Bez ulaganja u raskošne kampanje, oglase na stranicama modnih magazina i slavnih ambasadora, jedna je torba uspjela doseći status it komada, a već je nazivaju i Birkinicom za milenijalce. Radi se o modelu uniseks brenda Telfar čiji je osnivač Telfar Clemens.
Inspiraciju za dizajn torbe novog doba kreator je pronašao u shopping torbama iz robnih kuća, pa je doslovno izmjerio dimenzije Bloomingdale's shopping torbe kako bi napravio svoju. Torba s njegovim potpisom njeguje minimalistički dizajn, izrađena je od 100 posto veganske kože i dolazi u širokom rasponu boja; od neutralnih neboja, zemljanih tonova i jarkih nijansi te u tri veličine s istaknutim TC logom. Ključna stvar je povoljna cijena koja ovisi o veličini i koja se kreće u rasponu od 140 do 250 dolara. Osim klasične velike torbe nosive u svim prigodama, jako dobro je prošao i najmanji model, osobito u valu popularnosti mini torbica.
Na modnoj pisti predstavljena je 2014. u jesen/zima kolekciji, no tek tri godine kasnije, kada je Clemens dobio prestižnu nagradu CFDA/Vogue Fashion i naknadu od 400 000 dolara, torba je doživjela boom na tržištu. Dobivenu svotu dizajner je uložio u proizvodnju i pronalazak kupaca pa je 2017. gotovo preko noći rasporodao svoje modele. Velik dio torbica i trenutno je rasprodan s online stranice brenda.
Telfar je svoj brend osnovao još 2005. kada je došao u New York kao 18-godišnji dizajner i pripadnik queer kulture te je počeo tražiti svoje mjesto u nepristupačnoj modnoj džungli. Kao tamnoputi nezavisni kreativac u industriji kojom vlada bijela rasa, Clemens je pokrenuo unisex brend s vizijom stvaranja "odjeće koja do sada ne postoji na tržištu". Kreirao je rodno neutralnu odjeću i prije nego što je to postalo 'in' u modnom svijetu, kroz svoje komade konceptualno istraživao pojmove neutralnosti, identiteta, sveprisutnosti te samu Ameriku i konzumerizam. "Ono što našu shopper torbu čini drugačijom je činjenica da njezin kultni status nema veze s cijenom, pa tako sama stvara novu kategoriju 'it' komada", komentirao je uspjeh brenda i torbe.
Clemensova Telfar shopper torba dobila je naziv "Bushwick Birkin", odnosno "Birkinica za milenijalce". Dizajner se zapravo uzdigao putem društvenih mreža te postao simbol za ljude koji vole modu, ali se osjećaju isključenima jer su "it" komadi rezervirani isključivo za bogataše, poput Hermes Birkin torbe, čija cijena doseže i po nekoliko stotina tisuća dolara te je odraz statusnog simbola već desetljećima.
KULTNE TORBE KROZ DESETLJEĆA
80-e: Hermes torba: Birkinica rađena za Jane Birkin
90-e: Prada nylon torba
Početak tisućljeća: Uspon Fendi Baguette torbice paralelno sa Seks i grad serijom i likom Carrie Bradshaw
2005.: Chloe Paddington torba
Kraj 2010. desetljeća: Bottega Venetta The Pouch vs. Telfar shopper torba
Tamnoputi izvođači Solange, A$AP Ferga i Kelela ljubitelji su dizajna Telfar torbe, a ponosno je nosi i pjevačica Dua Lipa.
"Nije za tebe - za svakoga je", tim se motom vodi Telfar, a kada je razmišljao o cijeni, formulirao ju je na temelju prosječne zarade jednog nastupa njujorškog DJ-a.
Unatoč globalnom uspjehu i nominaciji za Accessory Designer of the Year, nagrada mu je izmakla te otišla u ruke Mary Kate i Ashley Olsen za njihov brend "The Row" čije torbe dolaze po cijeni od 1,185 dolara pa sve do 45,000 dolara. Inače, pobjednika ove nagrade biraju modni insajderi, a pogled na listu nagrađenih otkriva da su (slučajno ili ne) svi dobitnici bijelci.
Telfar u svakom slučaju remeti elitističku modnu industriju jer među torbice koje su oduvijek bile pokazatelj ekonomskog statusa, došla je ona koja komunicira nešto sasvim drugo - identitet, iskustvo i putovanje kroz život.