SVAŠTA SE PROMIJENILO

Vraćaju se intrige s Upper East Sidea: Što sve možemo očekivati od nove Gossip Girl 

15. ožujak 2020.
Fotografije: Profimedia

Vraća nam se Gossip Girl i to na oduševljenje svih koji su vjerno pratili intrige s Upper East Sidea. Među njima je i naš Tomislav Pancirov koji nam je detaljno analizirao što sve možemo očekivati u novim epizodama. 

You may be rid of Dan Humphrey, but you‘ll never be rid of me.

There will always be someone on the outside, wanting to get in.

Who am I now? That‘s one secret I‘ll never tell.

XOXO. Gossip Girl.

Riječi su to kojima je završila finalna epizoda šeste sezone globalnog Gossip Girl fenomena. Ali kako smo čuli od glasa Kristen Bell, nećemo ih se riješiti – a upravo je ona i glas koji će pratiti novu verziju intriga s Upper East Sidea. Ako vas zanima što se promijenilo od tada i kako će se nova serija nositi s izazovima modernog doba – nastavite čitati.

Josh Schwartz, tvorac serije je bio zaslužan i za jednu od najpopularnijih teen serija – "The O.C." koja je bila kalifornijski prethodnik "Gossip Girl". Inače u zadnjoj epizodi vidimo i lik same naratorice koja s vodećom glumicom O.C.-ja, Rachel Bilson, uvježbava scenarij za audiciju koji je napisao Dan Humphrey. Upravo su ovakve kreativne dosjetke zadržavale milijune gledatelja pred ekranima kada se serija prvi put prikazivala. Ove dvije serije su inspirirale i nastanak reality saga poput "Laguna Beach: The Real Orange County" te "The Hills" verziju smještenu u New York. Ne moram naglašavati kako je Jenner dio Kardashian klana imao uloge i u ovim mega uspješnicama, ali puno toga se do danas promjenilo.

Krenimo od najvažnijeg – tehnologije. Bez nje zapravo ne bi bilo koncepta cijele serije. Web stranica za dojavu anonimnih tračeva, koju je kako otkrivamo u zadnjoj epizodi napravio najmanje očekivano sam protagonist Dan, bila je okosnica svakog zbivanja.

Kada je serija prvi put prikazana 2007., stanje u društvenim mrežama je bilo značajno drugačije od današnjeg. Za početak sami mobiteli kojima smo fotografirali i snimali su imali ograničene mogućnosti. Tadašnji flagship model Nokia N95 je imao VGA rezoluciju snimanja, dok danas sasvim normalno imamo 4K video – dakle preko 30 puta više piksela. Vijesti o poznatima su se i u stvarnom svijetu širile preko blogova – Oh No They Didn‘t, Just Jared i Perez Hilton (Britney je obrijala glavu, a Paris Hilton završila u zatvoru – a usput ako su one mogle preživjeti tu godinu možemo i mi ovu 2020.). MySpace je bio najpopularnija društvena mreža, ali ga je Facebook jako brzo dostizao. Instagram nije bio ni u planu, tek je pred kraj druge sezone serije, 2009., započeo kao projekt.

Scena se toliko fundamentalno promijenila da današnja generacija Z neke pojmove koji su se tad koristili niti ne shvaća, a kamo li primjenjuje. Upravo će se s tim promjenama u društvenim medijima i samom New Yorku baviti nova serija. Znamo kako će se odvijati osam godina nakon što je Danova web stranica ugašena, a sve će se bazirati na nekim novim klincima njujorških privatnih škola uz naravno neizbježan nadzor Gossip Girl.

Znamo i tko su ti novi klinci, prva informacija koja je procurila je kako će Emily Alyn Lind glumiti lik Audrey, a u avanturama na Upper East Sideu će joj se pridružiti Zión Moreno, Tavi Gevinson, Thomas Doherty, Adam Chanler-Berat, Jason Gotay, Whitney Peak, Johnathan Fernandez i Eli Brown. Emily i Zión samo izgledom imaju klasičnu Serena – Blair vibru, ali kakva će dinamika između njihovih likova biti – ostaje za vidjeti.

