Cool vizije

Generacija kreativaca koja je u modu vratila promišljen dizajn

26. srpanj 2021.
Fotografije: IMAXtree; Profimedia 

Donosimo vam četiri dizajnera koji ulijevaju nadu da je budućnost mode i dizajna u dobrim rukama.

Što čini dobrog modnog dizajnera? Što odlikuje kvalitetan dizajn? Neki na ova pitanja ne vole ili ne žele dati odgovore jer smatraju da ne postoji univerzalna definicija koja bi bila relevantna. Možemo se složiti, jer se moda promatra subjektivno i kao takva mijenja usporedno s društvenim i ekonomskim promjenama. Ipak, neke vrijednosti u dizajnu uvijek ostaju iste, barem bi tako trebalo biti. Talent, spretnost, posvećenost kvaliteti, inovacija i kreativnost koja u nama može izazvati lavinu emocija ili nas pak ostaviti ravnodušnima, čine važnu razliku. Čini se da se u eri društvenih mreža fokus s dizajna prebacio na puko štancanje trendovskih komada koji će polučiti najčešće kratkotrajni hype i uzbuđenje kod konzumenata, nakon čega će rijetko što ostati zapamćeno, a u silnoj hiperprodukciji i izmjeni trendova ni dizajneri se ne zadržavaju dovoljno dugo u jednoj modnoj kući kako bismo njihov rad vezali uz određeno ime. Česte izmjene kreativnih dizajnera na čelu vodećih modnih kuća svjedoče tome i često se nameću pitanja - kroje li dizajneri i dalje trendove i koliki utjecaj zaista imaju? No, određeni kreatori čija se imena sve glasnije spominju, a koji su na scenu ušetali skromno i u samo nekoliko sezona izazvali veliku pažnju javnosti, ulijevaju nadu da je budućnost mode i dizajna u dobrim rukama. Oni odjeću proizvode i stvaraju s jasnom vizijom, sa svrhom i značenjem, ekologija im pritom ima veliku ulogu, kao i kvaliteta i posvećenost krojevima i, na kraju, vode se potrebama žena i muškaraca za koje odjeća nastaje. Odlikuje ih brisanje rodnih granica, oslobađanje od normi i dizajn koji nas u trenucima kada ga promatramo, pa barem i preko ekrana u ovim vremenima, ostavlja bez daha.

Christopher John Rogers

Sve do prije nekoliko godina 27-godišnji dizajner je svoje naglašeno dramatične, maksimalističke kreacije stvarao u dnevnom boravku skromnog stana u Brooklynu. Život mu se promijenio naglavačke nakon što je 2019. proglašen najboljim mladim američkim dizajnerom i osvojio nagradu CFDA/Vogue Modne Fondacije u iznosu od 400 tisuća dolara, a taj novac pametno iskoristio. Sa svojim se timom preselio u poznati njujorški kvart Soho, gdje je pokrenuo modni studio. Kreacije Johna Rogersa mogli ste uočiti na bivšoj prvoj dami SAD-a Michelle Obami, pjevačici Lizzo i kongresnici Alexandri Ocasio-Cortez. Vibrantne boje i hrabri krojevi ženstvenih silueta karakteristični su za upečatljive kreacije ovog dizajnera koji je prije pokretanja svoje, iskustvo skupljao kao suradnik-dizajner u modnoj kući Diane von Fürstenberg. Podrijetlom iz Louisiane, Christopher John Rogers jedan je od onih koji su od malih nogu znali čime se žele baviti. Unatoč za njega nepovoljnom okruženju u kojem je odrastao, od nikakvih mogućnosti za građenje karijere dizajnera pa do boje njegove kože, kreiranje mu je predstavljalo bijeg od stvarnosti, a kritike su mu bile dodatno gorivo. Rogersove bučne kreacije, potpuno suprotne bezličnoj estetici okruženja bogataškog juga uz koju je odrastao, namijenjene su stvarnim ženama, onima sa stavom i glasom, koje svoj stil nose samouvjereno i bez zadrške.

Daniel Del Core

Najugodnije iznenađenje posljednjeg milanskog Tjedna mode bio je mladi talijanski dizajner Daniel Del Core. Svoju je prvu kolekciju, unatoč ograničenjima izazvanim covid-krizom, predstavio na dobar stari način, klasičnom modnom revijom. Prikazao je viziju visoke mode, ručno izrađene u njegovu ateljeu, a fantastični pomno krojeni komadi s plisiranim detaljima, vezeni kristalima i perjem ponekad su nas podsjetili na kreativne elemente dizajnera Alessandra Michelea. Što nije slučajnost, jer Del Core je s kreativnim direktorom modne kuće Gucci surađivao vodeći odjel VIP klijenata gdje je odijevao celebrityje poput Björk, Jareda Leta, Lane Del Rey, Beth Ditto, Florence Welch... Tu je baroknu guccijevsku ekstravaganciju prenio, nimalo doslovno, u dizajnerske kodove svog osobnog brenda koji je već prvom kolekcijom dozvao panegirike modnih insajdera. Sa 16 je godina ovaj perspektivni dizajner upisao studij povijesti umjetnosti i kiparstva, nakon kojeg je nastavio sa studijem dizajna i mode. Pripravničko je znanje i iskustvo upijao kod najboljih, dodajući u svoj impozantni životopis modne kuće Dolce&Gabbana i Versace te pariškog couturiera Zuhaira Murada. Kuća Gucci bila je posljednje radno mjesto ovog dizajnera koji inspiraciju pronalazi u umjetnosti i prirodi pa njegove haljine često krase motivi gljiva. Posebno cijeni tehnike vrhunskog ručnog rada koji ugrađuje u suptilan dizajnerski jezik modnog studija koji danas nosi njegovo ime.

