U potrazi za elegancijom

Era trenirki ostaje iza nas?

28. travanj 2021.
Fotografija: Instagram/@Giorgia Tordini
Lea Ladišić
Lea Ladišić

Nakon opuštenosti, ponovno nas zanima ‘lijepa moda‘.

Karl Lagerfeld vjerojatno bi bio zgrožen proteklom modnom godinom kojom su vladale trenirke i athleisure look, no nakon ere trenirki mora svanuti vrijeme nove elegancije, što se i događa. Više od godinu dana nismo imali toliko prilika odjenuti se u outfit koji ne uključuje pamučne komade i toga smo se zasitili. Potvrđuje to kvartalni izvještaj platforme Lyst za prva tri mjeseca 2021. godine. Iako su ovogodišnji trendovi za sada poprilično hibridni i spajaju casual i glam, nazire se novo razdoblje modne ekstravagancije u koje ćemo tek zakoračiti.

Kategorije poput visokih potpetica i haljina rastu, iz kvartala u kvartal pretražuju se za 163 i 222 posto više. Tako su se na popisu najtraženijih 10 modnih komada u protekla tri mjeseca našle sandale sezone - The Attico Devon mules natikače, a na začelju popisa nalazi se asimetrična mini haljina brenda Nensi Dojaka, iznimno popularna kod influencerica.

image
Asimetrična party haljina Nensi Dojaka (880 funti)/ monogram bucket šešir adidas x Ivy Park (45 funti)/ mules natikače The Attico Devon (590 eura)/ rajf za kosu Prada (nedostupno)

Statement cipele i ostali modni dodaci prvi su vjesnici povratka sređenom looku, uglavnom za njima posežemo kao komadima koji su nam jednim djelom shopping za utjehu, ali i investicija koju je lako nositi uz party haljinu, uz traperice ili kako vidimo na feedu - uz trenirku. Daleko od toga da je nestala potraga za sportskim i udobnim komadima - najtraženiji komad u protekla tri mjeseca bila je The North Face x Gucci puffer jakna. Dizajnerske suradnje nisu novost, no ova između Guccija i The North Facea rasprodala se u trenutku, jakna je postala instantni hit, a preprodavači za nju traže i do pet puta veću cijenu.

Istovremeno, to je jedan od razloga zbog kojeg je Gucci trenutno najpopularniji modni brend. Tražene s bile i trendi Bottega Veneta Lug čizme te Nikeove inovativne tenisice Go FlyEase racer, dizajnirane prvenstveno za osobe s tjelesnim poteškoćama. 

Zbog  Amande Gorman i njezinog stylinga na inauguraciji američkog predsjednika, potražnja za Pradinim satenskim rajfom skočila je za čak 560 posto. Zanimljiv je i skok potražnje za luksuznim vintage komadima, skupocjena Hermes Kelly torba vintage podrijetla drugi je najtraženiji modni komad, nakon što su je nosile Rosie Huntington-Whiteley i Camille Charrière, potražnja je skočila za više od 400 posto. U top 10 nalazi se i pre-owned Rolex 40mm Submariner, Prada re-edition 2005 nylon torba i bucket šešir nastao suradnjom Beyonce i adidasa.

Gucci i Nike, brendovi koji su se digitalno jako dobro prilagodili zahtjevnoj situaciji su prva dva najpopularnija brenda u 2021. godini. Online prodaja i prisutnost i dalje su iznimno važni za opstanak brenda na tržištu, iako u prilog ovim brendovima idu događaji koji su obilježili protekli mjesec - Guccijev stoti rođendan te sudska tužba u kojoj se Nike našao s kolektivom MSCHF zbog neautoriziranih "Satan" tenisica koje je predstavio njujorški kolektiv.