Ovogodišnji je ljetni Tjedan mode u Kopenhagenu održan u atmosferi kao da se prije godinu i pol gotovo ništa nije dogodilo. Prirodno smo se nadovezali na zimski Fashion Week u siječnju 2020. godine, nakon što smo proživjeli neko čudno interim razdoblje koje svi želimo što prije ostaviti iza sebe, sretni što se napokon ponovno vidimo i družimo uživo i što napokon ponovno možemo pod prstima isprobati tkanine, osjetiti mirise, vidjeti osmjehe, čuti žive glasove.
Većina revija za kolekcije SS22 održale su se uživo, na otvorenom, ali i dalje s prilično reduciranim brojem uzvanika. Organizatori su se kao i obično potrudili pronaći što zanimljivije lokacije, tako da smo kolekcije gledali u jednoj od šarmantnih ulica Christianshavna, preko predivnog vrta gradske vijećnice u Frederiksbergu, skejterskog trga Jarmers Pladsen, velikog hangara konjušnice Ballonhangaren, do najegzotičnije lokacije Copenhill - jedne od najvećih elektrana u sjevernoj Europi koja toplinsku i električnu energiju proizvodi iz komunalnog otpada, a njezin se krov koristi za planinarenje i aktivnosti na otvorenom.
Bilo je prekrasno ponovno osjetiti vrevu fotografa, influencera, dizajnera i buyera prije i poslije svake revije, uživati u smjelim i kreativnim odjevnim kombinacijama Skandinavki, uvijek pomno prilagođenim brendovima na čiju se reviju došlo.
Sve su kolekcije inspirirane pozitivnom energijom, povratkom pravim vrijednostima, ljubavi bez granica i predrasuda, suncu i ljetu, sve sa zajedničkim nazivnikom modne održivosti i odgovornosti modnih brendova.
Revije su odražavale prepoznatljivi DNA svakog brenda, ali je isto tako svaka kolekcija bila opet nešto u potpunosti novo u odnosu na prethodne.
Tako je revija i sama kolekcija Lovechilda 1979 bila lepršava, puna vrlo nosivih ženstvenih komada inspirirana vrućim jugom Italije i praćena talijanskim kanconama.
Baum und Pferdgarten je zadržao svoju eklektičnost i spajanje nespojivog, a kolekcija je inspirirana radom poznatog finskog arhitekta i dizajnera prve polovice 20.stoljeća Alvara Aalta, pa se u dezenima i krojevima haljina naziru oblici njegovih poznatih vaza i komada namještaja.
Posebno su me se dojmile kolekcije Mark Kenly Domino Tan i By Malene Birger, svaki na svoj način interpretirajući profinjeni minimalizam u potpunosti lišen bilo kakvog uzorka, u kojem se raznolikost postiže primarno samim materijalima, teksturama i krojevima.
Markova je kolekcija ponovno interpretacija njegove težnje za bezvremenom odjećom koja traje i koja od njegovih poklonika gotovo stvara kolekcionare koji nove komade bez problema spajaju i nadovezuju s onima iz prethodnih kolekcija. Za Marka je upravo to najbolji i najiskreniji način modne održivosti, a on je ponovno dokazao da je pravi umjetnik u pronalaženju dovoljno novih elemenata u kolekciji koji ju čine zanimljivom i privlačnom iz sezone u sezonu.
By Malene Birger SS22 je prirodni nastavak jesensko/zimske kolekcije kojom se predstavila nova glavna dizajnerica brenda Maja Dixdotter. By Malene Birger je bio prvi skandinavski brend s kojim smo i otvorili Garderoba Concept Store prije gotovo pet godina. Od tada je brend promijenio nekoliko imena na čelu dizajnerskog tima, ali nikada me do sada kolekcija nije oduševila kao upravo ova prezentirana u novouređenom showroomu i trgovini u samom centru Kopenhagena prošloga tjedna. Kolekcija je puna predivnog pletiva, najmekanije janjeće kože, mekog baršuna i asesoara od janjećeg krzna, a Maja je ukratko definira boemskim luksuzom koji nije inspiriran nekim konkretnim mjestom, već omogućuje ženi da bude potpuno slobodna.