Marine Serre

Futurizam s porukom francuske dizajnerice Marine Serre oduševljava publiku već nekoliko sezona. Prošle je godine, unatoč globalnoj krizi, uspješno zacementirala svoj streloviti uspon na modnoj sceni. "Jedna je od rijetkih u koje polažem nade", kratko je i britko svojedobno izjavio kultni dizajner Karl Lagerfeld izazvavši uzdahe nevjerice i oduševljenja, jer rijetki su oni koje je počastio pohvalama. A Marine nije razočarala očekivanja preminulog dizajnera. Jedna je od vodećih brendova koji prakticira upcycle procese - restrukturiranje postojećih komada, koristi deadstock - restlove materijala i svakom kolekcijom kritički upozorava na stanje okoliša izazvano nemarnim postupcima industrije. Marine je diplomirala na Akademiji La Cambre u Bruxellesu kao jedna od najboljih studentica u generaciji, radila je za modne kuće Dior, Balenciaga i Maison Margiela, a 2017. osvojila prestižnu nagradu LVMH - i spomenutu pohvalu Lagerfelda. Brend je postao prepoznatljiv po simbolu polumjeseca, koji za nju ima više značenja. "Jedan je od najstarijih, bezvremenskih simbola, ali se konstantno mijenja, među ostalim je simbol žene, za nas je on kao ikona, jezik i metafora, objekt u koji vjerujemo, uz koji rušimo granice prema slobodi", kazala je. Serre kroz svoj dizajnerski proces istražuje i nove tehnologije uz pomoć kojih stvara karakterističnu, postapokaliptičnu modu, istovremeno uzbudljive i vrlo nosive komade. Pronašla je univerzalnu publiku koja možda ne dijeli isti modni izričaj, ali gaji jednake simpatije prema ovoj dizajnerici nove modne ere.

image
Fotografije: IMAXtree; Profimedia 

Peter Do

Odlazak dizajnerice Phoebe Philo iz pariške modne kuće Céline ostavio je golemu prazninu na modnoj sceni, no nije trebalo proći mnogo vremena kako bi je netko popunio. Ni manje ni više nego njezin bivši učenik, 30-godišnji dizajner Peter Do, koji je zanat izučio u studiju cijenjene kreativke, a danas kao vlasnik vlastitog modnog brenda prenosi ključne elemente sofisticiranog minimalizma u funkcionalne komade odjeće. Karakterizira ga pročišćena, elegantna estetika te spretno konstruiranje krojeva s naglaskom na funkcionalnost odjeće. Peter Do odrastao je u Vijetnamu, a kao dijete imao je samo desetak potrebnih komada odjeće, što se danas itekako reflektira na njegov koncept praktičnosti. Od 14. godine živio je u Philadelphiji, kroz televiziju i pop kulturu upijao modne sadržaje i pomalo otkrivao strast prema dizajnu. Začaran modom, upisao je dizajn u New Yorku, a za svoju diplomsku kolekciju primio je nagradu za mlade talente modnog konglomerata LVMH. Kod Phoebe Philo u kući Céline radio je kao pripravnik, a svoju prvu kolekciju lansirao 2018. Svoj brend predstavlja isključivo putem Instagrama, bez velike marketinške mašinerije iza sebe. Klijentice su u Peterovu dizajnu vrlo brzo prepoznale stari, "philovski" duh kuće Céline te se vrlo brzo vezale uz novo dizajnersko ime s jasnom vizijom. Do često naglašava kako ne stvara odjeću koja se vodi trendovima: "Imam osjećaj da danas svi dizajniraju kako bi izazvali hype, a nitko ne oblikuje stvarnu odjeću". Za Petera Doa udobnost je važan element - funkcionalna, jednostavna i suptilno luksuzna odijela, hlače i pletiva dizajnira kako bi trajali i nosili se godinama.

Više modnih tema, trendova, cool editorijala, ali i inspirativnih priča i intervjua potražite u ljetnom broju magazina Gloria Glam koji je u prodaji - ne propustite na dar učinkovitu masku La PIEL LAB.