Kim Kardashian apsolutna je pobjednica Met Gale 2021., američkog modnog bala za elitu, koji svoje korijene vuče iz vremena kad su balovi bili standardni dio njujorškog socijalnog života, a tadašnja moderna ekipa je htjela, kao što moderna ekipa uvijek želi, nešto drugačije. Kostimirana zabava s temama bila je dovoljan razlog da se odjenu izazovnije, da krše stroga pravila, da sakriju lica maskama, da se zabavljaju slobodnije i bolje tu jednu večer kad djevojke nisu morale biti savršene debitantice. Met je s vremenom postao neka vrsta modne revije, a haute couture se preselio na njegov crveni tepih, pa smo zadnjih petnaestak godina gledali zvijezde u opravama koje su bile i konceptualne, i ružne, i zanimljive, i impresivne, i često sulude. Teme balova sve su češće postajale nejasne, i kao da su se spajale jedna u drugu, a sve s namjerom da omoguće Lady Gagi da odjene što god hoće. Taj cirkuski moment visoke mode zapravo nikad nije uspio do kraja osvojiti nikoga osim visokopozicioniranih ljudi iz modne industrije koji duboko razumiju svaku referencu i svakog dizajnera. Zato je posebno zanimljivo bilo vidjeti Kim koja se pojavila poput siluete, omotana od glave do pete u crnu paučinastu tkaninu koju potpisuje Demna Gvasalia, kreativni direktor kuće Balenciaga. Njezina je poruka ostala neobjašnjena, pa se o njoj samo može raspravljati, ali rasprava o poruci i jest ključan dio suvremene umjetnosti.
Njezina sestra Kendall Jenner, odjevena u sjajnu vintage haljinu koja podsjeća na dvadesete godine prošlog stoljeća, a i na kreacije naše Matije Vuice, kraj Kim je izgledala kao žrtva mode, nesvjesna da se svijet, s društvenim mrežama, nepovratno promijenio. Tema zabave ove je godine bila "American Independence". Možda je Kim htjela svojom crninom poručiti, moda je mrtva, ubio ju je insta Instagram, ja sam moda? Što god stavim na sebe je moda pa čak i ako sakrijem lice? Možda je htjela reći da i atraktivna i uspješna žena poput nje može biti sjena ako je u lošem odnosu (poznato je da Kim izlazi iz toksičnog braka s Kanyeom Westom). Možda je to daleka referenca na Afganistan i žene koje moraju biti pokrivene, suosjećanje s njima, a možda je to poziv na zaustavljanje islamofobije i konačno prihvaćanje apsolutno svakog izbora religijskog načina odijevanja (koje često uključuje pokrivanja poput Kiminog).
Negdje kraj nje je prošla Alexandria Ocasio-Cortez, zastupnica u američkom kongresu, koju ljevičari obožavaju, u haljini s jasno ispisanom političkom porukom: TAX THE RICH. Puno je slojeva u tom njezinom pojavljivanju. Konzervativne strukture muče se s prihvaćanjem miješanja pop kulture i politike. Ne žele da njihova zastupnica bude atraktivna kao Cortez, i da šeće bok uz bok s polugolim starletama. Ne misle da su poruke na haljini potentne, pitaju se koliko ljudi doista razumije što znači porez na dobit koji Cortez zastupa. Sumnjaju u namjere iza propagande na modnoj pisti kostimiranog bala. Ali njezina popularnost buja: i ona se ne boji iskoristiti i tu platformu za svoje socijalističke ideje, koje možda i bolje prolaze zato što je Alexandria privlačna, mekana, inkluzivna.
Tik do nje, Cara Delevigne, u dvodijelnoj kombinaciji, s gornjim topom nalik štitu na kojem je, jednako krvavim slovima, kao i kod Cortez, pisalo: PEG THE PATRIARCHY. Cara je, za razliku od Ocasio-Cortez, iz bogate britanske obitelji, i poznata je po tome da svoju privilegiranu poziciju često koristi za poruke vezane uz prava žena i LGBTQ zajednice. Met možda gubi značenje, ali tri najkomentiranije kombinacije su one koje nose sa sobom poruke o socijalnoj pravdi, rušenju patrijarhata i modi kao konceptualnoj umjetnosti, a ne prostoru brzog trenda i zarade. Kritičari ovog fenomena mogu tvrditi da je to površna igra za bogate, bijedan pokušaj izazivanja pažnje, no ako samo ova tri slogana dođu do mladih cura putem Instagrama ili TikToka, te ih natjeraju da guglaju patrijarhat i nepošten porezni sustav, te žene su već nešto učinile za njih.