Intervju s dizajnericom

By Malene Birger i bezvremenska danska modna priča

28. siječanj 2022.

Fotografija: IMAXtree

Ana Ivančić

Osnivačica i kreativna direktorica Garderoba Concept Storea, naša kolumnistica Ana Ivančić na Tjednu mode u Kopenhagenu susrela se s Malene Birger, ikonom skandinavske mode. Prenijela nam je njezinu priču o uspjehu i procesu promišljanja mode koji ju je katapultirao među globalne zvijezde dizajna.

By Malene Birger je bio prvi brend na čija sam vrata pokucala prije punih pet godina, kada je Garderoba Concept Store bio tek moja vizija i render na Macu mojih arhitekata. E-mailom sam dogovorila svoj prvi sastanak i stigla u Frederiksberg do predivne velike vile na kojoj je iznad ulaza bilo uklesano ime By Malene Birger. Već sam prilaz tom impresivnom zdanju ulijevao je poštovanje, kao i prostrana recepcija u maniri najvećih londonskih odvjetničkih ureda. Dočekalo me prijateljsko lice Sanne Marie Klemi, voditeljice međunarodne prodaje, kojoj sam prvoj pokazala svoju prezentaciju s renderima buduće trgovine u Martićevoj, objasnila svoju viziju i kao jedinu referencu priložila svoj životopis. Jer u siječnju 2017. godine to je bilo sve što sam imala, osim nade da ću uspjeti prenijeti svoju želju i vjeru u uspjeh modnim brendovima kojima sam se u Kopenhagenu javila. Sanna me slušala s odobravanjem, dogovorile smo prvu narudžbu i time se počeo ostvarivati moj san.

Otada je i sam brend By Malene Birger prošao značajne transformacije, mijenjajući vodeće kreativne snage od Christine Exteen, preko Mathilde Torp Mader do današnje kreativne direktorice Maje Dixdotter. Pravi je to primjer brenda koji je zadržao svoj osnovni DNA, kao i publiku kojoj se obraća, istovremeno prolazeći kroz tako vidljive zaokrete u stilu i izgledu kolekcija kako bi se prilagodio i približio novim generacijama.

image

Ana Ivančić s Majom Dixdotter, kreativnom direktoricom brenda

Priča o skandinavskom modnom dizajnu svakako započinje imenom gospođe Malene Birger koja je prije gotovo punih 20 godina započela stvaranje svog vlastitog modnog carstva i brenda bez kojeg danas ne možemo govoriti o skandinavskoj modi. Nakon što se odvojila od Kelda Mikkelsena s kojim je 1997. osnovala brend DAY Birger et Mikkelsen, odlučila je pokrenuti vlastiti posao pod imenom By Malene Birger. Tako je napravila odvažan korak iz sigurnosti dotadašnjeg partnerstva i stvorila svoj vlastiti, izrazito ženstveni brend koji je ubrzo postao izuzetno uspješan i već dugi niz godina predstavlja obvezan dio garderobe svake Dankinje neovisno o dobi.

image

Kolekcija za proljeće/ljeto 2022.

Interes za modu Malene Birger započeo je već u ranom djetinjstvu, kroz inspiraciju koju je pronalazila u smislu za odijevanje svoje bake i majke. Tako je Malene šivala odjeću iz starih materijala i komada odjeće, obuvala bakine cipele, kitila se bakinim nakitom. Budući da je tih 60-ih godina prošlog stoljeća s obitelji živjela u malom danskom mjestu, to nije bilo tipično ponašanje djevojčica s kojima je odrastala. Kao tinejdžerica bila je opsjednuta modom i poduzimala je sve što je mogla kako bi izgledala u skladu s aktualnim modnim trenutkom. Najveću inspiraciju u to vrijeme pronalazila je u filmovima "Groznica subotnje večeri" i "Briljantin", da bi 1989. godine dobila i formalnu potvrdu svog talenta i upornosti kroz diplomu modnog dizajna na Danskom studiju dizajna u Kopenhagenu.

