Man Down

Gasi li Rihanna modni brend samo zbog koronakrize?

11. veljača 2021.
Fotografija: rexfeatures.com
 

Što sve stoji iza zatvaranja modnog brenda Fenty i što će se dogoditi s ostalim dijelovima njezinog carstva?

Medijima je odjeknula vijest o gašenju brenda Fenty Fashion koji je prije dvije godine pokrenula pop pjevačica i beauty mogulica Rihanna. Tada je potpisala ugovor s luksuznom grupacijom LVMH, što je bio veliki trenutak jer, osim što je bila prva žena koja je unutar grupacije pokrenula vlastiti brend, ujedno je i crnkinja i najmlađa vlasnica istog. Prije toga LVMH je podržao samo brend Christiana Lacroixa 1987. godine, kao nekoga tko nema pozadinu iza sebe. 

Ipak, dvije godine nisu bile dovoljne kako bi Fenty Fashion učvrstio svoje mjesto na tržištu. U priopćenju, LVMH i Rihanna su objavili da je suradnja do daljnjeg na čekanju, barem dok se situacija u Europi ne popravi, a koronakriza ne smiri. U fokusu im i dalje ostaju Fenty Beauty i brend donjeg rublja Savage x Fenty. U Savage će k tome uložiti tvrtka L Catterton u kojoj LVMH ima udio, brend će pogurati s 115 milijuna dolara. Ipak, je li isključivo koronakriza bila ta koja je presudila Rihanninom pokušaju osvajanja luksuznog modnog tržišta?

image
Savage x Fenty linija za Valentinovo 2021.
Fotografija: Profimedia

Do sada bi se zaista sve što bi pokrenula Rihanna pretvaralo u profit - Fenty Beauty koji se na tržištu predstavio sa čak 40 nijansi podloga bio je tek prvi korak u pohodu pjevačice s Barbadosa na globalno tržište. Zatim je Fenty x Savage 2018. godine donio novu eru prezentacije donjeg rublja, uz livestream revije,  plesne točke, zastupljenu raznolikost, liniju za muškarce i veličine koje idu od XXS do XXXL, Rihanna je nametnula neke nove standarde i eru Victoria's Secret revija službeno ostavila u prošlosti. U prethodnoj je godini brend donjeg rublja bilježio rast od 200 posto, uz aktivne VIP članove čija se baza proširila za 150 posto. A osim inkluzivnosti, Savage nudi idealni omjer kvalitete, cijene i inovativnosti, pa je uz vjernu bazu korisnika potencijal velik, čak i za vrijeme korone. 

image
Novi standardi u beauty industriji
Fotografija: Profimedia

"Odbijam pustiti van nešto što ne zadovoljava moju razinu kvalitete. Kut poruba, veličina rukava, šav... Ako nije savršeno, ne želim to", rekla je jednom prilikom Rihanna. U posvećenosti detaljima i kvaliteti za modni brend spriječila ju je pandemija - naime, Fenty Fashion za razliku od Savagea i Beautyja nije smješten u SAD-u, njegovo središte je u Parizu, proizvodnja u Milanu pa je Rihanna za vrijeme pandemije bila ograničena i nije mogla, kako je inače imala praksu, posjećivati atelje i manufakturu kako bi nadgledala proces proizvodnje. Odvojenost od središta brenda jedan je od razloga zbog kojih je brend doživio pad, a ulogu igra i LVMH, grupacija koja održava tradicionalne brendove poput Diora, Louis Vuittona, Givenchyja. S brendovima koji imaju snažnu pozadinu iza sebe imaju iskustva i nije ih problem održati u plusu čak i za vrijeme krize, Rihannino novo ime pak, bio je veći izazov za njih s kojim se nisu znali, a možda nisu niti htjeli baviti. 

image
Suradnja s Diorom za kolekciju futurističkih naočala
Fotografija: Profimedia

Od početka suradnje, pjevačica je naglasila da je suradnja fleksibilna i da neke stvari želi raditi na svoj način. Za početak, komade iz kolekcija kojih je bilo šest prodavala je putem online dropova, a bazu korisnika većinski je činila vojska pratitelja na Instagramu. Njih barem nije nedostajalo, samo njezin privatni račun @badgalriri prati oko 90 milijuna ljudi. Prodaja nije patila, dapače, najbolje je prošla suradnja s novom kraljicom cipela, dizajnericom Aminom Muaddi. Ukupno dvije suradnje cipela koje spajaju ekscentričnu estetiku dizajnerice i pjevačice rasprodane su u rekordnom roku. Rihannina linija sunčanih naočala također je odlično prošla. Ostali odjevni komadi s druge strane pokazali su se cjenovno preskupi, obožavatelji će radije platiti za paletu bronzera 44 dolara, umjesto jaknu od 644 dolara. Amina Muaddi x Fenty ujedno je posljednja linija lansirana za brend u studenom 2020., a da se nešto događa, obožavatelji su zaključili s prvim danima siječnja, kada je službeni Instagram račun prestao s objavama. 

image
Posljednja kolekcija cipela s dizajnericom Aminom Muaddi
Fotografija: Profimedia

Tu je i problem sa celebrity fashion linijama. Početni hype brzo splasne, a bez potpore teško mogu opstati na tržištu samostalno - pa i kada je o Rihanni riječ. Cijene igraju veliku ulog, iako su Fenty komadi povoljniji od recimo Balmaina, i dalje su te cijene previsoke za većinu jer se nalaze u spektru luksuzne mode i samim time su nedostupne širokim masama. Linija Beauty, Fenty Skin i Savage x Fenty ipak se uklapaju u budžet Rihanninih ključnih klijenata i zato se pokazuju isplativijima od modne marke.

image
Fotografija: Profimedia
 

Uz sve to trenutna klima nije se pokazala dobrom za opstanak brenda, ali je šteta što LVMH za prioritet nema opstanak manjih luksuznih brendova, poput Fenty Fashiona, prvog koji je osnovala žena crne rase. Za njih su tradicionalna imena jake pozadine i dalje oni koji dovode većinu profita - zato će Rihannine lukrativne linije make-upa, skincarea i donjeg rublja ostati pod njihovom kontrolom, a Fenty Fashion je do daljnjeg pauziran

Ne sumnjamo da se Riri neće u nekom trenutku vratiti na modnu scenu, još 2013., kada je dizajnirala prvu liniju za sportski brend Puma, pokazala je da posjeduje talent i moć te da može uvelike pridonijeti ukalupljenoj industriji. Uz to, vrijeme je do sada pokazalo da su vjerni pratitelji uvijek na njezinoj strani.