Talijanski luksuzni brend Gucci poznat je jednako po svojim retro kampanjama kao i po spremnosti na prilagođavanje novim tehnološkim rješenjima. Posljednje u nizu odnosi se na njihovu suradnju s bjeloruskim start-upom Wanna, preko kojeg je moguće kupiti Gucci tenisice za tek 12 dolara, ili oko 76 kuna. S obzirom na to da njihove tenisice inače koštaju između 440 i 790 eura, vjerojatno se pitate u čemu je kvaka. Pa, radi se o digitalnim tenisicama.
Wanna je tvrtka koja se bavi proširenom stvarnošću koja je već surađivala s Reebokom, Pumom i Snapchatom, ali i Guccijem na razvijanju jedinstvenog iskustva digitalnog isprobavanja proizvoda unutar neke aplikacije. Modna kuća ovim se projektom želi približiti mlađoj generaciji koja si možda ne može priuštiti originalni, "živi" Guccijev proizvod.
Ove tenisice bit će zapravo NFT ili non-fungible token. Radi se o jedinstvenom digitalnom proizvodu koji je pohranjen na server. Iako NFT-evi jesu kriptografski dokumenti, od kriptovaluta se razlikuju u tome što se NFT-evi ne mogu razmjenjivati, nego ih se kupuje. NFT se stvara tako da uploadate file na neki od aukcijskih portala, gdje se stvara kopija koju zatim drugi korisnici mogu kupiti. Najčešće se radi o umjetninama ili odjeći. Jednom kad kupite NFT, vi nemate autorska prava na taj file - baš poput kupnje odjeće ili umjetnina u stvarnom životu; isto tako, ne kupujete originalni dokument, nego kopiju. Za razliku od klasičnih NFT-a, kojih je uvijek ograničen broj, Guccijeve tenisice moći će se kupiti u neograničenim količinama.
Gucci je već pokazao spremnost na prilagodbu proširenoj stvarnosti i digitalnim mogućnostima. Tako su već surađivali s gaming platformom Roblox te igrama Drest, Sims 4, pa čak i Pokemon.
Iz tvrtke Wanna kažu kako je ovo budućnost modne industrije.
"Za pet ili možda deset godina relativno velik dio zarade brendova dolazit će od digitalnih proizvoda. Naš cilj je ponuditi kupcima puno više od fotografije proizvoda i zamijeniti ih nečime puno bližim kupovini uživo", tvrdi šef Wanna, Sergej Arhangelski.