Beskrajni niz obveza, podsjetnika, poziva, pa žurbe i raznoraznih podražaja sa svih strana čine našu svakodnevicu užurbanom i stresnom, pa ne čudi da ideja pravog odmora postaje luksuz koji si mnogi od nas žele. Umjesto putovanja ispunjenih turističkim programima, obilascima i "moranjima", raste žudnja za istinskim bijegom, onim koji smiruje, umiruje i opušta. Zato kao putnici danas sve češće tražimo odmor na kojem ćemo se stvarno odmoriti, na kojem ćemo "napuniti baterije", isključiti se, prepustiti se i provesti vrijeme bez onog pritiska planiranja, donošenja odluka ili jurnjave za novim atrakcijama koje "moramo vidjeti".
Upravo se iz potrebe rađaju trendovi koji će obilježiti 2026. godinu – od “quietcation” odmora, preko putovanja na kojima sami minimalno donosimo bilo kakve odluke pa sve do hiperpersonaliziranih iskustava.
Ako je vjerovati posljednjim trendovima i globalnim analizama, sljedeća će godina biti godina povratka istinskom odmoru, a tri se trenda osobito izdvajaju: quietcation kao dominantan oblik putovanja gdje je fokus na miru i tišini, zatim povratak povjerenju umjesto beskonačnog izbora te snažnoj personalizaciji iskustava.
Zanimljivo je da se svi ovi trendovi savršeno uklapaju u smjer u kojem se razvija i hrvatska premium ponuda – što se nedavno jasno vidjelo na Azurnoj obali, na prestižnom sajmu ILTM Cannes. Hrvatska je tamo ostavila upečatljiv trag – šesnaest hrvatskih turističkih tvrtki nastupilo je na toj najutjecajnijoj svjetskoj pozornici za premium i luksuzna putovanja – i pritom demonstriralo da je Hrvatska danas destinacija koja ravnopravno stoji uz bok najjačim svjetskim igračima.
U organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice, hrvatska delegacija od 16 tvrtki i ukupno 40 predstavnika predstavila je najfiniji presjek domaće luksuzne ponude, od ekskluzivnih hotela do autentičnih iskustava koja oduševljavaju najzahtjevnije putnike.
Hrvatska kao premium destinacija
"Za hrvatske tvrtke ovo je vrijedan format poslovnog umrežavanja. U svega tri dana dolaze do kontakata koje je inače gotovo nemoguće dosegnuti, riječ je o agentima koji rade isključivo s gostima visoke platežne moći i čiji izbor destinacije izravno utječe na tržišne trendove. Za nas je ključna vrijednost sajma to što predstavljamo cjelovitu priču o Hrvatskoj kao destinaciji visoke dodane vrijednosti. Na sastancima dobijemo i povratne informacije o tome što partneri traže, koje su nam prednosti, a u kojim segmentima trebamo dodatno jačati ponudu. To su konkretni podaci koji nam pomažu donositi informirane odluke", istaknula je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i Službe za marketing i komunikacije HGK, a važnost premium ponude istaknuo je i Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
„Premium ponuda temeljena na autentičnim iskustvima, vrhunskoj usluzi i održivosti iznimno je važna za pozicioniranje Hrvatske kao jedne od vodećih turističkih destinacija na Mediteranu. Premium segment donosi veću dodanu vrijednost, potiče ulaganja u kvalitetu te privlači goste u našu zemlju u razdobljima pred i posezone. U tom je kontekstu naše sudjelovanje na sajmu ILTM od velikog značaja jer je riječ o prestižnoj svjetskoj platformi gdje imamo priliku dodatno učvrstiti svoju poziciju na globalnoj karti premium destinacija te pokazati da Hrvatska može pružiti jedinstvene doživljaje tijekom cijele godine, kakve očekuju i najzahtjevniji gosti“, izjavio je, dodajući da je razvoj premium ponude u središtu Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma.
Quietcation: tišina kao luksuz
Najjači globalni trend iduće godine bit će quietcation, odnosno putovanja usmjerena na mir, tišinu i potpunu digitalnu higijenu. Ova estetika putovanja, koju neki već nazivaju i hushpitality, izravna je reakcija na već spomenutu kroničnu prezasićenost informacijama, stalnu digitalnu stimulaciju i ubrzan način života kojim živimo.
