Živimo li u distopijskom i mračnom Balenciaga svijetu ili u barokno-utopijskoj viziji brenda Gucci, nedavno je glasio naslov jednog članka. Dvije modne kuće potpuno različite estetike i dva brenda koja nude potpuno drugačije vizije mode i življenja posljednjih sezona redovito se nalaze na popisu najpoželjnijih brendova na svijetu, što također ponešto govori o stanju svijesti društva. Donedavno smo tako "živjeli" u Balenciaginoj distopiji - po analizi platforme Lyst, Balenciaga je bila broj 1 brend na svijetu tri uzastopna puta. Ipak, nitko nije na vrhuncu zauvijek, pa je u drugom kvartalu 2022. godine titulu najpoželjnijeg brenda na svijetu (ponovno) preuzeo talijanski Gucci.
Gucci x Adidas kolekcija sigurno je tome zaslužna, jer se pretraživanje za Guccijem povećalo za 286 posto u prvih 48 sati od puštanja kolekcije u prodaju. Tenisice Adidas x Gucci Gazelle iz kolekcije drugi su ženski najtraženiji modni predmet, a na popisu muških top 10 nalaze se na prvom mjestu.
I brendovi i kupci entuzijastično su se ove godine, s dolaskom ljetnih mjeseci, vratili destinacijskim putovanjima, maksimalističkim lookovima i hedonizmu. Odjeća nosi ulogu zabavljača, želimo da je odvažna, seksi, blještava. Zato, unatoč zabrinjavajućoj globalnoj situaciji, posljednjih mjeseci živimo u maksimalističkoj utopiji brenda Gucci, više nego u tamnom svijetu Balenciage. Tragamo za bijegom od stvarnosti, a moda je prozor u taj mindset. Industrija se za to pobrinula brojim modnim revijama i showovima koji su se iz virtualnog svijeta vratili na itekako stvarnu modnu pistu. Ekskluzivne i egzotične destinacije okupljale su elitu modne scene, a ostali su sve to pratili preko svojih ekrana.
Most wanted fashion brands
- Gucci
- Balenciaga
- Prada
- Valentino
- Louis Vuitton
- Dior
- Miu Miu
- Fendi
- Diesel
- Burberry
Daleko od toga da je Balenciaga izgubila svoj utjecaj - nalazi se na drugom mjestu Lyst platforme, a Demna je hype podignuo s revijom prikazanom na američkoj burzi, s kontroverznim uništenim tenisicama, suradnjom s Kanye Westom i Gapom, sjajnom haute couture kolekcijom... Borba između dva brenda se nastavlja, iako, oba brenda su u vlasništvu grupacije Kering što znači samo dobre vijesti za vlasnike.
Treće mjesto na popisu najpoželjnijih brendova pripalo je Pradi, a slijede je Valentino, Louis Vuitton, Dior i Miu Miu. Talijanski Diesel se popeo na zavidno deveto mjesto, s torbicom 1DR na prvom mjestu najpoželjnijih ženskih odjevnih komada. S Glennom Martensom na čelu brenda, Diesel se uspinje komercijalno i kreativno i proživljava pravu renesansu. Donosimo u nastavku popis najpoželjnijih modnih komada u drugom kvartalu ove godine, a detaljni Lyst izvještaj je na linku.