Digitalni sukob

Kako nas Instagram želi ‘skinuti‘ s TikToka

07. kolovoz 2020.
Fotografije: Profimedia, Instagram

TikTok je u karanteni postao globalno popularna mreža koja je Instagramu ‘ukrala‘ dio kolača. Ipak, čini se kako već stiže odgovor - jeste li isprobali novu opciju Instagram Reels?

Zanimljiv je tajming kada je Instagram odlučio nadograditi svoju aplikaciju s novom opcijom koja neodoljivo podsjeća na globalno popularni TikTok. Instagram Reels nije nova aplikacija već se nalazi unutar vaše već instalirane društvene mreže i omogućuje jednostavno snimanje kratkih videa u trajanju od 15 sekundi koje zatim možete dijeliti s Instagram zajednicom. Zvuči poznato, zar ne?

Po službenoj definiciji - novi je to način za stvaranje i otkrivanje kratkog i zabavnog sadržaja na Instagramu. Videozapise možete dijeliti kao dio Storyja, svog feeda te javno u Explore tabu, kako bi ih vidio što veći broj Instagram zajednice.

Nova opcija na Instagram dolazi u trenutku kada je sudbina TikToka još nepoznata - u Indiji je ova aplikacija, koja se nalazi u vlasništvu kineske tvrtke COO ByteDance, zabranjena, a tek ostaje za vidjeti kako će se rasplesti situacija u SAD-u. Naime, predsjednik Donald Trump TikTok smatra prijetnjom nacionalnoj sigurnosti i planira je zabraniti. Za to vrijeme, Microsoft je u pregovorima za kupnju popularne aplikacije, za što po novoj odluci Trumpa imaju 45 dana. 

Kao najbrže rastuća društvena mreža i jedna od najpopularnijih aplikacija desetljeća, TikTok predstavlja ozbiljnu konkurenciju za Instagram, ali i za Facebook. Instagram Reels testiran je u Brazilu još od studenog 2019. te je tek sada dostupan u SAD-u i europskim državama koje uključuju i nas. Da je to bio dobar potez Marka Zuckerberga pokazuje činjenica da su, nakon što je Instagram pokrenuo Reels opciju, dionice Facebooka skočile za šest posto. Nove generacije virtualnih platformi ovakve vrste itekako su zanimljive i profitabilne jer ih većinom koriste budući potrošači.

Mlada publika i Z generacija okreću se novim digitalnim kanalima poput TikToka koje nude zabavan sadržaj koji se jednostavno "konzumira" i stvara te svakom daje mogućnost da postane viralan. Globalni lockdown dodatno je pogurao TikTok i učinio ga najpopularnijom društvenom mrežom u čemu su veliki potencijal za oglašavanje vidjeli i brendovi. Influenceri se također okreću ovim kanalima pomoću kojih dopiru do mlađe publike i svih onih koji traže "lagani" sadržaj poput kratkih i zabavnih videa. Samo u SAD-u Tik Tok bilježi oko sto milijuna mjesečno aktivnih korisnika. 

S obzirom na to da korisnici dobro prihvaćaju ovakve opcije, Instagram Reels mogao bi zamijeniti TikTok, osobito ako se zabrana u SAD-u zaista dogodi. Stižu i optužbe na račun Zuckerberga, one za kopiranje konkurenata, na što on odgovara kako su "prilagodili značajke koje su drugi počeli razvijati". Sjetimo se, slična situacija dogodila se i s aplikacijom Snapchat. U jeku popularnosti Instagram je "posudio" jedan od glavnih featurea - priče koje nestaju s profila nakon 24 sata. 

Zabrana u SAD-u vjerojatno bi ostavila Instagramu i Facebooku njihove titule najpopularnijih društvenih mreža, barem do pojave nekog novog TikToka. No, u slučaju da se zabrana ne ostvari, tek nas očekuje digitalni sukob jer će korisnici, brendovi i influenceri ostati aktivni na obje platforme.