Navike kupovanja

Generacija Z na luksuznom resale tržištu kroji nova pravila

30. kolovoz 2021.
Fotografije: Profimedia

Sudeći po posljednjem izvještaju resale stranice The RealReal, Gucci i Louis Vuitton zahvaljujući generaciji Z ostaju sloviti kao najpoželjniji modni brendovi i u 2021. godini.

Pripadnici generacije Z najosvješteniji su po pitanju shopping navika, pokazuju posljednji podaci luksuzne resale platforme The RealReal. Objavljeno izvješće odnosi se na 2021. godinu i nakon pandemijske 2020., pokazuje da se na luksuznom tržištu itekako dobro posluje. Najbolje kada je riječ o torbicama koje su se kroz posljednje dvije godine pokazale kao najbolja investicija i ulaganje u budućnost. A najzadovoljnije trljaju ruke modne kuće koje su ovim podacima potvrdile da su zaista najpoželjnije na tržištu - prvo mjesto drži Louis Vuitton, slijedi ga Gucci, a u prvih pet najpoželjnijih modnih kuća nalaze se još Chanel, Prada i Dior. Modni brend koji se ipak najviše kupovao i prodavao je Gucci, od komada iz ere Toma Forda pa do aktualnog dizajnera Alessandra Michelea. Model torbice Jackie najtraženiji je među kupcima, a od ostalih torbica, popularne su Chanel Flap bag, Louis Vuitton Speedy 30 i Hermès Constance torbica. Kao novi brend koji ostvaruje sjajne rezultate ističe se Telfar čije su tote torbe bile često pretraživane na stranici.

image
Gucci Jackie model najtraženiji je u 2021. 

Inače, rezultati The RealReal istraživanja pokazuju da se u 2021. godini gotovo udvostručio broj onih koji kupuju vintage i već nošeno, odnosno, manje se poseže za novim komadima, a više za luksuznim second handom, uslijed klimatskih promjena i osvještavanja važnosti odgovornijeg načina kupovanja. Čak 6 milijuna novih korisnika ulogiralo se na The RealReal kroz 2021. godinu i to najviše članova generacije Z (rođeni od 1996. godine prema danas), a slijedi ih generacija milenijalaca koja je najvjernija Gucciju. 

image
Chanelovim torbicama vrijednost raste iz godine u godinu 

Zanimljiva je i situacija na tržištu nakita - resale stranica ističe da je najtraženiji vintage nakit onaj Chanelov, a nakon njega na drugom mjestu nalazi se - nitko, odnosno nebrendirani nakit. Nakit bez istaknutog loga kupci traže jer žele pronaći unikatne i posebne komade nakita kojima će upotpuniti i izraziti svoj stil te ostati autentični. 

Streetwear i dalje stvara hype, osobito brendovi i odjeća koja korijene vuče iz osamdesetih i devedesetih godina i ne iznenađuje - iznimno su tražene tenisice. No, potražnja za brendovima Supreme i Vetements koji su se dugo nalazili na vrhu, počela je padati s valom nove generacije osviještenih kupaca koji radije kupuju casual odjeću za izlazak van, unikatni nakit i dizajnerske torbice.