Glas generacije

Greta Thunberg je lice prvog izdanja Vogue Scandinavia

09. kolovoz 2021.
Fotografija: Instagram

Vogue je bogatiji za još jedno izdanje, ono koje obuhvaća zemlje Skandinavije i koje već prvim brojem šalje poruku o smjeru u kojem se žele kretati.

Za prvi broj skandinavskog izdanja magazina Vogue nije postojao bolji izbor od švedske aktivistice Grete Thunberg. U okruženju šume i zelenila prirode, uz konja koji je naglasio poveznicu s prirodom te odjevena u baloner oversized kroja rađen od recikliranih materijala, Greta je pozirala za naslovnicu, a u magazinu je u velikom intervjuu govorila o klimatskim promjenama, štetnosti brze mode i aktivizmu kroz koji je posljednjih godina postala glasom svoje generacije. 

Vogue obitelj ovim je izdanjem dobilo svog 28. člana, a urednica magazina koje zastupa Švedsku, Norvešku, Dansku, Finsku i Island je Martina Bonnier, koja u medijima i na modnoj sceni broji godine iskustva. Dodatni izazov ovoga puta ipak je bio lansirati novo izdanje u uvjetima pandemije. 

"Trudimo se stvarati i pristupati sadržaju na svjež i potpuno drugačiji način. Mislim da je sada pravo vrijeme za lansiranje skandinavskog Voguea", komentirala je prije nekoliko mjeseci dok se projekt "kuhao", a Greta na naslovnici ukazuje na smjer u kojem će se kretati. Aktivistica, koja je ove godine navršila 18 godina, je fotografiju naslovnice objavila na svojim društvenim mrežama, uz poruku o važnosti osvještavanja greenwashinga kojim se služe brendovi brze mode, kao i o štetnosti iste. Priznala je da je posljednji komad odjeće kupila u second handu prije tri godine, a većinu onoga što nosi posuđuje od prijatelja.

"Industrija brze mode uvelike doprinosi klimatskoj krizi, da ne spominjem i utjecaj na radnike i zajednice diljem svijeta koji se iskorištavaju samo kako bismo uživali u odjeći kratkog roka trajanja", napisala je i dodala da je mnogo razloga zbog kojih je potrebna promjena u sustavu jer ne možete istovremeno proizvoditi masovno i deklarirati se kao održivi brend.

Vogue Scandinavia tako nam je od sada dostupan kao nova digitalna adresa koju možemo posjetiti, a prvo printano izdanje može se naručiti putem njihove online flagship trgovine, koje nudi i ostale povezane sadržaje.