Svjetski se putnici sve više okreću tišini, odmaku i prirodi, a Hrvatska u tom segmentu ima snažnu, autentičnu prednost – od otoka poput Lošinja i njegovih ljekovitih mikroklima, pa sve do skrivenih jadranskih uvala i ekskluzivnih vila potpune privatnosti. Jedan od zapaženijih nastupa u Cannesu imala je ekipa Lošinj Hotels & Villas, čiji su ekskluzivni proizvodi izazvali veliko zanimanje međunarodnih agenata.
"Na sajmu smo vodili produktivne razgovore s partnerima koji oblikuju trendove u luksuznim putovanjima. Vjerujemo da će rezultat ovogodišnjeg ILTM-a biti dodatno osnažena vidljivost Lošinja na međunarodnoj sceni te realizirane nove suradnje. Svakako smo ostvarili nova partnerstva i predstavili naš jedinstveni portfelj luksuznih hotela i vila", naglasila je Lara Soldičić Vodarić. Poseban fokus stavili su na Boutique Hotel Alhambra, Hotel Bellevue i ultraluksuzne vile u uvali Čikat, koje su i ovoga puta privukle publiku koja traži privatnost, diskreciju i personalizaciju.
Lošinj je u Cannesu ponovno fascinirao svojom wellness tradicijom i gotovo ljekovitom mikroklimom, ali i kulinarskom scenom predvođenom restoranima Alfred Keller i Matsunoki, nositeljima Michelinovih priznanja.
"Sudjelovanje na sajmu ILTM Cannes za Lošinj Hotels & Villas iznimna je prilika da međunarodnim partnerima predstavimo ono što nas čini jednim od najpoželjnijih luksuznih mjesta u Hrvatskoj i jedinstvenim luksuznim odredištem na Mediteranu. Poseban fokus stavljamo na Boutique Hotel Alhambra, Hotel Bellevue te naše ultraluksuzne vile u uvali Čikat, idealne za obitelji i grupe koje traže privatnost, vrhunski komfor i personaliziranu uslugu. ILTM nam omogućuje da istaknemo posebna iskustva i ljepote otoka koje Lošinj kao destinacija nudi, od izvanredne prirode do wellness tradicije koja se temelji na ljekovitosti njegovih prirodnih čimbenika.
------Lošinj je poznat po jedinstvenoj kombinaciji morske klime, čistog zraka obogaćenog eteričnim uljima i bogate flore koja oblikuje posebnu mikroklimu otoka. Zahvaljujući toplim morskim strujama i stabilnim vremenskim prilikama, ovdje uspijeva iznimno raznolik biljni svijet, od autohtonih mediteranskih vrsta do egzotičnih biljaka koje su stoljećima donosili lošinjski kapetani sa svojih putovanja. Zaštićene park-šume poput Čikata dodatno doprinose kvaliteti zraka i stvaraju prirodne ambijente idealne za opuštanje i regeneraciju. Ova jedinstvena flora nije samo estetska posebnost, već i prirodni ljekoviti resurs koji dokazano poboljšava disanje i opće zdravlje posjetitelja. Uz prirodne i wellness prednosti, ponosno ističemo i našu vrhunsku gastronomsku ponudu, fine dining restorane Alfred Keller i Matsunoki, nositelje Michelinovih priznanja, koji pozicioniraju Lošinj kao jedno od najatraktivnijih kulinarskih odredišta u Hrvatskoj. Očekujemo produktivne razgovore s partnerima koji oblikuju trendove u luksuznim putovanjima i vjerujemo da će ovogodišnji ILTM dodatno ojačati vidljivost Lošinja na međunarodnoj sceni te otvoriti nove prilike za predstavljanje našeg jedinstvenog portfelja luksuznih hotela i vila", zaključila je Soldičić Vodarić.
Personalizirana iskustva: luksuz kao priča, a ne proizvod
Umjesto da sami istražujemo, rezerviramo smještaj, uspoređujemo cijene i koordiniramo cijelo putovanje, danas očekujemo da to za nas radi travel designer, hotelijer ili destinacijski stručnjak. Drugim riječima, želimo da nam se ponudi gotov, savršen plan.