By Malene Birger se obraća modernoj ženi kojoj nudi odjeću za sve prigode, od dnevnih do večernjih, uz neizostavne komade koji pripadaju kategoriji koju volim zvati investicijom

Na pitanje koja je tajna njezinog uspjeha, Malene bi uvijek jednostavno odgovarala: "Imala sam viziju, slijedila je i polako stvarala svoj svemir od kojeg nisam odstupala. Bilo je potrebno puno rada i strasti, nepristajanja na kompromise, brige o detaljima, ali i to što nikada nisam u potpunosti zadovoljna postignutim. Upravo je to tajna svakog uspješnog poslovnog pothvata i uspješnog poduzetnika - nepostojanje dvostrukih kriterija, kretanje od sebe same i prenošenje istih standarda na svoje suradnike. Moda je ozbiljan posao u kojem mnogo toga sa strane izgleda kao da je tu isključivo zbog zabave, ali ta zabava treba biti ozbiljna". Tako je stvoren By Malene Birger, jedan od najvećih danskih modnih brendova, koji je danas u ponudi preko 1000 trgovina u gotovo 50 zemalja svijeta.

image

Pre-Spring lookbook za 2022.

By Malene Birger se obraća modernoj ženi kojoj nudi odjeću za sve prigode, od dnevnih do večernjih, uz neizostavne komade koji pripadaju kategoriji koju volim zvati investicijom (što posebno uveseljava mog supruga), kao što su hlače od kože s elastinom, veste od najfinijeg mohera, pletene i kožne haljine, kaputi od reciklirane vune. Sve u umjerenom spektru od off white, preko boje pijeska, camel, smeđe, svijetlosive do crne. Svaka kolekcija u sebi sadrži elemente održivosti i predstavlja eklektičan pristup skandinavskom minimalizmu. Sve što izlazi pod brendom By Malene Birger mora biti autentično i prepoznatljivo unutar garderobe By Malene Birger žene: kreativne, ženstvene i slobodne.

image

S Malene Birger na Tjednu mode

To najbolje definira upravo kreativna direktorica brenda Maja Dixdotter: "Želim da se žena u odjeći By Malene Birger osjeća udobno, svjesno i snažno. Otmjene tkanine, besprijekorni detalji i dosljedan stil stvaraju kod žene osjećaj profinjenosti i doprinose njezinom beskompromisnom stavu. Kreiramo odjeću za žene sa sadržajem, pronalazimo autentičnost u nesavršenstvu, ženstvenost u siluetama i snagu u odgovornom pristupu kod sastavljanja vlastite garderobe. Naša se žena odijeva kombinirajući osnovne odjevne predmete s eklektičnim komadima, što predstavlja pravu kreativnost u odijevanju".

image

Prezentacija kolekcije nakita

Ideja je svake međukolekcije povezati dvije glavne sezonske kolekcije i nastaviti pripovijedati priču započetu u zimi, odnosno ljeti. Tako i nova pretproljetna kolekcija 2022., koja je upravo stigla u Garderobu, predstavlja početak kreativnog procesa kolekcije proljeće/ljeto, pa u sebi ima neke naizgled gotovo "nedovršene" komade. "Najviše uživam u trenutku dok ideja još nije u potpunosti formirana u mojoj glavi, dok još nije postala u potpunosti izbrušena, savršena", kaže Maja.

image

Glavna trgovina By Malene Birger u Kopenhagenu

Takav pristup rezultirao je kolekcijom koja odiše toplinom, ugodom, mekoćom, lišenom oštrih i strogih silueta. Paleta koju smo imali u zimskoj kolekciji nastavlja se u pretproljetnoj, pa tako i u onoj proljeće/ljeto 2022., koju tek očekujemo u trgovini početkom godine pred nama. Vidi se da su sve tri kolekcije, pa tako i ona koja slijedi i koju sam tek birala prije nekoliko dana u Kopenhagenu, Pre-Fall 2022., dio istog stila i komadi se odlično nadopunjuju. Kao sastavni dio svake odjevne kombinacije, By Malene Birger je u Kopenhagenu upravo predstavila i prvu kolekciju nakita u srebru i pozlati. Vrlo jednostavan dizajn koji se sastoji od naušnica, prstena, ogrlice i narukvice savršeno upotpunjuje opušteni boemski stil Maje Dixdotter.

By Malene Birger svakako je jedna od perjanica skandinavske mode i jedan od najsnažnijih brendova koje Garderoba ima u ponudi. Svaka #garderobalady bez obzira na dob, posao kojim se bavi i društveni status danas u svom ormaru ima barem jedan komad odjeće koji nosi ovo ime, a sa svakom novom kolekcijom taj se krug širi. Svaki odlazak u showroom ovog brenda novo je uzbuđenje i melem za oči koje traže profinjenu vrhunsku estetiku. Veselimo se svakoj novoj kolekciji!