Go Sports!

Athleisure kao primamljivi anti-trend kojeg celebovi obožavaju

30. listopad 2022.

Fotografije: Profimedia

Retro trenirke, uniseks kroja, potpuno predimenzionirane i izgledom nimalo luksuzne ipak su statusni simbol jer njihove cijene dosežu i po tisuću eura po komadu.

Ono što je oko 2000. godine bio Juicy Couture, danas su Balenciaga i Adidas. Prije dvadesetak godina, Paris Hilton, Kim Kardashian, Britney Spears i ostale holivudske zvijezde u off-duty kombinacijama nisu se skidale iz baršunastih trenirki najčešće pastelnih boja, ispod kojih se nosio crop top ili baby t-shirt s natpisom. Juicy Couture obilježio je jedan modni period i postao fenomen (koji je svoje ponovno rođenje dobio oko 2020. godine kada se našao u fokusu generacije Z).

Dva desetljeća kasnije, celebrity cure ponovno nose trenirke, no estetikom sasvim drugačije od pripijenih, na rubu kiča, Juicy Couture modela. "Kič" se preselio u drugu kategoriju, u novi ekstrem koji podrazumijeva oversized modele trenirki retro kroja. Predvodnici su Balenciaga i Adidas, a prate ih Gucci, Loewe pa i ostale sportske kuće koje grade imidž na temelju svoje bogate arhive. Jer arhiva je ključni element ovog relativno novog athleisure trenda.

image

Kim Kardashian

Adidasova klasična trenirka s tri crte, po mogućnosti šuškava, pojavila se sredinom šezdesetih godina prošlog stoljeća, kada je dostupan postao i novi, funkcionalni materijal od kojeg su rađene. Adidasove trenirke ulaze u pop kulturu u osamdesetima i devedesetima kada ih preuzima hip-hop scena i rap zvijezde poput sastava Run-D.M.C., Snoop Dogga, glazbenice Aaliyah, a kao što znamo, devedesete i dalje ostaju veliki izvor modne inspiracije. 

image

Bella Hadid

U novije vrijeme, početak athleisure stila koji se prebacio u mainstream može povezati s Beyonce koja je 2016. krenula u suradnju s Adidasom i lansirala uspješni Ivy Park, dok je Rihanna isto učinila s Pumom, čime su sportswear u većem zamahu dolazi na ulice. A posljednjih nekoliko godina, u eri mega kolaboracija, sport i luksuzna moda otkrili su čarobnu formulu koja vodi do srca (novčanika) svojih kupaca. Adidas i Gucci, a zatim Adidas i Balenciaga ostvarili su uspješne modne suradnje, od kojih svaka nosi estetska obilježja određene luksuzne kuće.

image

Amina Muaddi u Loewe trenirci

Balenciaga je na njujorškoj burzi poslala modele s lateks maskama na licu, u oversized retro Adidasovim trenirkama, koje Demna sigurno veže uz odrastanje u Gruziji. Nakon revije, pretraga za trenirkama porasla je za 138 posto, kao i za Balenciagom i Adidasom. 

image

Emily Ratajkowski 

Kim Kardashian u nekoliko je navrata nosila Balenciaga trenirku, Emily Ratajkowski pojavila se u onoj nastaloj u suradnji s njemačkim sportskim gigantom, a Bella Hadid je također jedna od predvodnica athleisure stila. Retro, oversized, začinjeno modnim dodacima poput "brzih" sunčanih naočala i knife čizama s petom. Tko zna što ćemo misliti o ovim lookovima kroz narednih pet do deset godina, no već sada možemo procijeniti da će retro futurizam s trenirkama u glavnoj ulozi postati iconic trenutak, baš poput Juicy Couturea.