Crni zidovi i crne plastične vreće naslagane jedna do druge, sve pune odjeće koja se u jednoličnosti nijansi crne i sive ne može razlikovati. Je li riječ o rasprodaji "dvije majice za 10 kuna" ili o kolekciji jednog od najhajpanijeg brenda današnjice? Pogađate, radi se o "iskustvu", kako je opisano u priopćenju, u režiji Kanyea Westa. Njegova kolekcija "Yeezy Gap Engineered by Balenciaga" prvi put se mogla kupiti u fizičkom prostoru, a smještena je ni manje ni više nego na njujorški Time Square gdje se na dva kata nalazi prodavaonica Gapa.
"Flagship trgovina brenda Gap reprogramirana je u onu osnovnu formu, uz viziju utilitarnog dizajna kolekcije Yeezy Gap Engineered By Balenciaga", objavljeno je. Prostor je prvi puta fizički približio dva brenda koji su se spojili suradnjom. Možda je više u svemu tome pokazao koliko su i dalje, unatoč suradnji, odvojeni u očima kupaca.
Rasprodaja nije bile suviše razvikana po društvenim mrežama, pa su nerijetki i kasno saznali za nju, ipak, red ispred prostora Gapove trgovine počeo se slagati već od rane zore. Vojska obožavatelja koja je željela ugrabiti svoj primjerak t-shirta ili hoodice strpljivo je čekala kako bi odjeću prvi put vidjela uživo prije kupovine i nije ih dočekala uredno poslagana na vješalicama. Iskustvo je uključivalo prekopavanje velikih vreća ne bi li pronašli željeni komad u svojoj veličini. Kat ispod, normalno je radila Gap trgovina, kao da je riječ o prolazu u neku drugu stvarnost. Doduše, svi posjetitelji mahnito su pretraživali vreće u distopijskom svijetu odvojenom pokretnim stepenicama.
Suradnja između Gapa i Kanyea Westa koji se sada naziva Ye nastala je kako bi se američkom brendu vratila nekadašnja slava te kako bi ponovno privukli izgubljene kupce. Iako su komadi iz kolaboracije s web stranice u kratkom roku rasprodani, statistika ne govori u korist Gapa. Kada je suradnja objavljena 2020. godine, prodaja im je porasla za 20 posto, no na tome je otprilike stalo. Yeezy x Gap kolekcije redovno su se prodavale, no samostalno, GAP nije postao cool brend koji privlači cool klince.
"Ne mislim da suradnja čini Gap popularnim. Više izgleda poput čudnog klinca u srednjoj koji se pokušava ugurati među cool ekipu, a u tome ne uspijeva", smatra analitičar za GlobalDatu Neil Saunders. S druge strane, Ye u očima potrošača i dalje ima status ikone i genijalca - unatoč njegovim problematičnim i ponekad zabrinjavajućim stavovima i postupcima, kreativna snaga repera i dizajnera je neosporna. Mogu li mu ipak kupci nastaviti slijepo vjerovati, osobito nakon rasprodaje poput ove?
Ye je u vibrantno turističko i komercijalno središte svijeta smjestio distopijsku pop-up trgovinu u kojoj je po cijenama od nekoliko stotina dolara prodavao komade slične onima koji se nalaze samo kat ispod po puno manjim cijenama. Kakvo god mišljenje imali o njemu, Kanye ima pratitelje koji ga pobožno prate i vjeruju u svaki njegov pothvat. Prva fizička trgovina možda je u njihovim očima hram, a kupovina religiozno iskustvo, ogoljeno do samih osnova, od dizajna odjeće do interijera. A možda je distopijska vizija budućnosti u kojoj su postavke luksuza izmijenjene ili kritika konzumerizma i hiperprodukcije industrije koja se samo zatrpava odjećom. Svakako, nadamo se da Kanye nema proročke sposobnosti i da ovo nije vizija svijeta i mode kakvu ćemo živjeti.