Tehnologija + moda

Coperni - brend koji je nakon dugo vremena ispisao modnu povijest

03. listopad 2022.

Fotografije: IMAXtree

Posljednjih dana Tjedna mode u Parizu priča se o samo jednoj reviji koja je donijela viralni trenutak i upisala se u povijest.

Coperni i Bella Hadid upisali su se u modnu povijest na ovogodišnjem Tjednu mode u Parizu. Trenutak ste sigurno vidjeli, osim ako posljednja dva dana niste potpuno izbivali s društvenih mreža - bijela haljina nastala je takoreći iz čistog zraka, odnosno, u otprilike osam minuta nasprejana je na njezino golo tijelo. Coperni se udružio sa španjolskim znanstvenikom Manelom Torresom i njegovom tvrtkom Fabrican. Tekućina u spreju sadrži sintetička i pamučna vlakna koja sušenjem u dodiru s kožom postaju materijal koji se nakon nošenja ponovno može preraditi u tekućinu kako bi od nje nastao novi komad odjeće. Ono što smo vidjeli u finalu Coperni showa je - da je Bella Hadid istinski supermodel današnjice te da je ovo možda budućnost nošenja odjeće. Coperni pokazuje da se tehnologija i moda ne susreću samo u virtualnom svijetu već da se rezultat njihova spoja može primijeniti i u stvarnosti. 

image

Fotografije: IMAXtree

Osnivači Copernija, Sébastien Meyer i Arnaud Vaillant, koji su inače i partneri u životu, sprej-haljinu razvijali su posljednjih šest mjeseci. Smatraju da je njihova dužnost kao dizajnera predstavljati inovaciju i pokazivati potencijalna rješenja. "Na ovome nećemo zaraditi novac, no bio je predivan trenutak, iskustvo koje izaziva emociju", kazali su nakon showa. Prije revije najavili su show kao omaž svakoj ženi, evoluciji morfologije i tijela kroz stoljeća. Sprej-haljina naravno nije dostupna svakoj ženi, no Coperni je ovom tehnikom naglasio da se komadi koji nastaju "u bočici" prilagođavaju svakom tijelu. 

image

Fotografije: IMAXtree

Modni brend nastao je 2013., no tek 2018. je doživio re-launch, nakon što su vrijeme u međuvremenu osnivači proveli u kući Courrèges. Od tada na modnoj sceni postaju zapaženi zbog Swipe torbice koja je inspirirana iPhoneom, a u kolekciji za jesen 2022. predstavili su inačicu Swipe modela u staklenoj varijanti, koju su rado prigrlili celebrityji poput Doje Cat, i tako im osigurali trenutak viralnosti. Brend je ime dobio po astronomu Nikoli Koperniku, poznatom po heliocentričnom sustavu koji nasuprot geocentričnom, u središte postavlja Sunce.

image

Coperni kolekcija za proljeće 2023.
Fotografije: IMAXtree

image

Coperni kolekcija za proljeće 2023.
Fotografije: IMAXtree

image

Coperni kolekcija za proljeće 2023.
Fotografije: IMAXtree

image

Coperni kolekcija za proljeće 2023.
Fotografije: IMAXtree

image

Fotografije: IMAXtree

Osim torbica koje čine većinu njihova prihoda, Coperni je sve popularniji među mladom publikom, upravo zbog drugačijeg pristupa modi koji se bazira na sinergiji s tehnologijom. Trenutak s Bellom Hadid i haljinom koja se sprejala na njezino tijelo mnoge je podsjetio na 1999. godinu i reviju Alexandera McQueena. Njegova kolekcija tada je završila s Shalom Harlow koja je stajala na rotirajućem postolju dok su dvije robotske ruke crnim i zelenim sprejem nanosile boju na njezinu bijelu haljinu.

image

Alexander McQueen 1999.
Fotografija: Profimedia

Pamti se to kao zastrašujući, ali i predivan i kultni trenutak modne povijesti. U ovom slučaju, razlika je što tehnologija ne dolazi u ulozi agresora prema ženskom tijelu, već kao alat koji mu u konačnici služi. I dizajner Hussein Chalayan zapamćen je po naprednom dizajnu koji surađuje s tehnološkom inovacijom. Nakon ovih velikana modne industrije, Coperni je nakon dugo vremena ponudio sličnu perspektivu koja je prodrmala scenu i vratila ono pravo uzbuđenje - trenutak u kojem se ne gleda u ekran mobitela, već gledaju prema pisti i iščekuju koji će biti krajnji rezultat.