To je naročito izraženo u premium segmentu, gdje vrijedi pravilo: manje je više, ali samo ako je besprijekorno. Gost želi da mu svaka minuta putovanja bude smisleno kreirana, a sve što želi čeka ga već pripremljeno. U tom kontekstu Hrvatska se sve više pozicionira kao destinacija koja zna i može ponuditi upravo to – od personaliziranih itinerera i boutique luksuza do usluge koja je diskretna i intuitivna, što potvrđuje Lukša Malohodžić, CEO Rewind Croatia.
"Na ILTM Cannes išli smo prije svega zbog ljudi – to je mjesto gdje u par dana odradimo onoliko kvalitetnih sastanaka koliko bismo inače dogovarali mjesecima. U kratkim, intenzivnim razgovorima s agentima otkrivamo što njihove klijente zaista motivira da dođu u Hrvatsku, kakve su im navike, strahovi i skrivene želje. To nam omogućuje da istog trena prilagodimo svoje itinerere i osmislimo iskustva koja će ih iskreno oduševiti. Sajam je organiziran kao niz "speed dating" sastanaka – po 15-20 minuta, jedan za drugim. Između toga su radionice, prezentacije destinacija i večernja druženja gdje se najbolji poslovi često dogovaraju potpuno neformalno, uz čašu vina. To je prilika da u mreži globalnih luksuznih brendova pokažemo da Hrvatska može stajati ravnopravno uz rame mnogo razvikanijim destinacijama. Naša je motivacija vrlo osobna: želimo da gosti koji dođu preko tih partnera Hrvatsku dožive kao zemlju u koju se žele vratiti, a ne samo "odraditi" na listi destinacija. ILTM nam daje prostor da ispričamo priče o našim skiperima, vodičima, vinarima i malim obiteljskim biznisima – ljudima koji su zapravo pravi nositelji premium ponude. Kad partner prepozna tu autentičnost, tada znamo da će i gosti doći s pravim očekivanjima i biti otvoreni za ono najbolje što Hrvatska nudi".
Povjerenje, a ne izbor: gosti žele da netko drugi brine o svemu
Treći važan trend odnosi se na iskustva skrojena prema gostu, ne prema uhodanim formatima. U premium segmentu više se ne prodaju samo lijepe sobe, prestižni restorani u kojima se traži stol više niti izleti na popularne destinacije – već priče, emocije, susreti i trenuci koje ćemo pamtiti do kraja života i prepričavati ih svojim unucima.
Zato je hrvatski nastup na ILTM-u ove godine bio važniji nego ikad jer je Hrvatska pokazala da se nalazi među destinacijama koje se kreću prema tom smjeru razvoja "drugačijeg" luksuza i prema povratku prirodi, visokoj razini personalizacije i snažnoj emocionalnoj komponenti.
Upravo je format ILTM-a, temeljen na "speed dating" poslovnim sastancima, savršen odraz trenda "trust over choice". Gosti žele posrednike kojima vjeruju, a posrednici žele partnere koji mogu isporučiti autentičnost i kvalitetu bez kompromisa. Snažan dojam ostavili su i hrvatski specijalizirani DMC-evi (Destination Management Companies) – oni koji kreiraju priče. Među njima je i Rewind Croatia, čiji je CEO Lukša Malohodžić istaknuo posebnu dinamiku ILTM-a.
"U kratkim, intenzivnim razgovorima s agentima otkrivamo što njihove klijente zaista motivira da dođu u Hrvatsku. Naša je motivacija da gosti koji dođu preko tih partnera Hrvatsku dožive kao zemlju u koju se žele vratiti, a ne samo "odraditi" na listi destinacija. ILTM nam daje prostor da ispričamo priče o našim skiperima, vodičima, vinarima i malim obiteljskim biznisima – ljudima koji su zapravo pravi nositelji premium ponude. Kad partner prepozna tu autentičnost, tada znamo da će i gosti doći s pravim očekivanjima i biti otvoreni za ono najbolje što Hrvatska nudi."
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Gloria x HGK