Hiperfizičke trgovine

Čaroban svijet fizičkog: luksuzni brendovi fokusiraju se na osjetila i iskustvo

05. svibanj 2022.

Fotografije: Instagram

Zamislite pop-up store u kojem možete dodirnuti i koračati po neobičnom krznenom materijalu, možete ostati zapanjeni paletom boja ili monokromatskim interijerom, osjetiti miris nove ‘it‘ torbe i naručiti je iz samoposlužnog aparata... Luksuzni brendovi ciljaju na naša osjetila i emocije koje se najlakše kanaliziraju fizičkim iskustvom.

Ako vas ovih dana put odnese u London, nemojte propustiti plavetnilo koje priprema francuski dizajner Simon Porte Jacquemus. Nakon Milana i Pariza, miljenik modne industrije otvara još jedan pop-up store, ovoga puta u londonskom Selfridgesu, a tema je ni manje ni više njegova kupaonica. Nakon potpuno ružičastog, zatim i bijelog pop-up storea, Jacquemus otvara Le Bleu, gdje će pokazati novitete iz posljednje kolekcije prikazane na Havajima. Objasnio je na društvenim mrežama kako ovaj pop-up store nudi drugačije Jacquemus iskustvo koje je povezano s vodom. Bazen primjerice nudi nadrealno i jedinstveno 3D iskustvo koje će posjetitelji moći isprobati. Inače, u blizini ulice Oxford već je postavljen samoposlužni aparat u kojem se nalaze šarene Chiquito i Bambino torbice. 

Iznimno fotogenično, zabavno i interaktivno: Jacquemus je već ekspert za dobar pop-up koji će iskakati na društvenim mrežama. Riječ je o takozvanim hiperfizičkim trgovinama čiji potencijal prepoznaje sve više luksuznih brendova. Zanimljiv trenutak za povratak fizičkom iskustvu koje nadražuje sva osjetila, baš dok se istražuju mogućnosti metaverzuma. No ovakve rutine klijentima nude puno više od običnog iskustva kupovine u regularnim trgovinama i pružaju nova iskustva, bude osjećaje, sve to uz element kupovanja torbice ili cipela koji je opcionalan. U ove trgovine ne morate nužno doći kako biste nešto zaista i kupili. 

I Balenciaga se nedavno okušala u hiperfizičkom prostoru, također u Londonu, uz pop-up u Bangkoku. Le Cagole pop-up ste vjerojatno vidjeli na društvenim mrežama - prostor potpuno obučen u ružičasto krzno na kojem se nalaze 'it' torbe iz nove Balenciaga kolekcije. Mulberry i Coach za promociju novih modnih dodataka posežu za istim alatima. 

image

Pop-up 24/24 otvoren u Milanu

image

Jacquemus je 2021. godine otvorio i pop-up cvjećarnicu
Fotografija: Profimedia

Unatoč lagodnom shoppingiranju koje pruža online iskustvo, kupci, a kako istraživanja pokazuju - najviše generacija Z, kreću u fizičke trgovine iz zabave. Hiperfizičke trgovine posebno su zanimljive toj generaciji kupaca koja će kroz nekoliko godina činiti glavnu bazu klijenata luksuznog brenda. Na tom putu, odnos brenda i kupca od ključne je važnosti, a trenutno, većini kupaca povjerenje prema luksuznim brendovima je narušeno - na njega utječe povećanje cijena proizvoda, slabija kvaliteta, netransparentnost ili neangažiranost oko društvenih pitanja... Ovakvi koncepti dobar su put prema ponovnoj izgradnji (ili održavanju postojećeg) odnosa, i on se puno brže gradi nego putem unaprijeđenog e-commerce iskustva.

"Ne radi se samo o kupovanju stvari. Ujedno je ovo iskustvo, koncept. Ideja je pomaknuti i srušiti zidove u svijetu luksuzne mode. Želimo da se svatko osjeća dobrodošlo, da svatko ode sa sjajnim iskustvom, bez obzira na to jeste li unutra kupovali ili samo šetali i fotografirali. Možete napraviti i samo to, ovo je Jacquemus", objasnio je dizajner i svima širom otvorio vrata. U sumornim vremenima poput naših, pozitivne emocije koje odašilju ovakvi projekti su dobar put do simpatija klijenata, i sigurno učinkovitiji od virtualnog iskustva. Promatranje fotografija ovih pop-up trgovina izaziva dobre emocije, a zamislite kakve su tek onda kad zaista i zakoračite u njihov čarobni svijet.