Mnoge tajne modne fotografije otkrivene su ovih dana u inspirativnom prostoru zagrebačkog hotela Canopy by Hilton za vrijeme Fotosofije, besplatnog seminara za naprednu fotografiju, koji se održao pod umjetničkim vodstvom fotografa Damira Hoyke. Naime, jedna od tema bilo je snimanje modne fotografije pri čemu su polaznicima pomagali vodeći fotografi nove generacije - Matea Smolčić Senčar i Denis Butorac.
"Fashion Day nije samo trening maštovitosti u osmišljavanju modnih fotografija, već i trening timskog rada. Seminaristi ovdje dobivaju priliku osjetiti koliko je važna njihova dobra komunikacija sa svima na setu, jer o svakom od uključenih – modnim dizajnerima, make up artistima, hair stylistima, asistentima – ovisi finalni izgled njihove fotografije", rekao je Hoyka. "To je ujedno i dan povezivanja svih nabrojanih zanimanja, tako da uživam vidjeti kako se poslije seminara društvene mreže pune radovima ekipa koje su se povezale upravo na Fotosofiji. Posebno sam ponosan što svake godine dajemo priliku mladim, još neetabliranim dizajnerima, da se predstave javnosti. Oduševila me njihova kreativnost i vjerujem da će im Fotosofia biti odlična odskočna daska za budućnost."
Naime, modeli su nosili kolekcije koje su kreirale mlade snage s diplomskog smjera modnog dizajna zagrebačkog Tekstilno-tehnološkog fakulteta. Odabrane kolekcije radovi su modnih dizajnerica Barbare Buhin, Josipe Fostač i Ane Krgović, a nastale su pod mentorstvom izv. prof. mr. art. Jasminke Končić.
Modele Martu Mičević (Relatum Model Management), Lanu Jerković (Talia Model) i Doru Plantak (Talia Model) šminkale su Ena Čavlović, Annabella Kirch-Leto i Renata Magđinski, a za frizure je zaslužna Ela Gračiš.
Barbara Buhin u kolekciji propituje odnos odjevnog predmeta i ženskog tijela u povijesnom kontekstu. Kolekcija obiluje odjevnim oblicima koji sugeriraju povijesni obrazac izgleda odjeće sufražetkinja. Dizajnerica ih osuvremenjuje te upotrijebljenim materijalima sugerira mukotrpan put i žrtve u borbi žena za vlastita prava.
Josipa Fostač predstavlja se izborom modela iz kolekcija u kojima istražuje dva pristupa hibridizacije tijela odjećom. Riječ je o tijelima kao ikonografskim preslikama odjevnih obrazaca navijačkih plemena i futurističkog tijela imaginarnog plemena budućnosti. Takav pristup rezultira raskošnim koloritom i teksturom koji bitno mijenjaju našu percepciju i doživljaj ljudskog tijela.
Kolekcija TheInvisiblePath Ane Krgović nastala je kao rezultat istraživanja interkulturalnosti i migracijskih tokova između afričkog i europskog kontinenta. Dizajnerica u fokus istraživanja stavlja sredozemnu rutu kao jednu od najsmrtonosnijih migracijskih ruta. Pogibeljnost apostrofira upotrijebljenim vodootpornim tekstilijama te simboličnim krugom asocijativno povezanim s pojmom kretanja i metaforom pojasa za spašavanje. Prepoznatljiv estetski element kolekcije su jaki koloristički kontrasti boja koji govore o sudaru kultura kao polaznoj točki istraživanja.