Osim glumaca ono što će sigurno biti potpuno drugačije je i dinamika odnosa te tračeva koji se o njima šire. Na samim počecima modernih društvenih mreža smo jedva čekali da podijelimo gdje se nalazimo - sjeća li se još netko Foursquarea čiji je to bio glavni feature koji je nagrađivanjem korisnika postavio doslovno mapu za uhođenje koju je mogao gotovo svatko pratiti? Danas objavljujemo gdje se nalazimo, ali cijelu sliku pažljivo oblikujemo, pazimo što bi mogao netko pomisliti o tome kako se krećemo, nekad radi sigurnosti radimo i lažne lokacije kako bi potencijalnim provalnicima poslali krive poruke (nešto o čemu je veliku svijest digla pljačka kraljice oversharinga, Kim Kardashian, u Parizu).

Brooklyn, koji je tada u izjavama stare generacije bogatih gossipovaca bio nepoželjno mjesto, je danas hipsterski popularan kvart koji vrvi događanjima s cijenama nekretnina koje lete u nebo brže nego milijarderi dižu nebodere s pogledom na Central Park. Pošto se radnja nove serije odvija s vremenskim odmakom od zadnje prikazane epizode nije čudno da i grad ima novije, inkluzivnije, lice.

Iako ne znamo previše o radnji, osim da će za početak odvijati kroz 10 epizoda, možemo zaključiti koji bi faktori pop kulture mogli više ili manje utjecati na nove likove.

Glavnina razmjena informacija bi se odvijala kroz grupe za instant dopisivanja, bilo WhatsApp ili Messenger siguran sam kako će se tu događati puno više akcije. Možda čak i paralelnog #MeđuNama dopisivanja s više sukobljenih grupa istovremeno. Kada i sama promjena profilne fotografije ili statusa na ovoj aplikaciji može napraviti nered u stvarnom svijetu zamislite koliko će materijala kreativni tvorci serije tu imati.

Instagram će biti glavno informativno središte svih informacija koje likovi žele pažljivo osmišljeno plasirati na van, ali ne bi me čudilo da imaju i lažne profile s kojima prate i komentiraju svoje pri-neprijatelje kada ih uslijed neke nove svađe blokiraju. Ono što će toj blokadi prethoditi je pažljiva analiza lajkova – što prema direktnim likovima, što prema njihovim voljenim i manje voljenim, kako bi utvrdili kada je do društvenog razdora došlo.

S druge strane ako dođe do pomirbe sigurno će podijeliti zajednički selfie boomerang s personaliziranim GIF-ovima i zajedničkim brendiranim hashtagom. Ne moram niti dodatno naglašavati kako će sigurno neki od njih biti influenceri, bilo na Instagramu, YouTubeu ili TikToku – što će dodatno ojačavati njihov društveni status.

Kada pričamo o ljubavnim zgodama možemo očekivati puno bird boxinga, seenanja, ghostinga, orbitinga i kittenfishinga. Ovi pojmovi su toliko mijenijalsko-zeovski kompleksni da zahtijevaju cijeli jedan članak u kojem bi pojasnili društveno-digitalnu dinamiku. Nakon cijelih tih kaosa sigurno će oni zahvaćeni pribjegavati jogi, meditaciji i nekom tipu healinga koji možemo gledati u Goop dokumentarcima, a dok se smiruju će uživati u najboljim luksuznim veganskim desertima bez glutena i šećera.

Pretpostavljam kako više nećemo gledati toliko crnih limuzima s vozačima, tajnih premijera i stilista, ali Uber Black SUV, Netflix i Rent The Runway dizajnerske pretplate će vjerojatno biti sastavni dio života ovih modernih fashionista. Održivost, klimatske promjene i političke teme će sigurno u nekom dijelu biti prikazani u njihovim životima jer se i svijest o progovaranju o ovakvim temama značajno promijenila u odnosu na originalnu seriju.

Svakako ćemo pažljivo pratiti sve o ovoj temi, a ako imate neku anonimnu dojavu znate da nam možete javiti na naš @gloriaglammagazine Instagram. Znamo da nas volite, XOXO, #GG