Autentičnost kao vodilja

Brend nakita Artefacto spaja umjetnost, kulturu i etnografiju, a iza njega stoje Argentinac i Hrvatica

11. kolovoz 2020.
Fotografije: Privatna arhiva

Razgovarali smo s parom koji uživa u umjetničkom stvaranju, točnije izradi nakita. Nisu skloni masovnim trendovima pa ako tražite zanimljivi komad nakita s posebnom pričom, obratite pažnju na njihov brend Artefacto.

Ljubav jednog kreativnog para, ali i njihova ljubav prema nakitu i umjetnosti dio su brenda Artefacto. Nataša Stanić Bellante je Hrvatica, Carlos Ignacio Bellante je iz Argentine, a svoj kreativni put bračni par je odlučio započeti u Zagrebu.

Carlos se izradom nakita i rukotvorina bavi još od devedesetih godina te ima svoju liniju Bellante Jewelry. Natašu je upoznao u argentinskom gradu Rosariju i tu počinje njihova ljubavna priča. U Hrvatskoj su od 2000. godine. Dok je on radio nakit i umjetnine, ona se brinula za promidžbu, organizaciju izložbi i sudjelovanjem na sajmovima, no priznaje kako je bila sklona "guranju nosa" u Carlosove kreacije. Tako mu se prije tri godine pridružila i u praksi, a njihov brend Artefacto službeno nastaje 2018. Bračni par zajedno osmišljava kolekcije koje postaju njihova zajednička linija nakita, paralelna Carlosovoj liniji Bellante Jewelryja, koja obuhvaća oba senzibiliteta. 

"Mnogi su razlozi zbog koji smo 'naslonjeni' jedno na drugo - činjenica da je suprug porijeklom s drugog kontinenta pa je trebalo proći možda i malo više vremena da se afirmira kao umjetnik tj. postane prihvaćen u krugovima struke. Iako vrlo komunikativan i snalažljiv, za ovladavanje jezikom trebale su proći godine života u Hrvatskoj u radu s ljudima", kaže nam Nataša. Roditelji su i dvaju sinova, a kako su odrastali, Nataša je postajala sve angažiranija u radu s Carlosom.

image
Nataša i Carlos prije 20 godina
image
Nataša i Carlos danas 

"Motivacije nam ne nedostaje, cilj nam je zajednički, a taj je prehraniti obitelj, ali uz to i ponuditi alternativu masovno proizvedenom nakitu", komentira. 

Ishodište inspiracije traže u bogatoj hrvatskoj etnografiji, umjetnosti i književnosti: "Kad si zadamo izraditi komad nakita koji bi predstavljao određenu regiju, povijesnu osobu ili književno odnosno likovno djelo, prvo proučimo materiju, a zatim idejna rješenja dolaze intuitivno. Svi komadi izrađeni su ručno tradicionalnim tehnikama piljenja, iskucavanja, urezivanja i lotanja", objašnjava Nataša.

Od materijala najradije koriste srebro, ali i mjed koja bolje poprima tirkiznu boju patine. Narudžbe u zlatu predstavljaju poseban izazov koji ih veseli.

"Naušnice inspirirane 'Lopočima' Slave Raškaj, 'Panonske školjke ili Zagrebačke madlenice' inspirirane vitrajima po nacrtu Hermanna Bollea te najnovija 'Divlja zob' komadi su koji vrše najveći utjecaj u afirmaciji brenda. Ali, bit će ih još", kaže Nataša. 

Perunike su trenutno najzahtjevniji i najraskošniji komad u našoj ponudi. Cjenovno se trude biti pristupačni koliko god mogu, ipak, izrađuju nakit da se nosi i gušta u njemu.

"Prilikom osmišljavanja dizajna, uz umjetnički izričaj i autentičnost, bitna nam je i funkcionalnost, odnosno nosivost. Dizajn je uvjetovan temom pa je zbog toga raznolik, makar je kod floralnih motiva rukopis prepoznatljiv kao i kod komada vezanih uz strojnu gravuru. Primjećujemo da naš nakit korespondira s različitim profilima ljudi raznih dobnih skupina što znači da uspijevamo prenijeti poruku koju želimo", govori Nataša i nadodaje da motive i teme bira ona, dok Carlos sa svojim umjetničkim senzibilitetom i znanjem pomaže u realizaciji ideja.

"On je 'gospodar prstenova'", kaže - floralne motive ručno izrađuje ona do faze lotanja kada preuzima Carlos. 

Dijele i privatno i poslovno, za što će neki kazati da nije dobitna kombinacija, no Nataša i Carlos pronašli su recept za uspjeh.

"Uglavnom, dobro se nadopunjujemo iako je on ekspeditivan poput bika (zbog iskustva), a ja spora poput kornjače (pedantni detaljist). Ponekad frcaju iskre oko izvedbe nekog modela jer svatko ima svoje viđenje ali na kraju se usuglasimo oko bolje ideje", kaže Nataša.