Ritual

Svjetski dan kave zamislite – bez kave

29. rujan 2022.

Fotografije: Press 

Sponzorirani sadržaj

George Clooney udružio je snage s brendom Nespresso kako bi upozorili na probleme s kojima se zbog klimatskih kriza suočavaju uzgajivači kave.

Kava je ritual – s njom započinjemo dan, uz nju obilježavamo najtoplije trenutke s bližnjima, za nju uvijek možemo izdvojiti pet minuta. No, jeste li znali da je trenutno više od 60 % divlje kave u svijetu ugroženo, dok bi do 2050. više od polovice zemlje na kojoj se kava danas uzgaja moglo biti neobradivo? Ovakva stvarnost ukazuje na realnu mogućnost u kojoj bismo Svjetski dan kave uskoro mogli slaviti s praznom šalicom u ruci. Baš zato, povodom Svjetskog dana kave koji se u svijetu obilježava 1. listopada, Nespresso je lansirao kampanju s Georgeom Clooneyjem u glavnoj ulozi. Slavni glumac u ruci drži praznu šalicu kave, upozoravajući kako je budućnost bez omiljenog crnog napitka realna opasnost – ali Nespresso već godinama radi na tome da se stvari promijene.

image

George Clooney 

Od ove godine svaka šalica Nespresso kave je ugljično neutralna, što je certificirao The Carbon Trust, organizacija koja kompanijama pomaže postići Net Zero cilj. To su postigli smanjivanjem ugljičnog otiska samog proizvoda, kao i odbacivanjem dijelova koji se nisu mogli kompenzirati. Svaka je Nespresso kapsula napravljena od aluminija, što znači da se može bezbroj puta ponovno reciklirati. To je tek početak. Gotovo polovica ugljičnog otiska kave stvara se na samoj farmi pa Nespresso ulaže napore kako bi ojačao regenerativnu poljoprivredu. Osim toga, fokus je i na pošumljavanju, eko-dizajnu, recikliranju, korištenju obnovljive energije i optimizaciji logistike.

image

Guatemala 

image

Brazil 

Globalno, Nespresso surađuje s više od 140.000 farmera u 18 zemalja, a mnogi od njih već se suočavaju s problemima s usjevima kave. Posebno osjetljiva na klimatske šokove je Arabica, vrsta kave koja čini gotovo dvije trećine svjetske proizvodnje. Zato je 2003. pokrenut program Nespresso AAA Sustainable Quality™, koji pomaže u poboljšanju prinosa i kvalitete žetve kave, istovremeno štiteći okoliš i poboljšavajući život poljoprivrednika i njihovih zajednica.

image

Kolumbija 

image

Etiopija 

George Clooney godinama je ambasador brenda Nespresso, a ovo im je 16. zajednička kampanja. Član je njihovog Savjetničkog odbora za održivost, a posjetio je brojne farme kave te je upoznat s problemima poljoprivrednika koji se bave uzgojem diljem svijeta. S motom: „Vrijeme je da razmišljamo izvan šalice kako bismo zaštitili ono što je u njoj“, Clooney i Nespresso poručuju kako uz zajedničke napore možemo pomoći ne samo farmerima i uzgajivačima kave, nego i cijelom planetu.