GG intervju

Domaći brend Sommarena: ‘Održivost i odgovorna moda naš su imperativ‘

26. listopad 2020.
Fotografije: Bernarda Murn

Diplomirana kostimografkinja Ana Jurjević i akademska kiparica Karla Ljubičić godinama su planirale zajednički projekt kojem bi njihovo shvaćanje mode dobilo zajednički nazivnik, pa tako nastaje brend Sommarena o kojem su nam više otkrile u razgovoru.

Domaća modna scena bogatija je za još jedan brend čija nas je filozofija stvaranja i estetika privukla na prvu. Brend Sommarena je pokrenut krajem prošlog ljeta, no kreativne snage koje se kriju iza njega - Ana Jurjević i Karla Ljubičić kažu da on postoji apstraktno već desetak godina.

Ana i Karla se poznaju od ranih dana srednje škole i ni tada se nisu libile eksperimentirati po pitanju odijevanja, po čemu su se prepoznale i međusobno privukle. Zajedničkom kreativnom energijom stvaraju klasične komade s modernim pomakom, odjeću koja je funkcionalna, efektna i elegantna. Pritom pažnju pridaju i očuvanju okoliša. 

"Pandemija nas je natjerala na preispitivanje želja i ciljeva Sommarene, koncentrirane smo na rad u ograničenim uvjetima i još odlučnije po pitanju održivosti kao jednoga od glavnih principa brenda. Kreativnu smo energiju usmjerile prema postojećim modelima i materijalima, što je u konačnici rezultiralo usavršavanjem i razradom krojeva do najsitnijih detalja i novim materijalima koje smo zaigrano spojile od materijala iz prošlih kolekcija. Na ovaj smo način stvorile novi tekstil, drastično smanjile količinu otpada, ali i provukle prepoznatljivu nit kroz sve Sommarena kolekcije do sada", kažu dizajnerice.

image
Dizajnerice Ana i Karla

U kontekstu modne održivosti, temeljito ispituju mogućnosti svakog materijala i grade ormar Sommarena komada koji međusobno lijepo funkcioniraju, bez obzira na sezonu u kojoj su nastali.

image
Fotografije: Bernarda Murn

"Odlučile smo se za obzirnu i odgovornu proizvodnju klasičnijih komada s dužim rokom trajanja, u maloj količini, po mjeri i lokalno, što svakako povećava troškove proizvodnje i konačnu cijenu proizvoda, ali činjenica da minimaliziramo štetu na okoliš pričinja nam osobno zadovoljstvo. Sa svojim materijalima radimo dugoročno, što znači da ih ne odbacujemo poslije svake kolekcije nego ih obradom mijenjamo i prenamjenjujemo po kolekciji i potrebi", komentiraju i izdvajaju nam svoje omiljene komade.

Svaka od nas Sommarenu nosi i tumači na svoj način, a naša odjeća zadovoljava prilično širok spektar karaktera, senzibiliteta i prigoda

"Osobno volimo i nosimo sve Sommarena modele, ali ako moramo izdvojiti omiljene, spomenimo hlače Berma od mekog smeđeg štofa: teksturirane su faldama i jako zanimljive u hodu, pokretu i igri svjetla i sjene. Kombiniramo ih s Vinte sakoom i Basin košuljom od bijelog popelina za elegantne i poslovne prilike sa suvremenim twistom. Berma hlače također volimo i ispod Sidon haljine od ugodne tanje vune, a ovaj model haljine dolazi uz pripadajući remen s džepom koji je koristan i efektan dodatak nošen samostalno, u funkciji remena i torbice odjednom. Praktično! Panfall suknja je go-to komad koji super funkcionira iz sezone u sezonu i jedan je od naših omiljenih krojeva. Nakon ljetne varijante, odlučile smo ju ponoviti i u jesenskom izdanju - udobna je, topla i efektna".

image
Art direktor jesenske kampanje je Goran Pećanac, a vizažistica Tena Bašić 
 

Vinte sako, Berma hlače i Basin košulja kao kreativni antipod klasičnom poslovnom odijelu navode kao omiljen jesenski look. Dotaknule smo se u razgovoru i utjecaja trendova na stvaranje, a djevojke kažu kako im nužno ne pripisuju negativne konotacije.

"Ne mislimo da je aktualne utjecaje moguće u potpunosti izbjeći. Upijamo ih, svjesno ili nesvjesno, ali nastojimo stvarati iz vlastitih zaključaka i izbjeći brza i očita trendovska rješenja. Trendovi odražavaju kolektivnu dinamiku i raspoloženje vremena i njima se može pametno manipulirati i uključiti ih u vlastiti stil, ali potpuno posvećeno prepisivanje vlastite ličnosti prema vanjskom uzoru pomalo je bizarno", smatraju Ana i Karla, a zanimalo nas je i kako komentiraju stanje domaće modne scene. 

image
Model Ida Antunović za Talia/Relatum

"Mišljenja smo kako prvenstveno nedostaje javnog interesa za ovu temu i povjerenja u kvalitetu domaćeg dizajna. Je li razlog u trivijaliziranju samog pojma mode, u gubitku kulture odijevanja ili u pristupačnoj ponudi high street brendova koja obiluje brzim i zamjenjivim rješenjima, ne znamo", zaključile su. 

Iza sebe Sommarena ima ljetnu i aktualnu jesensku kolekciju, no u njihovoj radionici već se priprema i zimska.

"Zimska kolekcija oblikovana je u želji da zaobiđemo uobičajeno mračnu zimsku paletu kojoj prirodno težimo s dolaskom hladnijih dana, ali i tamnu atmosferu s kojom se svi zajedno nosimo u posljednje vrijeme. Odlučile smo se oduprijeti i bazirati kolekciju u rasponu od svijetlosivih, zelenih i svjetlijih smeđih tonova jeansa i tople vune, a očekivati možete dosta smart casual komada u Sommarena kodu, ali i nekoliko novosti: prvi Sommarena model kaputa i prvu haljinu za posebne prilike", otkrivaju nam dizajnerice, a Sommarena žena u njihovim mislima je samopouzdana i zaigrana po pitanju odijevanja, ljepotu pronalazi u zanimljivom spoju funkcije i forme, cijeni konkretan komad, dobar detalj i što je najvažnije, nije opterećena trendom ili drugim mišljenjem. 

image
Na snimanju jesenske kampanje

"Primjećujemo kako svaka od nas Sommarenu nosi i tumači na svoj način, a naša odjeća zadovoljava prilično širok spektar karaktera, senzibiliteta i prigoda, što nam pričinja veliko zadovoljstvo i inspiraciju na kojoj gradimo nove kolekcije", zaključile su.