Analiziramo

O Guccijevim prljavim trapericama: ‘Moda je postala histerična u nastojanju da bude ekskluzivna‘

23. rujan 2020.
Fotografije: Promo

Ne morate sami prljati svoje traperice, Gucci prodaje već uprljane po cijeni od nekoliko tisuća kuna. Zašto i kome, u vrijeme pandemije? Vjerujte, u histeričnoj današnjici ovakve će traperice pronaći svog vlasnika...

Sjećate se koliko bi roditelji bili ljuti kada bi u vrtu ili parku uništili hlače mrljama od valjanja po travi? Jedne takve od kojih se većini diže kosa na glavi nudi Gucci u svojoj jesen/zima kolekciji za muškarce. Točnije, riječ je o traper tregericama s mrljama od trave koje talijanska luksuzna kuća prodaje po cijeni od 1400 dolara i koje su, naravno, postale predmet ismijavanja na Twitteru. Jer tko bi želio toliko izdvojiti za komad čije se mrlje mogu rekreirati u vrtu?

Gucci objašnjava da su "prljavim" trapericama željeli ukazati na eco-friendly aspekt trapera, a konkretni modeli su rađeni od stopostotnog organskog pamuka te je za mrlje korištena posebna tehnika bojanja kako bi dobile taj grunge-vintage izgled. Proces nastanka je, pohvalno, ekološki osviješten, ali ipak - zašto hlače koje izgledaju uništeno umjesto "normalnih" traperica? Osobito u vrijeme pandemije kada bismo trebali presložiti prioritete i kupovati osvještenije, tko želi trošiti novac da bi izgledao kao da se valjao po livadi? Neki novi pojam luksuza, neprimjereno aludiranje na farmere ili genijalni marketinški potez? Pitali smo modnog urednika i stilista Petra Trbovića. 

"Nalazimo se u vremenu kada je, nažalost, moda postala histerična u nastojanju da bude ekskluzivna, jer ekskluzivnost nestaje. Danas nam je gotovo sve dostupno, pa svjedočimo jednom paradoksu - možemo kupiti nove traperice u Zari za 229 ili u Dieselu za 1299 kuna, dok će ih Gucci uprljati i takve naplatiti gotovo 9 tisuća kuna. Postoji velik broj ljudi koji će ih takve i po toj cijeni i kupiti", objašnjava nam Trbović i kaže, ne krivi Gucci, dapače, riječ je o genijalnom potezu luksuzne kuće koja zna unovčiti našu glupost i površnost.

image
Gucci tregerice iz muške kolekcije za jesen/zimu

"Nitko od nas ne želi nositi jeans u kojem izgledamo kao da smo upravo pali u parku, ali iz obijesti i površnosti koja je izazvana društvenim mrežama postoje oni koji će dati novac za njih, jer danas svi žele izmisliti i pokazati nešto novo, nešto do sada neviđeno", kaže Petar koji u histeričnom svijetu na ovakav potez Guccija gleda kao na mudro upakiranu ideju.

image
Traperice s efektom mrlja od trave dolaze po cijeni od 950 dolara

I zaista, ovakvi potezi prolaze i to ne samo Gucciju koji je i prije nekoliko sezona (uspješno) prodao izgledom iznošene tenisice, nego i ostalim luksuznim brendovima koji će primjerice obični t-shirt s logom naplatiti "masno". Traperice umrljane travom kao besmislica - koja na kraju jesu, poslužit će kao fotografija za društvene mreže koja će se izdvojiti iz mase uobičajenih, pokupiti lajkove u usputnom skrolanju i s tim ciljem netko će izdvojiti novac za luksuzne hlače koje izgledaju iznošeno, umjesto za primjerice luksuznu torbicu rađenu od kvalitetne kože. Tako i pojam luksuza nije ono što je nekada bio - elegantni odjevni komadi, luksuzne cipele o kojima maštamo ili nova torbica fine izrade - komadi koji će odolijevati vremenu i trendovima, suprotstavljeni komadima koji izgledaju iznošeno, staro ili obično.

"Ne mijenja se pojam luksuza već definicija onoga što luksuz danas jest, u doba kada su ljudi spremni platiti hlače s mrljama prije nego dobru torbicu. Dogodio se preokret u modi, ali preokret u skladu s vremenom u kojem danas živimo", zaključio je Trbović. ­Alessandro Michele si u svakom slučaju s ovakvim kolekcijama radi dobru promociju, kažu svaka reklama je dobra reklama. Pa tko voli, nek' izvoli.