U splitskom điru

Vlasnici novog cool bara otkrivaju nam sve o inspiraciji za uređenje

29. lipanj 2020.
FOTOGRAFIJE: Ana Bodrožić

KaKantun novootvoreni je bar u samom centru Splita koji spaja tradicionalno i moderno u svom uređenju, a vlasnici su mladi par koji su inspiraciju crpili iz svojih putovanja. Ispričali su nam sve o tome kako je teklo uređenje i što očekuju od sezone.

Specialty kava i najbolji ginovi glavna su obilježja ponude KaKantuna, novog bara u staroj jezgri Splita, tzv. getu, a uređenje je sjajan spoj modernog i tradicionalnog. Bar su otvorili Tea i Karlo, par zaljubljen u kavu, ginove, putovanja i knjige. Kažu kako su oduvijek htjeli otvoriti svoj bar i ove su se godine odvažili. Presudila je - Kolumbija. Naime, nakon putovanja u tu južnoameričku zemlju odlučili su da je vrijeme da ostvare svoj san. 

image
Pastelne boje dominiraju prostorom

"Kolumbija je zemlja koja je zadnjih par godina doživjela turistički boom, a prije toga je bila u jako teškom stanju. Njihovi muzeji, art scena, lokali i trud koji u jako teškim uvjetima ulažu u sve nas je inspirirao. Mladi ljudi koji se trude donijeti dašak nečeg novog u vrlo siromašnu zemlju, taj entuzijazam i volja bio je klik da se i sami odlučimo na taj potez o kojem smo već razmišljali, ali bilo nas je strah. Putovanja su nam najveća inspiracija. Tamo skupimo ideje koje kasnije realiziramo. Osim Kolumbije i Berlin je dosta utjecao na našu odluku jer imaju odlične, male art kafiće sa specialty kavom", kažu Tea i Karlo.

KaKantun se nalazi na mjestu starog, kultnog kafića Na kantunu pa su i nazivom htjeli dati počast, a u uređenju su pazili da sačuvaju elemente starog prostora što su više mogli. 

image
Kombinacija tradicije i modernog

"Interijer je kombinacija modernog jer smo mladi ljudi koji žele donijeti nešto novo, ali i tradicionalnog jer smo ipak u staroj jezgri grada i šteta je da taj predivni kamen ostane pokriven knaufom, mi smo ga odlučili otkriti i obnoviti i to je pun pogodak jer se predivno uklopio. 

Ovaj prostor je bio kultni splitski kafić koji se zatvorio i samim tim je bio izazov započeti nešto novo u njemu. Zadržali smo ime i baziramo se također na lokalcima, ali koncept je sasvim novi. S obzirom na situaciju dočekani smo s nepovjerenjem jer su ljudi emotivno bili vezani za taj lokal, ali stvari se već polako mijenjaju. Samo treba biti uporan i držati kvalitetu i nema straha. Uvijek će biti onih koji će više preferirati prošlo od sadašnjeg i obrnuto. To je normalno i prirodno", zaključuju.

image
Posebna ponuda ginova i koktela s tim pićem

U uređenju je bilo puno izazova jer radi se o staroj jezgri grada. 

"Izazovi uređenja su bili teški jer je prostor u starom gradu, stoga je i dovođenje i odvođenje materijala teško. Napravili smo potpunu rekonstrukciju prostora, trajalo je mjesecima, ni sami nismo bili svjesni koliko će biti teško s građevinom", priznaju. 
No, isplatilo se. Dizajnerski prostor prepun je slatkih detalja, sve je u pastelnim bojama, a zidove krase ilustracije Tee Jurišić. Ori izboru boja vodili su se vizualima omiljenog redatelja, Wesa Andersona, a u uređenju su im pomogli arhitekti iz Studija Tekstura. Vizualni identitet potpisuje Noemi Bažon. 

image
Ilustraciju potpisuje Tea Jurišić

Novi koncept bazira se na specialty kavi i ginu. Kava, koja je najviše kvalitete, sve je popularnija u Europi i proizvodi se u posebnim uvjetima. Prži se u Hrvatskoj, kod D16 tima. Specijalizirana ponuda ginova oduševit će svakog obožavatelja ovog pića. Među ponuđenima ima i hrvatskih ginova te šest potpisanih koktela koje je barmen Marino Karinja iz B.A.R. Solutions osmislio samo za KaKantun. 

Razlog zašto su se odlučili baš na ovakvu ponudu je jednostavan. 

image
Specialty kava jedan je od hitova iz ponude

"Oboje smo ludi za kavom i ginom i po našem osobnom izboru smo gradili koncept. Tipovi smo ljudi koji ne bismo mogli biti produktivni ako bismo prodavali nešto što i sami ne volimo, stoga nam je uvijek polazna točka osobna preferencija. Ponekad je to otežavajuća okolnost jer trebamo osoblje koje zna raditi specialty kavu, ona zahtjeva edukaciju, koju smo i sami prošli, ali nije nam žao kada čujemo povratne informacije naših gostiju", kažu, dodajući da im je najvažnije stvoriti đir kojem će se ljudi rado vraćati, a naglasak je na lokalnim gostima. 

image
Vizualni identitet osmislila je Noemi Bažon

"Idealna mušterija nam je opušteni hedonist, netko tko zna uživati u pravim stvarima i tko je opušten jer takvi smo i sami", kažu Tea i Karlo.