularizira zaboravljajući na kardinalne probleme koje stvaraju njegovi realni predvodnici na jednoj progresivnoj i često politiziranoj platformi poput TikToka, ali očito nema toga što romantiziranje određene ideje ne može dovesti na tron. Jeste li i vi opsjednuti s old money hypeom? Komentirajte nam, a za nove teme pratite GG Hype na portalu, YouTube kanalu i Instagramu.