Sve se više brendova okreće shapewearu, donjem rublju koje pomaže oblikovati figuru i učiniti ukupan look atraktivnijim. Kad je u pitanju tijesna i uska odjeća - posebice svečane ili party haljine - takav komad nošen ispod outfita pomoći će u oblikovanju tijela, učiniti da odjeća bolje pristaje. No, zbog svoje kompresijske prirode, shapewear ima stigmu neudobnog i krutog komada koji će izlazak pretvoriti u patnju. Srećom, u posljednjih nekoliko godina provedena su brojna istraživanja koja su pomogla u prilagođavanju tkanine i kroja tog tipa rublja, koje ponovno postaje sve popularnije.
Kao ideja, shapewear je naslijeđe raznih oblika korzeta koji su se nosili kako bi se pomoću njih postigla idealna ženska figura: bujno poprsje, ravan trbuh i uzak struk. Iako je danas naglasak pretežito na udobnosti komada i osjećaju samopouzdanja koji pruža shapewear, korelacija na neki način bode u oči: kako to da upravo u vrijeme intenziviranog razgovora o body positivityju, ljepoti raznolikosti i inkluzivnosti, raste i potreba za takvim tipom rublja?
Odjeća za oblikovanje u ovom novom, modernom obliku, doživjela je prvi procvat prije dvadesetak godina, u jeku Y2K kulture. Tada su trendovi bili jednostavni i jednodimenzionalni: veličina mora biti što manja, odjeća što uža, struk što niži. Ako niste ispunjavali postavljene standarde, kompresijsko bi rublje bilo idealno i brzo rješenje. Naravno, to sve zvuči poprilično agresivno iz perspektive koju danas uvažavamo i iz svijeta u kojem danas živimo. Zato su brendovi koji stoje iza suvremenih linija odjeće za oblikovanje značajno koncentriraniji na drugi tip poruke. Žele da nosimo shapewear kako bismo se mi osjećale ugodnije, kako bismo smanjile osjećaj samokritičnosti i samosvjesnosti. No, to zvuči pomalo paradoksalno i sugerira da dobar osjećaj dolazi jedino iz savršene figure.
"Što je odjeća za oblikovanje? Sve što mijenja vaš oblik ima smisla zvati odjećom za oblikovanje”, rekla je manekenka Precious Lee, sudionica u kampanji za SKIMS, brend Kim Kardashian. “Osobno smatram da su i grudnjaci odjeća za oblikovanje. Šira ramena, podignute grudi — koja je razlika između grudnjaka i bodija od spandexa ispod tankih tkanina?”
Lee također napominje kako sve ovisi o trenutku, odjevnom predmetu i ženi koja ga nosi. Ponekad se osjećamo slobodno i ugodno bez grudnjaka, ponekad nam je lakše nositi ga. U tom se smjeru i kreće današnja pomama za shapewearom. Svatko ima dana kada se ne osjeća dobro, kad nije zadovoljan sam sa sobom i nema vremena gubiti vrijeme na prijezir koji osjeća prema sebi prilikom gledanja u ogledalo. Koliko god snažan bio body positivity pokret, takav osjećaj teško da ćemo ikada iskorijeniti. Zašto onda ne bismo koristili određene benefite tržišta i priuštili si komad u kojem ćemo si izgledati bolje?
Ovo stanje uma rezultiralo je eksplozijom shapeweara, koji je od kampanje Kim Kardashian za njezinu SKIMS kolekciju doživio veliki skok čija se novčana vrijednost broji u milijardama. Tržište se povećalo, a raspon mogućnosti raširio. Trenutno su kampanje okrenute prema inkluzivnosti na način da potiču širi raspon veličina i raznolikije modele. Takvim se načelima vode trenutno vodeći brendovi u kategoriji odjeće za oblikovanje - SKIMS Kim Kardashian, Yitty glazbenice Lizzo, i dakako Spanx, ime od kojeg je sve krenulo. Ističu kako stvaraju s ciljem da istaknu linije i obline, a ne da ih prikriju, i da je konačan cilj takve odjeće učiniti da se žena osjeća zadovoljno i ugodno u svome tijelu, a ne da ga ima potrebu skrivati. Jednostavnim riječima Lizzo, vlasnice i kreatorice YITTY kolekcije: "To što neudobnost mora biti sinonim za sexy je umarajuće. Ako je neudobno, SKINI TO. A ako se u tome osjećaš dobro, OBUCI."