Velika smjena

Kraj jedne ere za Gucci

23. studeni 2022.

Fotografija: Shutterstock Editorial/Profimedia

Vijest je poput bombe odjeknula modnom scenom - jedan od najuspješnijih dizajnera koji je vodio Gucci odlazi s pozicije kreativnog direktora.

Nakon što je objavljeno da Raf Simons gasi svoj modni brend nakon 27 godina, modni svijet potresla je još jedna vijest - dizajner Alessandro Michele napušta Gucci. Izvor koji je želio ostati anoniman za WWD je rekao kako Michele napušta brend nakon kreativnog neslaganja s Keringom, grupacijom pod kojom se brend nalazi. Navodno je od kreativnog dizajnera zatraženo da uvelike promijeni estetiku brenda, što je Michele odbio. Uz to, prošlog tjedna brend je napustio i predsjednik i direktor Marco Bizzarri, čovjek koji je od početka stajao uz Michelea. 

image

Fotografija: Profimedia

Michele je navode i potvrdio svojom izjavom nakon što je vijest o njegovom odlasku i službeno objavljena. "Dođu vremena kada se putevi razdvoje zbog različitih perspektiva. Danas završava nevjerojatno putovanje, koje je trajalo više od 20 godina, unutar kompanije kojoj sam dao svu svoju ljubav i kreativnu strast", napisao je u svojoj izjavi. 

"Zahvalan sam Alessandru što je unio toliko sebe u ovu avanturu. Njegova strast, imaginacija, originalnost i kultura doveli su Gucci na sam vrh, gdje mu je i mjesto", izjavio je François-Henri Pinault, CEO Keringa i dodao da je ovih sedam godina bilo zaista nevjerojatno.

Vijest o odlasku dizajnera malo tko je mogao očekivati, ako uzmemo u obzir da je Gucci pod Alessandrom Micheleom postao najpopularniji luksuzni brend na svijetu. Doduše, u posljednjem izvještaju Keringa, zabilježen je blagi pad potražnje za Guccijem, u odnosu na ostale kuće koje su ostvarile zapaženi rast. S druge strane, Gucci nije doživio drastični pad popularnosti niti zarade - nakon nekoliko iznimno uspješnih godina, stagniranje brenda bilo je za očekivati. No čini se da je to jedan od razloga zbog kojeg se od dizajnera očekivao zaokret u kreiranju.

image

Fotografija: Shutterstock Editorial/Profimedia

Na mjesto kreativnog direktora Michele je došao u siječnju 2015. godine i napravio potpuni zaokret, pretvorivši Gucci u brend koji privlači raznoliku publiku i mlađe generacije. Njegov barokni, romantični i rodno fluidni pristup modi učinio je Gucci vodećim modnim brendom koji je generirao veliki profit za Kering. I posljednji show za 2023. godinu predstavljen u rujnu ove godine bio je jedan od najzapaženijih na Tjednu mode, s revijom koju su nosili jednojajčani blizanci. 

image

Posljednja kolekcija za 2023. godinu
Fotografija: Profimedia

Teško je pretpostaviti koji je sljedeći korak za Gucci, koji je trenutno snažno obilježen njegovom maksimalističkom estetikom i tko bi se mogao naći na mjestu Michelea. U svakom slučaju očekujemo kreativni zaokret koji će se možda vratiti korijenima modnog brenda, kao što se dogodilo s Bottega Venetom nakon što je prošle godine, jednako naglo, Kering Daniela Leeja zamijenio aktualnim dizajnerom Matthieuem Blazyjem. 

image

Fotografija: Profimedia