Obje kolekcije uz decentni spektar zemljanih boja, tamno modre, bijele i bež, u sebi sadrže nekoliko modela intenzivno koraljno narančaste, koja je i inače zajednički element svih kolekcija koje u Garderobu dolaze idućeg proljeća i ljeta.
GANNI se ponovno izdvojio svojom razigranošću i inovativnošću ispred svih trendova. Kolekcija Higher Love je u potpunosti prepoznatljiv GANNI, prepun uzoraka, kombinacija materijala i boja, s novim detaljima poput gumba koje je Ditte Reffstrup i njezin tim posebno patentirao, do poznatog GANNI Petar-Pan ovratnika koji ovoga puta dolazi u izmijenjenoj, izduženoj formi. Revija je održana na Copenhillu, umjetnoj padini koji je zapravo krov ogromne elektrane koja prerađuje komunalni otpad u toplinsku i električnu energiju, a čiji se krov koristi za brojne aktivnosti na otvorenom poput skijanja i planinarenja. Ta je elektrana djelo dizajnerskog tima Bjarke Ingels Group (BIG) poznatog po brojnim inovativnim projektima širom svijeta.
Revija Henrika Vibskova je i ovoga puta bila kombinacija prezentacije kolekcije i tematskog performansa. Inspiraciju za kolekciju SS22 “The Sun Will Shine on the Assembly Line”, koja je preko 90 posto napravljena od recikliranih materijala Vibskov je pronašao u porculanu čiji se uzorci i siluete vaza i zdjela protežu kroz samu odjeću, a revija je bila zamišljena kao rad na pokretnoj traci na kojoj radnici sastavljaju dijelove porculanskih predmeta. Održana je u velikom hangaru koji se nalazio na konjskoj farmi, a na samoj je sredini bila postavljena “porculanska” figura sastavljena od živih ljudi, koja se tijekom revije počela pomicati u ritmu glazbe.
Uzorci i materijali u kolekciji su kao i uvijek djelo samog Vibskova, što daje posebnu vrijednost svakoj njegovoj kreaciji.
Predivna kolekcija Stine Goya pod nazivom “How Much Can We Grow” inspirirana je duhom tzv. Bloomsbury Grupe, poznate skupine engleskih pisaca, intelektualaca, filozofa i umjetnika prve polovice 20. stoljeća. Kolekcija je hommage tim velikim imenima iz područja glazbe, filma, poezije i plesa, koji su se sastajali u tzv. Charlton Houseu koja je bila uređena tapetama, dekorima, uzorcima i oblicima potpuno ispred svog vremena. Upravo je njih Stine prenijela u svoj prepoznatljivi svijet pun boja i ponovno stvorila potpuno novu modnu priču kojom dominiraju printovi koje je sama osmislila. Kako je Stine rekla, kolekcija je svojevrsno “ljubavno pismo svim kreativcima i vizionarima koji naš svijet i društvo guraju naprijed”.
Bila su to izuzetno intenzivna tri dana puna modnih događanja, ali i bogatog noćnog života i druženja. U prohladnim večerima ovogodišnjeg Tjedna mode, u meni najdražem Meatpacking Districtu Kopenhagena, mnogi su u potpuno opuštenoj atmosferi poslije cjelodnevne jurnjave došli odahnuti, pojesti neki morski snack, popiti čašu vina i sabrati dojmove.
To je bio Kopenhagen kakvog pamtim i kakvog jedino želim pamtiti, a dio te energije sigurno će se osjetiti i u kolekcijama koje će već početkom iduće godine početi stizati u našu Garderobu. Jedva čekamo!